Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Ile linków trzeba usunąć aby zdjąć ze strony filtr ręczny

Bardzo często czytam różnego rodzaju dyskusje, w których prowadzi się rozmowy na temat tego, ile trzeba usunąć linków przychodzących, aby strona wyszła z filtra. Padają różnego rodzaju odpowiedzi – minimum 20, 30, 50 czy ponad 80%. Ogólnie przewija się jedno stwierdzenie – im więcej linków się usunie, tym lepiej. Prawda jest inna – nie liczy się ilość usuniętych/dodanych do DT linków – ale jakość […]

Dlaczego umowa na pozycjonowanie na efekt bardziej szkodzi Klientowi, zamiast pomagać?

Po ostatnich zmianach w algorytmie coś, co było niejako symbolem branży SEO, odchodzi szybko w niepamięć – system rozliczania się za usługi SEO w oparciu o tzw. efekt, w którym płatność za pozycjonowanie następowała dopiero wtedy, kiedy strona dla ustalonych fraz osiągała w Google uzgodnione między firmą SEO a Klientem pozycje. Od wielu lat stałem na stanowisku, że tego typu działania nie mają racji bytu, z prostej przyczyny – która firma będzie inwestowała […]

Jak zdjąć ze strony filtr ręczny od Google za nienaturalne linki przychodzące

Ostatnio mam sporo do czynienia z sytuacjami, w których czyjaś strona dostaje powiadomienie o nienaturalnych linkach. Niby (zwłaszcza od roku)  wiadomym jest, że nie można przesadzać z linkowaniem, to jednak jak widzę przy każdym kolejnym przypadku co niektórzy „specjaliści SEO” wyrabiają „przy linkach” to sam nie wiem, co mam powiedzieć… Przykład pierwszy Domena dostaje powiadomienie o nienaturalnych linkach. Wylatuje poza TOP100. Firma, a właściwie agencja SEO, która marketingowo „bryluje na rynku” informuje właściciela, […]

SEO Odkurzacz 2.0 – nowa wersja programu do analizy linków przychodzących

Dzisiaj ukazała się długo oczekiwana aktualizacja programu SEO Odkurzacz – i to od razu w wersji 2.0, ponieważ dodano wiele nowych opcji w stosunku do wcześniejszej wersji 1.2. Aktualizacja cieszy mnie podwójnie: SEO Odkurzacz to program, którego używam od pewnego czasu w procesie analizy linków (odfiltrowywanie domen) znalazło się w niej wiele moich uwag – zarówno funkcjonalnych, jak i tych pod kątem usability (chociaż tutaj jeszcze jest trochę pracy […]

Czy warto używać e-weblinka do pozycjonowania czy depozycjonowania

Do napisania wpisu skłonił mnie wątek na PiO poświęcony e-weblinkowi. Samemu systemowi poświęciłem już trochę wpisów, niektóre osoby wręcz „zarzucają mi”, że za bardzo się skupiam na nim, nieświadomie go promując :). Czy aby na pewno jest tak, jak mówią? U podstaw mojego bloga leży jakość. Z tego też powodu nie ma na nim płatnych recenzji, ponieważ uważam, że szanujący się bloger dla kasy nie może się sprzedać 🙂 A jak opisuję […]

Firma SEO zmusza Klienta do zmiany domeny – case study

Wczoraj odbyłem ciekawą rozmowę z Klientem firmy SEO. Poszło o … domenę. Nie będę podawał ani nazwy firmy SEO, ani adresu witryny osoby, z która rozmawiałem – z wiadomych powodów.  Napiszę tylko, że firma SEO to duża, bardzo dobrze znana w Polsce firma. Wspomniana witryna ma od dłuższego już czasu nałożony filtr od Google –  za nienaturalne linki.  Firma SEO utrzymuje, że filtr jest konsekwencją stosowania SWLi przez konkurencję. Analiza […]

SEO Odkurzacz – narzędzie do analizy linków przychodzących

Od 3 lipca 2013 roku, kiedy to Google mocno „przykręciło śrubę” właścicielom stron w Polsce i wiele z nich otrzymało powiadomienie o nienaturalnych linkach, konieczność analizy profilu linków przychodzących do strony stała się nieodzowną częścią pracy nie tylko SEOwca, ale także i „zwykłego” właściciela strony. Na rynku jest obecnie dostepnych kilka narzędzi, które mają za zadanie pomóc/dokonać analizy backlinków – do ich grona zalicza się SEO Odkurzacz. Linki przychodzące […]

Krajobraz po bitwie z Google – co dalej z SWLami Gotlink i e-Weblink ?

Postanowiłem napisać małe podsumowanie mijającego tygodnia, właściwie niejako zamknięcie kilku wpisów nawiązujących do tweeta Matta, w którym zapowiedział akcję skierowaną na dwie sieci (wymiany) linków. Moim zdaniem mamy właśnie do czynienia ze „środkiem końca” „polskiego SEO” – SEO, w którym główną rolę odgrywało stosowanie rotacyjnych systemów wymiany linków. Nie bez powodu napisałem „środkiem końca”. Początkiem końca był dzień 3 lipca 2013, kiedy to na wiele domen zostały […]

e-Weblink … odtrąbia sukces PRowy, będzie „poprawiać jakość”. Pytam się – no i co z tego…

Wczorajszy dzień obfitował w ciekawe wydarzenia – Weblink potwierdził fakt negatywnego wpływu zapowiadanej akcji przez Matta na domeny znajdujące się w „dwóch systemach”; z Gotlinkiem też jest coś na rzeczy (przypomnę, że obstawiałem od początku e-weblinka i gotlinka jako cel akcji). Wychodzi zatem na to, że rzeczywiście dostało się SWLom rotacyjnym – mówiąc zaś bardziej precyzyjnie stronom, które za ich pomocą były linkowane. Dodam, że akcja Google uderzyła też […]

Gotlink zaprzecza, jakoby to on był druga ukaraną Siecią. No to kto?

Dzisiaj rano właściciel e-weblinka wydał oświadczenie, z którego wynika, że System został dotknięty w wyniku ostatniej akcji Google. Przed chwilą napisałem o oświadczeniu Tomasza Wieliczko – mimo, że rynek potwierdza w wielu miejscach Sieci atak na e-weblinka  to jednak w pewnym stopniu podejrzewam podstęp ze strony Xanna pod tym oświadczeniem – no ale zobaczymy, co przyniesie dzisiejszy dzień. Jeżeli chodzi o mój drugi typ – Gotlink – to zdania co do tego, że był od drugą Siecią, na której skupiło […]

e-Weblink potwierdza – zostaliśmy „zaatakowani” przez Google

No i mamy chyba koniec spekulacji – moje podejrzenia odnośnie pierwszego systemu się sprawdziły. W dniu dzisiejszym Tomasz Wieliczko aka Xann wydał oświadczenie na swoim profilu na Google+, w którym czytamy W wyniku ataku Google na swojego największego konkurenta System Wymiany Linków REKLAMOWYCH jesteśmy zmuszeni podjąć drastyczne działania. W dniu dzisiejszym wydamy oświadczenie o nadchodzących zmianach w systemie wymiany linków REKLAMOWYCH i nie będzie się to toczyło tylko wyższej jakość stron przyjmowanych […]

Które systemy wymiany linków upadną w ciągu najbliższych dni? Obstawiam e-Weblinka i Gotlinka

Po wczorajszej publikacji Karoliny oraz tweecie Matta Not done with Germany yet, but we just took action on two Polish link networks + a reminder blog post: http://t.co/p4tHWx5vHF — Matt Cutts (@mattcutts) luty 24, 2014 nie cichną dywagacje branżowców odnośnie tego, kto został „namaszczony” przez Google w pierwszej w tym roku pokazowej akcji polskiego SQE. Z tego, co zdążyłem się zorientować, po lekturze sporej ilości publikacji i wypowiedziach – […]