Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Przeczytane w tasiemcowym wątku na PiO o Pingwinie – daje do myślenia…

Po powrocie z długiego weekendu 🙂 postanowiłem, dla relaksu, prześledzić wątek poświęcony Pingwinowi na PiO. Od 66 strony coraz częściej można spotkać ciekawe stwierdzenia, które postanowiłem sobie zacytować: Zawsze zdawalem sobie sprawe z tego, ze pozycjonowanie kiedys sie skonczy. Google ma do tego pelne prawo bo to ich podworko, nie kompromitujcie sie wylewaniem swoich zalow na forum. Nasza praca to budowanie zamkow z piasku, dziwie sie, ze tyle osob nie zdaje […]

Kto zyskał, a kto stracił na Pingwinie – moje obserwacje i przemyślenia

Od wprowadzenia przez Google update’u algorytmu pod wdzięczną nazwą Pingwin minęło już trochę czasu. W Sieci powiedziano na ten temat wiele. Postanowiłem napisać kilka słów i ja na ten temat. Na polskich forach czy blogach przeważają opinie, że Pingwin do niczego nie doprowadził, a jak coś, to tylko do większego bałaganu i chaosu w Sieci. Moim zdaniem jednak większość z nich wynika albo z jakiejś histerii – lub awersji do Google – albo z braku zrozumienia (a może powinienem napisać … […]

Nie zgadzasz się z pozycja strony po wprowadzeniu Pingwina – Penguin Update? Zgłoś sprzeciw do Google

Matt poinformował na Twitterze, że dla osób, które nie zgadzają się z tym, „co stało się 25 kwietnia”, przygotowano specjalny formularz, przez który można zgłaszać swój sprzeciw co do np. pozycji swojej strony w SERPach – jak i do tego, co się tam znajduje (a wiemy, że na razie są to całkiem ciekawe „kwiatki”)     Po wejście zostaniemy poproszeni o podanie adresu strony, która, jak uważamy, została dotknięta zmiana algorytmu oraz zapytania, dla którego witryna „powinna się […]

Google Penguin update – zmiana algorytmu z 25 kwietnia 2012 ma oficjalną nazwę. Pingwin :)

SearchEngineLand poinformował właśnie na swoim blogu, że update algorytmu, który rozgrzewa obecnie do czerwoności fora i blogi poświęcone SEO na całym świecie, doczekał się oficjalnej nazwy – Penguin, czyli Pingwin. Pingwinek jest czarny, zmiana była wymierzona w spam – więc pewnie padło na biedne „czarne zwierzątko”. Jak się Wam podoba nazwa? 🙂 Jak sprawdzić, czy Pingwin dotknął moją stronę Bardzo prosto. Jeżeli 25 kwietnia zanotowałeś […]

Kto zyskał, a kto stracił po zmianie algorytmu Google z 25 kwietnia

Na polskich blogach i forach przeważają opinie, aby na razie nie robić gwałtownych ruchów, tylko poczekać – w końcu zdarzało się nam obserwować wpadki Google  (ostatnie wahania nie były updatem, tylko … błędem w algorytmie) czy też wycofywanie się ze wdrożonych zmian – jak to było np. w przypadku domen regionalnych, gdzie po „trudnych chwilach” wiekszość stron, które zostały dotknięte filtrem, wróciła do indeksu. Na Searchmetrics SEO Blogu przeprowadzono coś więcej niż […]

Wpływ ostatniego update’u algorytmu Google na polskie SERPy

Miało być za kilka dni, a tymczasem praktycznie zaraz po opublikowaniu na blogu Google informacji o wdrożeniu zapowiadanego przez Matta update’u stał się on widoczny w polskich SERPach. Zgodnie z moimi przypuszczeniami od rana wątek na PiO poświęcony omawianemu tematowi rozwija się w błyskawicznym tempie i liczy, jak to piszę,  już 12 stron, a czyta go … 201 osób. Postanowiłem wrzucić kilka informacji, które, jako spostrzeżenia, potwierdzają to, co Google napisało na swoim […]

Czy złe linki mogą zaszkodzić pozycji strony w Google? Test.

Do niedawna stanowisko Google było takie, że … nie. W ostatnim wywiadzie zapytałem o to Kaspara Szymańskiego (Guglarza), pracownika Search Quality Team z Google, który przyznał, że teoretycznie jest to możliwe. 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu nienaturalnych linków” prowadzących do strony? Kiedy taka sytuacja może mieć miejsce? W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO […]

Na filtr od Google za przeoptymalizowanie strony jeszcze poczekamy …

Okazało się, że ostatnie zamieszanie z wypadaniem stron z rankingu to nie był zapowiadany filtr za przeoptymalizowanie serwisów, ale … mały bug w algorytmie. Jak wyjaśnił Matt Google błędnie interpretowało niektóre strony jako zaparkowane – co skutkowało ich niższym rankingiem. I saw a recent post where several sites were asking about their search rankings. The short explanation is that it turns out that our classifier […]

Google wdraża właśnie update związany z przeoptymalizowaniem serwisu?

Czyżby Google właśnie wdrażało na Google.com update algorytmu skierowany w stronerzeoptymalizowanych serwisów, który zapowiadał niedawno Matt? Barry Schwarz zauważył właśnie, że w ciągu ostatnich 20 godzin na angielskim Forum Google bardzo zwiększyła się ilość wątków,w których użytkownicy skarżą się, że ich witryny zniknęły z Google. I run a reputable product website (keynotopia.com) that teaches people how to use keynote and powerpoint for prototyping, and sells Keynote templates […]

Kiedy Google usuwa ręcznie strony ze swoich wyników wyszukiwania

Filtry, bany – to coś, co spędza sen z oczu wielu webmasterów. Bardzo często niesłusznie – jakoś w Polsce każdy spadek to zaraz „filtr/ban”. Dzieje się tak z powodu niewiedzy z zakresu zasad, jakimi kieruje się Google dbające o czystość swoich wyników wyszukiwania. Najnowszy film z kanału GoogleWebmasterHelp przybliża nam sytuacje, przy których na stronę może zostać nałożony ręczny filtr czy ban. Najczęściej do usuwania treści z Google przez Google dochodzi […]

Nowy komunikat od Google o kupowaniu linków w Narzędziach dla Webmasterów

W na początku 2011 roku Webmasterzy zaczęli dostawać nowy rodzaj komunikatu w Narzędziach Google dla Webmasterów – o sprzedawaniu linków przekazujących PR, emitowanych na ich stronach. Dear site owner or webmaster of http://www.domain.com/, We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines. Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that […]