Blog

E-weblink emituje linki na ZBANOWANYCH domenach. Będzie afera w branży SEO?

Systemy wymiany linków po czasach swojej świetności są w odwrocie – nawet ich twórcy przyznają, że nie służą one już do pozycjonowania. W sumie to dobrze, że tak się dzieje – nieświadomi webmasterzy nie będą szkodzić swoim domenom, a branżowcy … no cóż, oni o tym wiedzą (mam nadzieję że już od dawna). Pytanie tylko, czy wiedzą też o tym, że e-weblink emituje linki na zbanowanych domenach … Pogłoski o tym, że taka sytuacja ma miejsce słyszałem już […]

Nie możesz usunąć wpisów z katalogów? Spokojnie – wpisy znikają same – i to szybko. Case study

Dzisiejszym wpisem chciałem zwrócić uwagę na coś, co wielu osobom, zwłaszcza właścicieli stron katalogowanych w ramach pozycjonowania, spędza sen z powiek sen z powiek – chodzi o wpisy w katalogach SEO z tzw. exact match’em, czy jak kto woli money keywords. Oba sformułowania związane są z linkowaniem strony na frazy stricte pozycjonerskie (Nieruchomości Kraków, Fryzjer Katowice itp.) Nie bez powodu coraz więcej osób analizuje swoje linki przychodzące. Po 3 lipca […]

Pingwin 3.0 nadchodzi – będzie trzęsienie SERPów?

Mamy ciszę przed burzą – od niedawna co chwilę czytałem/słyszałem „jakie to SERPy są beznadziejne, co to Google pokazuje w TOPach” – doświadczenie pokazuje, że dzieje się to z reguły w sytuacjach, kiedy na coś się zanosi. Miałem rację Dwa dni temu na łamach SearchEngineLand podczas relacji z Search Marketing Expo East potwierdził to Garry Illyes, piastujący stanowisko inżyniera w dziale odpowiedzialnym za utrzymanie jakości wyników wyszukiwania (po angielsku Search Engine Engineer). , który zapowiedział […]

Panda 4.1 – nowy update Google. Warto zwracać uwagę?

Kilka dni temu Pierre Far, poinformował na Google+ o wdrożeniu nowego, a właściwie to już kolejnego, updatu skierowanego na strony o niskiej jakości treści – Pandy. Zgodnie z podaną informacją update ten dotknie od 3 do 5 procent wyników wyszukiwania, w zależności od rynku (znając świat, to Polska będzie z pewnością bliżej tych 5%) Earlier this week, we started a slow rollout of an improved Panda algorithm, and we expect to have […]

Czy po częściowym zdjęciu filtra strona może wrócić w TOPy? Case study

Kilka dni temu w artykule odnośnie jednej z „SEO bajek” napisałem dlaczego po zdjęciu filtra pozycje strony w SERPach nie zawsze muszą podnieść się w stosunku do wartości sprzed nałożenia filtra. Jest to logiczne – jeżeli młody serwis posiadał przed nałożeniem filtra tylko(lub gros) nienaturalne linki to gdy do zdjęcia filtra należało takie linki w większości usunąć/zrzec się przez disavow tool. Sytuacja taka jak przedstawiona wyżej to jednak niezmiernie rzadki […]

Google w końcu przesyła na email treść prośby o ponowne rozpatrzenie !

W końcu ! Po licznych uwagach kierowanych do Google w tym zakresie Google, że dobrze byłoby móc widzieć, co jest wysyłane, dzisiaj zobaczyłem na emailu to, na co długo czekałem – treść wysłanej prośby o ponowne rozpatrzenie strony: Puste miejsce to moja treść, oczywiście – zostawiłem pierwszą linijkę, aby łatwiej można było się domyślić, co się tam znajdowało. Wprawdzie wprowadzenie jest po angielsku (a konto mam polskie), ale to już drobiazg […]

Dlaczego po zdjęciu ręcznego filtra pozycje często „nie wracają”?

Coraz częściej spotykam się ze stwierdzeniem, że po wyjściu z filtra ręcznego pozycje strony „nie wracają” – tzn. witryna wyświetla się na niższych pozycjach w SERPach. Skąd takie wątpliwości skoro ów proces jest … w pełni logiczny? No cóż – mamy do czynienia z tzw. „SEO-bajkami”, w których kreowaniu pierwsze skrzypce grają osoby z … branży SEO. Faktem jest, że w opowiadaniu SEO-bajek brylują osoby, które oferują webmasterom do promocji ich stron rozwiązania, […]

Zwiększ widoczność strony w SERPach – nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów

Od kilku dni po dodaniu witryny do Narzędzi dla webmasterów dostajemy od Google emaila o takiej zawartości w którym zwracana jest uwaga na to, aby Dodać do Narzędzi dla Webmasterów wszystkie wersje strony – nie tylko Z czy BEZ www, ale także te z protokołem https (oczywiście pod warunkiem, że nasza strona go posiada) Wybrać preferowaną wersję adresu witryny, która ma się pojawić w Google. O ile coraz więcej osób pamięta o tym, aby ustawiać przez przekierowanie 301 preferowaną wersję domeny, […]

SEO Odkurzacz – analiza przyrostowa oraz porównywanie projektów

O SEO Odkurzaczu napisałem już kilka wpisów, ale nie bez powodu – uważam, że to obecnie najlepszy soft do analizy linków przychodzących. Mnogość funkcji, które oferuje dla osób zajmujących się analizą linków prowadzących do ich strony,  sprawia, że nie tylko agencja SEO, ale i zwykła osoba będzie potrafiła się w nim odnaleźć i wykorzystać go zgodnie ze swoimi potrzebami. Doszlifowania wymaga jeszcze w pewnym stopniu obsługa programu przez osoby nie będące z SEO „za Pan brat” plus […]

Searchmetrics Essentials – sprawdź widoczność swojej strony

Od zaostrzenia przez Google w lipcu 2013 roku działań „represyjnych” w stosunku do stron, które rażąco łamią tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów, zacząłem coraz częściej używać narzędzia online o nazwie Searchmetrics Essentials do badania: widoczności stron w SERPach – swojej oraz konkurencji, widoczności strony w mediach społecznościowych, kampanii Adwords prowadzonych przez konkurencję, słów kluczowych. Z przedstawionych opcji na chwilę obecną używam przede wszystkim SEO Research do analizy tzw. „SEO […]

Sunrise System w sądzie – Krzysztof Ziółkowski będzie zadawał pytania prezesowi

Proces między blogerem, Krzysztofem Ziółkowskim, a firmą Sunrise System, wkracza w kolejną fazę. Jak dowiedziałem się właśnie z blogu Krzysztofa niedługo odbędzie się kolejna rozprawa, na której to on będzie zadawał pytania prezesowi firmy SEO. Przypomnijmy, że Sunrise System zarzuca blogerowi, że szargał wizerunek firmy opisując na swoim blogu oraz w innych miejscach w Sieci fakty, które … nie miały miejsca/pokrycia w faktach. Geneza procesu Proces dotyczy artykułu 212 kodeksu karnego […]