Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Czy warto dbać o jakość linków prowadzących do naszej strony

Linki prowadzące do naszej strony można porównać do głosów, jakie oddajemy na w wyborach na osoby, które w nich startują aby zdobyć np. mandat posła. Im głosów jest więcej tym większa szansa na to, że osoby, które je otrzymały, zostaną wybrane. Jest tylko „drobna” różnica w takim porównaniu – ilość linków nie przekłada się automatycznie na ich jakość. A tymczasem bardzo długo w branży SEO dominował – i jak widzę nadal się to nie zmieniło […]

Koniec filtru nałożonego na Chrome’a przez …. Google

Jakoś bez większego echa przeszła informacja w styczniu – oraz kolejna, będąca jej konsekwencją – wczoraj. Kto się nie spotkał z tym, to krótko powiem, że Google promowało swoją przeglądarkę poprzez artykuły sponsorowane na blogach, opatrzone linkiem dofollow. Link ten prowadził do strony, gdzie można było pobrać przeglądarkę. Sprawa wyszła na jaw dzięki temu,  że AAron Wall opisał to na blogu a search for “This post is sponsored by Google” brings back […]

Czy można dostać bana na stronę od Google za text-indent

Od pewnego czasu wątek dotyczący text-indent i jego zastosowania w strukturze strony często przewija się przez Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Postanowiłem podpytać o to Kaspara na wczorajszym hangoucie, w którym miałem okazję uczestniczyć. Skoro Google jest nastawione na lepszy kontakt z webmasterami, trzeba z tego korzystać 🙂 W branży są obecne dwa stanowiska: – pierwsze, którego zwolennicy utrzymują, że każde zastosowanie text-indent stanowi naruszenie wytycznych i jest podstawą do nałożenia przez Google kary […]

Przykład strony dotkniętej Pandą

Dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się ciekawy wątek. Właściciel strony zadaje pytanie, dlaczego jego strona zanotowała jakiś czas temu spory spadek odwiedzin. Jak pisze Z tego co widzę, jest to ewidentne działanie Pandy – ale dlaczego ukarała ona moją stronę, którą staram się optymalizować pod kątem SEO i na której są wyłącznie oryginalne i pożyteczne treści? Bardzo szybko pojawia się odpowiedź Kaspara Pest, […]

Jak długo trzeba czekać na ponowne rozpatrzenie strony przez Google

Jeżeli naszą stronę dotknie filtr czy ban, w wyniku któych strona spadnie w SERPach (filtr) lub też zniknie z nich całkowicie (ban) należy, po usunięciu niezgodności strony z Wytycznymi Google dla Webmasterów, poprosić Google o zdjęcie filtra/bana poprzez wypełnienie tzw. formularza o  ponowne rozpatrzenia strony. Jak długo Google „obrabia” wniosek? Kiedyś różnie z tym bywało. Większość osób pisała, że takie rozpatrzenie trwało w większości przypadków […]

Jak poprawnie napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie do Google

Niekiedy zdarza się, że nasza strona – „mniej lub bardziej” z naszej winy – zostanie ukarana przez Google poprzez nałożenie na nią filtra czy, w skrajnym przypadku bana. Co wtedy należy zrobić? Czy taka domena jest już spisana na straty? Nadal obserwuję powszechny trend, który polega na tym, że zamiast walczyć o „swoje” i starać się wyciągnąć taką stronę z „niebytu” webmasterzy – zwłaszcza Ci bardziej świadomi tego, co zrobili nie tak – […]

Porady Google dla właścicieli darmowych hostingów – jak uniknąć ich zbanowania

Wokół darmowych hostingów i akcji Google w zakresie ich „tępienia” narosło wiele pogłosek. Zaczęło się rok temu, po słynnej już  wypowiedzi Kaspara Szymańskiego, że Google zastrzega sobie prawo do usunięcia z sieci nie tylko stron łamiących wytyczne, jakie znajdują się na takim serwerze, ale w skrajnym wypadku – nawet do usunięcia wszystkich hostowanych tam serwisów z indeksu wyszukiwarki. „if freehosts appear 2b massively spammed Google reserves the right […]

Koniec filtru na Ceneo oraz Nokauta

Był filtr i … nie ma filtra. Porównywarki cenowe Ceneo czy Nokaut wróciły „na swoje miejsca”. Osoby, które obstawiały w mojej sondzie czas trwania filtru na 30 dni …. miały rację. Od wczoraj Ceneo znowu wyświetla się na pierwszej pozycji     zaś na takie frazy, jak aparaty fotograficzne czy drukarki atramentowe jest w TOP3.     A tutaj dowód z SERPów – oczywiście przy wyłączonej personalizacji 🙂     […]

Jak zabezpieczyć swoją stronę przez linkami z systemów wymiany linków?

Nie milkną echa wypowiedzi Kaspara Szymańskiego (Guglarza) sprzed kilku dni dotyczące działania, jakie należałoby podjąć w sytuacji, gdy zgłoszona do powtórnego rozpatrzenia strona emitowała płatne linki zanim będzie możliwe pozytywne rozpatrzenie zgłoszenia nie wystarczy zakończyć współpracy z systemami wymiany linków ale należy również usunąć wszystkie linki pozyskane z innych źródeł stworzonych tylko w celu manipulowania PageRank. Dotyczy to m.in. tzw. stron presell i innych “zapleczy” tworzonych ręcznie […]

Czy można emitować reklamy Adsense na stronach sprzedających linki?

W tym wpisie chciałbym zwrócić uwagę na treść emaila reklamowego,  w którym można przeczytać Właścicielom stron internetowych, którzy chcą zwiększyć swoje przychody, SeoPilot oferuje możliwość wykupienia miejsca reklamowego! na stronie w postaci linków tekstowych, za stałe wynagrodzenie miesięczne. Jest ono zależne od jakości strony, ale zwykle jest rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Zarobki mogą być więc wielokrotnie większe niż z programu AdSense (oba programy mogą być przy tym […]

Aby Google pozytywnie rozpatrzyło zgłoszenie o powtórne rozpatrzenie nalezy usunąć … wszystkie kupione linki

Bardzo ciekawy wpis pojawił się właśnie na Google+, autorstwa Kaspara Szymańskiego (Guglarza), który nawiązując do swojej wcześniejszej wypowiedzi o kupowaniu linków Zespół #Google #Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków. zaznaczył, że zanim będzie możliwe pozytywne […]

Jak opisywać logotyp znajdujący się na stronie – za pomocą ALTa czy ukrycia poprzez CSSa

Po lekturze dzisiejszego wątku na Forum Google dotyczącego text-indent postanowiłem wrzucić na bloga film, który Matt opublikował już jakiś czas temu, ale który nie stracił na aktualności. Pytanie postawione Mattowi było proste: „Jak najlepiej wykorzystać logotyp znajdujący się na stronie dla celów związanych z SEO? Za pomocą ALT’a – czy może … ukryć tekst za pomocą CSS’a?” Odpowiedź? Krótka piłka – najlepszym sposobem jest atrybut alt. Koniec kropka. […]