Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Filtr za linki przychodzące – zmiana stanowiska Google?

Czyżby zmiana stanowiska Google i linki przychodzące jednak mogą szkodzić? Bardzo ciekawy wątek z blogu Google Webmaster Central. Użytkownik  zadający pytanie, uważa, że dostał filtr od Google za … nietematyczne linki prowadzące do jego strony. Po spadku pewnego dnia wejść na stronę z 18000 do … 200 w Narzędziach dla Webmasterów znalazł następującą wiadomość: Dear site owner or webmaster of http://www.bollykings.com/, We’ve detected that some of your […]

Przycisk +1 w Google Adwords

Google poinformowało właśnie o wprowadzeniu w reklamach Adwords przycisku +1. Nie są wymagane żadne działania, aby przycisk +1 się pojawił – wszystko odbywa się automatycznie: obok reklamy pojawiają się znany nam (od niedawna) z SERPów charakterystyczny przycisk: Od tej chwili nie tylko w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez naszych znajomych, ale także i w linkach sponsorowanych. W bardzo pprosty i przystępny sposób Google przedstawia nową funkcjonalność w informacji, którą przed chwilą […]

Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

Bardzo częstym tematem, jaki przewija się przez Forum Google, jest zagadnienie dodania strony internetowej do wyszukiwarki. Postanowiłem napisać zatem krótki post, aby pomóc osobom, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z SEO”. Jest to jednocześnie pierwszy post z kategorii „SEO Starter”, w której to będę chciał skupić się na absolutnych podstawach związanych ze zwiększaniem widoczności własnej witryny w wyszukiwarce Google. Mamy de facto cztery sposoby dodania naszej strony […]

Jak wyłączyć personalizację w Google

Jak wiemy, Google coraz lepiej potrafi „podsuwać” nam wyniki wyszukiwania oparte na tym, co robiliśmy w przyszłości. Z jednej strony – jest to ingerencja w jakimś stopniu w naszą prywatność – jak mówią niektórzy. Inni natomiast uważają, że są to dobre działania, ponieważ zaoszczędzamy w ten sposób czas niezbędny do znalezienia poszukiwanej informacji w wyszukiwarce. Jeżeli nie chcemy, aby Google „pamiętało” naszą historię wyników wyszukiwania należy rozróżnić tutaj dwie […]

Google wprowadza tagi author oraz me

Niedawno Google wprowadziło dwa nowe tagi „autorskie”: author oraz me. Cel – wskazanie wyszukiwarce, kto jest autorem treści publikowanych np. na blogach. Jak je włąściwie używać? Posłużę się przykładem swojego bloga. Tag author Jeżeli chcemy, aby Google „potraktowało mnie” w taki sposób tzn. aby w wynikach wyszukiwania wyświetliło się zdjęcie z naszego profilu Google jako autora wpisu, musimy wdrożyć na swoim blogu dwie […]

Prolink – czy warto? Czy użytkownicy giełdy linków muszą się obawiać filtru od Google?

Czym grozi sprzedawanie linków dofollow, to wiemy. Jest niezgodne z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Jeżeli sprzedajemy miejsce na naszej stronie, to powinniśmy sprzedawać ruch, a nie przekazywać „odpłatnie” część mocy swojej strony – bez atrybutu rel=”nofollow” ani rusz. Czy zatem warto? Od niedawna działa w Polsce giełda wymiany linków o wdzięcznej nazwie Prolink, mocno reklamowana na Dotpay.pl – baner reklamowy widać zaraz po zalogowaniu się do systemu. Jakoś nie zwracałem […]

Prawie jak Harry Potter

Zainspirowany wpisem Barry’ego Schwarza, który postanowił sprawdzić, kto według Google jest podobny do niego – zobaczcie, do kogo jest podobny 🙂 –  postanowiłem i ja zobaczyć, co ukaże się moim oczom po wgraniu swojego zdjęcia. Oto wyniki Jak widać  zdjęcia nie są tak ładne, jak u Barry’ego – widocznie nie jestem aż tak przystojny 🙂 – ale warto zwrócić uwagę na to, że po kliknięciu w „Report images” można zgłosić dane zdjęcie, jeżeli „czujemy […]

Przycisk Google +1 debiutuje w wynikach wyszukiwania

Na swoim oficjalnym blogu Google poinformowało o rozpoczęciu procesu wyświetlania w SERPach wyniki, pokazujące ile osób „plusjedynkuje” stronę. Na początku zostaną tym „obdzielone” duże strony – czym potwierdzono spostrzeżenia zaobserwowane parę dni temu, które przedstawiłem w tym poście. Od czasu wprowadzenia przycisku +1 pojawiło się już trochę spekulacji na temat wpływu tego elementu na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. Zgodnie z informacją udzieloną przez Kari Wilson, […]

Google zaczyna pokazywać w SERPach ilości Google +1

Nie zaobserwowałem tego u nas, ale na SearchEngineWatch to zauważono – Google zaczyna pokazywać w wynikach ile osób kliknęło w przycisk Google+1 w danym wyniku wyszukiwania. Jeżeli jesteśmy zalogowani, zobaczymy, kto z naszych znajomych to zrobił. Jeżeli jesteśmy wylogowani – widzimy tylko liczbę. Jak dla mnie ciekawą opcją jest pokazywanie „preferencji lokalnych” Dane na razie widoczne są tylko (zaobserwowano je) dla dużych witryn, jak Mapy Google czy Facebook. Ciekawy jestem, […]

Czy całe wpisy na stronie głównej bloga to duplicate content

Często zdarza się, że właściciel bloga na stronie głównej posiada (z reguły) 10 ostatnich wpisów. Czy taka sytuacja to duplicate content? Oczywiście, lepszym rozwiązaniem jest umieszczanie, jak to np. jest na moim blogu, jedynie części wpisu – np. określonej ilości znaków czy pierwszego akapitu. Google jednak „nie każe” blogów, które „nie stosują się do tego”. Powód? Takie zjawisko jest dosyć popularne. Blogerzy robią tak, aby zaindeksować w szybki sposób […]

Jak Panda zmieni pozycjonowanie i branżę SEO

Jeszcze do niedawna – a w Polsce nadal (Pandy, przynajmniej oficjalnie u nas nie ma) aby być wysoko w Google należało, obok linków, posiadać dobrą stronę – zoptymalizowaną pod SEO, z unikalną i dobrą treścią. Teraz (niedługo) to nie wystarczy. Panda potrafi zepchnąć takie strony niżej w wynikach i dać inne na ich miejsce. Dlaczego? Tak, jak kiedyś upychało się słowa kluczowe w treści strony, potem je ukrywało itp. – a wszystko […]