Blog

Każdemu sprzedasz wszystko, co zechcesz. Joe Girard, Stanley H. Brown

Czy można sprzedać ponad 1400 nowych samochodów w jeden rok? Można. A czy można osiągnąć ten wynik nie sprzedając aut dla dużych firm, tylko pojedynczym osobom fizycznym? Pewnie powiesz, że to niemożliwe, bo oznaczałoby, że musiałbyś sprzedawać w każdy roboczy dzień roku prawie 5 samochodów. Poznaj historię Joe Girarda, który wyprzedził swoją epokę, jeżeli chodzi o poziom obsługi klienta. O sprzedaży napisano wiele książek, zwłaszcza w Ameryce. O większości z nich mówi […]

Czym są efekty pozycjonowania, czyli kiedy SEO praktycznie działa

Dla wielu osób efekty SEO to tylko pozycja, a to duży błąd. Możesz mieć bowiem wysokie pozycje w Google, ale nie pod takie zapytania, jakie wpisują w wyszukiwarkę potencjalni klienci. W takiej sytuacji nowy klient na pewno się nie pojawi. Oferta Jeżeli masz wysokie pozycje, ale Twoja oferta nie jest dopasowana do grupy docelowej, to także i wtedy nowy klient nie skontaktuje się z Twoją firmą. Co więc należy jeszcze zrobić?  Strona firmowa Musisz zadbać o stronę […]

Brak widocznych opinii na Profilu Firmy Google (tzw. „wizytówce”)

Pozytywne opinie to element, który wpływa na to, czy potencjalni klienci podejmują decyzję, aby skontaktować się z firmą. Nie jest łatwo je uzyskać w dzisiejszym zabieganym świecie i dlatego niektórzy właściciele firm idą „na skróty” i albo je kupują, albo proszą pracowników i znajomych o wystawienie oceny ich firmie. Jak to bywa z chodzeniem „na skróty” rzadko kiedy jednak kończy się to dobrze. Brak pojawiania się nowych opinii na profilu poza sytuacją, w której opinia jest nowa i potrzebuje […]

Zawieszona wizytówka w Google. Jak przywrócić widoczność Profilu Firmy w wyszukiwarce?

Profil Firmy w Google to świetne narzędzie do pozyskiwania klientów. Co jednak zrobić, gdy zostanie zawieszony? Jak sobie z tym poradzić? No i najważniejsze – jak nie dopuścić do wystąpienia takiej sytuacji? Po latach względnego spokoju i tolerowania nadużyć, jakich wiele osób dopuszcza się w zakresie profili (jak kupowanie opinii czy umieszczanie słów kluczowych w nazwach) Google wzięło się mocno za porządki, sprawdzając, czy firmy, których wizytówki są tam widoczne, kwalifikują się do tego, aby […]

Google helpful content update

Jak możemy przeczytać na blogu Google nadchodzi duża zmiana w algorytmie. we’re launching what we’re calling the “helpful content update” that’s part of a broader effort to ensure people see more original, helpful content written by people, for people, in search results. Tą zmianą Google chce położyć większy nacisk na treści, jakie są tworzone w pierwszej kolejności pod użytkowników, a nie pod roboty wyszukiwarek content created primarily for search engine traffic […]

WordPress? Joomla? Magento? Quick.Cms? A może autorski CMS? Jaki system wybrać dla strony internetowej?

Dzisiaj praktycznie już każdy przedsiębiorca wie, że bez strony trudno jest (z małymi wyjątkami) prowadzić biznes. Jednak mało osób wie, jak dobrać odpowiedni system zarządzania treścią do swojej strony, a jeszcze więcej popełnia błąd tworzenia strony w oparciu o modyfikację kupionego szablonu. Ty też nie wiesz, czym kierować się wybierając CMS (system do zarządzania treścią) dla swojej strony? Nie przejmuj się – wiele osób tak ma. Ale to w końcu […]

77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie. Marek Skała

Kiedy ostatnio czytałeś książkę, która byłaby napisana w formie licznych opowieści – a każda z nich zawierała morał? Marek Skała podjął się jej napisania, a dodatkowo poprosił wiele znanych osób, aby też podzieliły się ważnymi faktami ze swojego życia. I tak powstała pozycja, która jest z jednej strony lekka w odbiorze, ale z drugiej potrafi „dać kopa”; zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie. Praktycznie po każdej opisanej sytuacji znajdziesz wnioski/morały, […]

Słownik podstawowych pojęć SEO

Każda branża ma swoją specyfikę. W każdej branży istnieje język branżowy, który o ile jest zrozumiały dla osób, które się nim posługują, to jednak dla osób, które go nie znają, jest nierzadko barierą, która uniemożliwia prowadzenie rozmowy na dany temat. Aby przełamać ten impas postanowiłem przygotować listę najważniejszych pojęć, od których (moim zdaniem) należy zacząć zgłębiać świat optymalizacji i pozycjonowania stron. alt Tekstowy opis grafiki/zdjęcia. Jego zawartość […]

138. Kacper Bisanz. Karol Chojnacki

Jest wiele sposobów, aby z zwiększyć dochody firmy. To, co wyróżnia tę książkę to jej prostota – czyta się ją lekko i przyjemnie, co nie znaczy, że treść jest też „lekka”. Praktyczne przykłady, konkretne techniki oraz różne branże sprawia, że jestem pewien, że każdy znajdzie tutaj co najmniej kilka sposobów na usprawnienie procesu pozyskiwania klientów w swojej firmie. W jednym z ostatnich artykułów zwróciłem Twoją uwagę na to, aby w trudnych czasach mieć zdrowe […]

48-godzinna doba. Jak podwoić swoją produktywność. Maciej Wieczorek

Zadanie, zadanie i jeszcze jedno zadanie. Kto z nas przedsiębiorców nie jest nimi przytłoczony? Zawsze znajdzie się coś, co wymaga naszej uwagi, co powinno był załatwione – najlepiej TU i TERAZ. I wtedy z pomocą przychodzi książka, dzięki której będziesz w stanie zoptymalizować swoją pracę, aby poruszała się sprawniej do przodu, a Ty abyś miał więcej czasu. Książka omawia nie tylko metody, które ułatwiają pracę, ale podpowiada także, jak sprawić, aby telefon […]

Mistrz sprzedaży w czasach kryzysu. Arkadiusz Bednarski

Kryzys…. Słowo, które wywołuje u każdego przedsiębiorcy przyspieszone bicie serca. Słowo, które potrafi położyć niejedną firmę. Ale z drugiej strony słowo, które stało u początku sukcesu wielu firm. Co takiego zrobiły, że kryzys nie odcisnął na nich swojego piętna? Klient musi mieć problem lub widzieć korzyści, jakie Twój produkt lub Twoja usługa przyniesie mu w kryzysie. Banalne prawda? Otóż i tak, i nie. Tak – bo … to jest faktycznie banalne. […]

Mało osób analizuje raporty z pozycjonowania. To błąd – zdziwisz się, jakie „kwiatki” można w nich znaleźć. Zwłaszcza gdy chodzi o raport z linkowania.

Celem raportu jest uzyskanie pewności, że wszystko idzie tak, jak powinno. I tak np. bank wysyła nam wyciąg z konta, aby pokazać, że nie pobrał z niego za dużo (czasem dowiadujesz się o zwiększeniu opłaty za kartę, ale to inna kwestia). W przypadku usług SEO raport ma za zadanie pokazać, że wykonywane są te czynności, które miały być wykonywane. I tu zaczyna robić się ciekawie. „Panie, daj Pan linki, dużo linków!” Nie wiem dlaczego, ale nadal wiele osób […]