Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Google przenosi linki z jednej domeny na drugą w Search Console – przez link nofollow ?

Dzisiaj jeden z czytelników poinformował mnie o zaobserwowanym przez niego zjawisku. Domena A dostałą filtr algorytmiczny. Właściciel postanowił zatem – co się często zdarza – zakupić domenę B, aby postawić na niej ten sam content (treść). W tym celu usunął treść z domeny A, pozostawiając na niej tylko jedną stronę, której kod wyglądał następująco: W kodzie domeny A znajduje się link do domeny B – aby osoby, które kojarzą stary adres strony, […]

E-weblink a pozycjonowanie? To nie działa – case study

Od dawna „toczę spór” o to, czy warto używać systemów wymiany linków do promocji swojej strony – z jednej strony reklamowe bajki, z drugiej – fakty.Sporo tematów do wpisów dostarcza mi twórca Weblinka, który to właśnie ten swl, a nie np. Gotlink jest tym, który gości najczęściej na łamach mojego bloga. W sumie to powinienem w tym miejscu podziękować Tomaszowi Wieliczko, ponieważ dzięki swoistemu uporowi w utrzymywaniu, że „czarne jest białe, a białe jest czarne” – https://www.youtube.com/watch?&v=9fVSLFYWTZk […]

Strona notorycznie łamie Wskazówki dla Webmasterów? Będzie miała „pod górkę” – oficjalne stanowisko Google

Właśnie na blogu Google ukazał się ciekawy wpis, który w sposób jednoznaczny informuje webmasterów, co się stanie ze stroną, która ma problem z działaniami ręcznymi, jeżeli po wyjściu z filtra jej właściciel zaryzykuje poprzednie praktyki i nadal będzie łamał Wskazówki Google dla Webmasterów.Niektórzy na przykład, jeżeli dostaną powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach wychodzących ze strony, ustawiają na linkach (reklamowych) atrybut nofollow, po czym po wyjściu z filtra …. usuwają go some sites violate […]

Czy Google wdrożyło 5/6 sierpnia kolejnego PIngwina ?

Zauważyłem mocne ruchy w pozycjach, jakie analizowane przeze mnie strony zajmowały w Google. W podanych dniach (nie jestem w stanie stwierdzić na 100%, czy to był 5, czy 6 sierpień – skłaniam się ku 5-tce) wiele stron zanotowało zmiany pozycji, w niektórych przypadkach były to zmiany bardzo gwałtowne. Dlaczego umieściłem w tytule Pingwina? Po parudniowej analizie myślę, że mogę postawić następujące tezy strony kiedyś pozycjonowane, po ręcznych filtrach, z których wyszły nawet rok […]

Bezpłatny wpis w Firmy.net za link pozycjonujący naraża strony na filtr

Od kiedy w lipcu 2013 roku Google rozpoczęło swoją „krucjatę” wymierzoną w typowo polskie pozycjonowanie (katalogi, precle, systemy wymiany linków) jedno się na pewno zmieniło – znaczącej poprawie uległa czułość algorytmu. O ile wcześniej miewał on pewne „problemy” z wyłapywaniem schematów nienaturalnych linków, o tyle obecnie Google potrafi wyłapać schemat nienaturalnego linkowania na próbce nienaturalnych linków stanowiących jedynie 1,1% ogólnej ilości odnośników prowadzących do strony […]

Google zapowiada update algorytmu wymierzony w strony przejściowe (doorway pages)

szykuje się nam kolejna zmiana algorytmu – tym razem ukierunkowana nie stricte na jakość (Panda) czy linki (Pingwin), ale na strony przejściowe. Czym są strony przejściowe Jak czytamy w Pomocy Google „Strony przejściowe to witryny lub strony, które utworzono po to, by zajmowały wysokie pozycje w konkretnych wynikach wyszukiwania. Są one szkodliwe dla użytkowników, ponieważ mogą powodować wyświetlanie wielu podobnych stron w wynikach wyszukiwania, z których każdy prowadzi tak na prawdę w to samo […]

Ile razy trzeba napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie aby wyjść z ręcznego filtra?

Pytanie takie, a nie inne, postawiłem w tytule wpisu nie bez powodu – mam jedną stronę, która jest prawdziwą „perełką” – równo rok temu (bez paru dni) wysłałem dla niej pierwszą RRkę (prośbę o ponowne rozpatrzenie) … Prace przy stronie, związane z próbą wyciągnięcia jej z filtra – były podejmowane wcześniej osobiście przez właściciela serwisu filtra przez …. dwa lata. W końcu powiedział sobie,  że „ma dosyć”. Spytał się, czy chcę […]

Wszystko wskazuje na to, że Google uderzyło w wydawców i klientów systemu Prolink

Wczoraj dostałem dwa powiadomienia o nienaturalnych linków – a dokładniej dostały je dwie strony, które analizuję. Jak zobaczyłem adres jednej z nich to pomyślałem sobie: „No, mówiłem im, aby przestać korzystać z Prolinka”. A potem zobaczyłem wpis Piotrka Cichosza na blogu, w którym napisał o fali powiadomień wysłanych przez Google dla stron za emitowanie nienaturalnych linków przychodzących. Element wspólny tej układanki był ten sam – Prolink. W przypadku takich podejrzeń […]

Google po Pingwinie 3.0 zaktualizowało bazy danych linków ?

Na początku nie rzuciło się to tak bardzo w oczy, jednak analizując kolejną domenę zauważyłem, że coś mi tutaj nie pasuje… Potwierdzenie uzyskałem na stronie, która ponad rok temu była w filtrze za linki. Po dokładnej analizie – dla „świętego spokoju” użyłem także Majestica i Ahrefsa domena wyszła z filtra, ponieważ … złe linki, dodawane kolejny rok wcześniej, przestały być widoczne. W przypadku tej domeny można było mówić o typowej sytuacji, w której wysłanie pustego […]

E-weblink emituje linki na ZBANOWANYCH domenach. Będzie afera w branży SEO?

Systemy wymiany linków po czasach swojej świetności są w odwrocie – nawet ich twórcy przyznają, że nie służą one już do pozycjonowania. W sumie to dobrze, że tak się dzieje – nieświadomi webmasterzy nie będą szkodzić swoim domenom, a branżowcy … no cóż, oni o tym wiedzą (mam nadzieję że już od dawna). Pytanie tylko, czy wiedzą też o tym, że e-weblink emituje linki na zbanowanych domenach … Pogłoski o tym, że taka sytuacja ma miejsce słyszałem już […]

Nie możesz usunąć wpisów z katalogów? Spokojnie – wpisy znikają same – i to szybko. Case study

Dzisiejszym wpisem chciałem zwrócić uwagę na coś, co wielu osobom, zwłaszcza właścicieli stron katalogowanych w ramach pozycjonowania, spędza sen z powiek sen z powiek – chodzi o wpisy w katalogach SEO z tzw. exact match’em, czy jak kto woli money keywords. Oba sformułowania związane są z linkowaniem strony na frazy stricte pozycjonerskie (Nieruchomości Kraków, Fryzjer Katowice itp.) Nie bez powodu coraz więcej osób analizuje swoje linki przychodzące. Po 3 lipca […]