Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Google może zbanować domenę za grzechy subdomen albo innych domen na serwerze

Mała burzę wywołał jeden z ostatnich wątków na Forum Pomocy Google dla Webmasterów – z indeksu zniknęła strona, co do której nie można mieć wątpliwości, co do tego, czy jest zgodna z Wytycznymi. Jednak, jak się okazało, „diabeł tkwił gdzie indziej” – co weskazał sam Guglarz: „jeżeli freehost jest bardzo zaspamowany, niekiedy wykluczamy go całego z indeksu Google. Takie przypadki zdarzają się nie często” Wystarczy wspomnieć, że zaraz pojawiły się komentarze, […]

Czy Google karze strony używające tylko linków nofollow

Nofollow …. Google chyba nie zdawało sobie sprawy z faktu, jak bardzo „namiesza” wprowadzając ten atrybut. Niby wszystko jest jasne – używamy go, jeżeli chce umieścić link do serwisu, który łamie Wytyczne Google, ale np.  zawiera on przydatne treści. Użycie w linku rel=”nofollow” w takiej sytuacji sprawi, że nasza strona nie zostanie ukarana obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dosyć szybko, bo już na samym początku istnienia tego atrybutu […]

Jak Google traktuje linki w stopce

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta – podejrzanie :). Związane jest to z faktem, że w stopce znajduje się przeważnie system wymiany linków (SWL), którego jedynym celem jest dążenie do podniesienia pozycji linkowanych w ten sposób stron w indeksie. Jak wiemy, SWL nie służy naturalnemu podciągnięciu strony w wynikach, w dodatku bardzo często (w przeważającej większości przypadków) umieszczany jest na stronach o wątpliwej jakości, nie tylko z punktu widzenia Google (co sprawia, że taki […]

Czy linkowanie wzajemne – A<=>B, B<=>A jest naruszeniem wytycznych Google

Pytanie takie pojawiło się już w 2008 w jednym z wywiadów z Guglarzem. Stwierdził on wówczas, że jeżeli mówimy o linkowaniu naturalnym, gdzie mamy sytuację dwóch firm, prowadzących działalność suplementarną, np. sklep linkuje do strony przedstawiciela jednej z marek w nim oferowanych i na odwrót, to takie działania są naturalne z punktu widzenia algorytmu i strony nie powinny czuć się zagrożone ze strony Google. Oczywiście, gdyby rzecz dotyczy stron o innej tematyce, np. strona o finansach jest zlinkowana […]

Przyszłość katalogów stron oraz programów partnerskich po 2 czerwca 2010

Update algorytmu Google, o którym mówi się teraz wszędzie i dużo, dotknął nie tylko sklepy internetowe, jak pisałem niedawno, ale także i katalogi stron. Katalogów w sieci są tysiące, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że znaleźć wśród nich te dobre, to syzyfowa praca, ponieważ takich byłoby zaledwie kilka/naście, nie spotkałem się jeszcze z opinią, że kilkadziesiąt (no chyba, że ktoś miał na myśli swoje). W typowym katalogu znajduje się wpis opisujący daną stronę internetową i aby było […]

Jak sprawdzić czy strona ma bana

Osoby, które samodzielnie pracują przy stronie, nie ulegając pokusom „chodzenia na skróty” nie powinny się obawiać bana. Co innego Ci, którzy agresywnie pozycjonują swoje witryny lub … zlecili ich pozycjonowanie firmie SEO, która zasłania się przed raportowaniem prac „tajemnicą prowadzonych działań” – po kilkunastu latach bycia w branży zawsze taka wymówka oznaczała to, że prowadzone w ramach pozycjonowania działania łamały tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów. Brak […]

Czy linki przychodzące mogą zaszkodzić mojej stronie

Bardzo często spotykam się z opinią, że linii przychodzące ze stron łamiących wytyczne Google szkodzą witrynom, do których się kierują.  Jak jest naprawdę? Oficjalne stanowisko Google jest takie, że … tak nie jest. Jest to tłumaczone w bardzo prosty sposób: „w ten sposób konkurencja mogłaby bardzo łatwo wygryźć swoich przeciwników z rynku”. O ile zamieszczanie na swojej stronie linków do złego sąsiedztwa szkodzi, ponieważ w ten sposób „mówimy” robotowi, że witryna, do której linkujemy, […]

Za co można otrzymać filtr na stronę

Pytanie proste, jednak rzadko zwraca na nie uwagę osoba pozycjonująca stronę w sieci, zwłaszcza jeszcze, jeżeli jest to osoba, która dopiero „poznaje” Google i zasady, jakie rządzą w świecie tej popularnej wyszukiwarki. Na samym początku należy podkreślić jedną kwestię – pozycjonowanie to sztuczna ingerencja w wyniki wyszukiwania, wyniki, które powinny powstawać w sposób naturalny, bez czyjejkolwiek ingerencji. Skoro zatem podejmowane są działania, mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, automatycznie […]