Blog

Kompilacja treści wygenerowanych przez ChatGPT nie zasługuje na widoczność w Google

ChatGPT mocno namieszał w wielu obszarach biznesu. Możliwość oszczędzenia czasu „odkryła” i branża SEO, co chwilę pokazując w mediach społecznościowych przykłady na to, jak treści generowane przez AI zyskują na popularności. Założenie jest takie, że po co płacić ludziom za napisanie jakościowych treści, skoro mamy ChatGPT, który to zrobi za przysłowiowe grosze. Czy aby jednak na pewno? ChatGPT kłamie O tym, że ChatGPT ściemnia, wie już chyba każdy. Podczas jednego ze spotkań biznesowych, w jakim […]

22 niezmienne prawa marketingu. Al Ries, Jack Trout

Prowadząc działania marketingowe dążymy do tego, aby odniosły one sukces. W końcu po co inaczej mielibyśmy je prowadzić, prawda? Niestety, ale spora część tych działań jest skazana z góry na niepowodzenie. Przedsiębiorcy nie wiedzą, że pewnych działań się nie robi, ponieważ one nie przynoszą pożądanych efektów. Albo wiedzą, lecz liczą, że w ich przypadku coś, co komuś się nie udało, „wypali”. Dowiedz się, bazując na przykładach znanych marek, jakich błędów nie popełniać. Wiele osób wychodzi […]

Zmieniasz adres strony? Dodaj nową usługę prefiksu adresu URL w Search Console

Search Console to potężne narzędzie, przydatne wbrew powszechnemu mniemaniu nie tylko webmasterom czy osobom zajmującym się pozycjonowaniem. Od lat stoję na stanowisku, że każdy właściciel strony, któremu zależy na tym, aby jego witryna wyświetlała się wysoko w Google, powinien mieć dostęp do danych, jakie prezentuje Search Console. Przy czym należy pamiętać o tym, żeby analizować właściwą usługę. Gdy zmienimy adres z http na https czy z bez www na z www, to dane ulegną migracji (przeważająca ilość […]

Google September 2023 helpful content system update

Od samego początku Google kładzie nacisk na tworzenie treści przydatnych dla ludzi, a nie dla robotów indeksujących. Z roku na rok coraz mocniej to podejście przybiera na znaczeniu – wyszukiwarka chce, aby na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania wyświetlały się treści pisane przez ekspertów dla osób, które tych treści szukają – a nie przez pseudoekspertów, którzy tworzą treści tylko po to, aby podnieść ich widoczność w wyszukiwarce. Za jakość w tym zakresie odpowiada jeden z rodzajów […]

Czy należy bać się aktualizacji algorytmu Google?

Panda, Pingwin, Core updates… można byłoby wymieniać jeszcze inne nazwy, jakie większym aktualizacjom algorytmu nadało samo Google lub osoby zajmujące się SEO. O jednych mogłeś nie słyszeć – Panda i Pingwin pamiętają stare czasy, o innych obecnie jest głośno, na przykład kilka razy w ciągu roku ma miejsce tzw. Core updates, czyli duża zmiana algorytmu, której wprowadzenia z niecierpliwością (niekiedy zmieszaną z obawą) oczekują zwłaszcza […]

Nienaturalne linki przychodzące. Czym są i dlaczego szkodzą widoczności strony w Google?

Wyszukiwarka Google swój sukces odniosła głównie dlatego, że opracowała unikalny sposób prezentowania wyników wyszukiwania. Zanim pojawiła się na rynku, wyszukiwarki były de facto katalogami stron. Nie wiem, kto z was pamięta na przykład AltaVista – jeżeli chciałeś przeczytać artykuł na jakiś temat, trzeba było wybrać kategorię nadrzędną na przykład świat, potem wybrać Polskę, potem powiedzmy gospodarkę i przeczytać, co tam u nas dzieje się ciekawego. Google […]

7 zasobów, do których jako właściciel strony powinieneś mieć odpowiedni dostęp

W normalnym życiu dbamy o to, aby klucze do naszego domu znajdowały się tylko w naszym posiadaniu. Pomijam tutaj takie sytuacje, jak ich przekazywanie sąsiadowi podczas wyjazdu na wakacje. Jeżeli chodzi zaś o strony internetowe, to nie jesteśmy już tacy ostrożni. Nie tylko dorabiamy nowe komplety kluczy i rozdajemy je na prawo i lewo, ale w skrajnej sytuacji – oddajemy nawet nasz własny komplet kluczy! Potem dziwimy się, że nie mamy jak dostać się […]

Kliknięcia, wyświetlenia, średnia pozycja, CTR. Czym są i jak je analizować w Search Console?

Wiele osób sprawdza pozycje, na których ich strona jest widoczna w wyszukiwarce Google pod konkretne słowa kluczowe – w różnego rodzaju programach do sprawdzania pozycji. Z kolei ruch na stronie czy CTR sprawdzamy na przykład w Google Analitics. Zauważyłem jednak, że bardzo mało osób wykorzystuje do tego celu Search Console. To narzędzie pozwala nie tylko zobaczyć, ile było wejść na naszą stronę dla danego zapytania, jaka była średnia pozycja strony w wyszukiwarce Google […]

Liderzy jedzą na końcu. Simon Sinek.

Współczesne firmy, duże czy małe, są zbyt zajęte zarządzaniem zasobami ludzkimi, aby dostrzec, że to, czego im de facto najbardziej potrzeba, to nie sprawny menedżer, ale przywódca z krwi i kości. Ktoś, kto nie tylko sprawnie rozdzieli obowiązki, ale także pokaże zespołowi, że to on jest najcenniejszym zasobem firmy. Pracownicy, którzy wierzą, że ich praca ma sens, że są docenieni, bo wiedzą, że mogą w każdej sytuacji polegać nie tylko na innych członkach zespołu, ale także na swoich przełożonych, z własnej woli, bez żadnego przymusu, są gotowi […]

22 niezmienne prawa zarządzania marką. Al i Paula Ries.

Napisana pod koniec ubiegłego wieku książka zdumiewa swoją aktualnością. Z każdym rozdziałem, z każdym z praw, z jakim się zapoznasz, będziesz się dziwić, dlaczego ludzie nadal je łamią, popychając swoje firmy z prosperity tu niekiedy upadkowi. Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego właściciela, który chce zbudować stabilną firmę, posadowioną na mocnej marce. Kiedyś, aby sprzedać, nie trzeba było nic robić. No, może nie nic, ale wystarczyło pojechać do potencjalnego klienta, […]

Time to Interactive (TTI) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Time to Interactive (TTI) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. Czym jest Time to Interactive TTI, podobnie jak inny Web Vital – TBT (Total Blocking Time) – pomaga w zdiagnozowaniu problemów z interaktywnością, […]

Total Blocking Tome (TBT) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Total Blocking Time (TBT) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. TBT, podobnie jak inny Web Vital – TTI (Time to Interactive) – pomaga w zdiagnozowaniu problemów z interaktywnością, co wpływa pozytywnie na jeden z Core […]