Przycisk +1 w Google Adwords

Google poinformowało właśnie o wprowadzeniu w reklamach Adwords przycisku +1. Nie są wymagane żadne działania, aby przycisk +1 się pojawił – wszystko odbywa się automatycznie: obok reklamy pojawiają się znany nam (od niedawna) z SERPów charakterystyczny przycisk:

Przycisk Google +1 dostępny jest w Adwords

Od tej chwili nie tylko w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez naszych znajomych, ale także i w linkach sponsorowanych. W bardzo pprosty i przystępny sposób Google przedstawia nową funkcjonalność w informacji, którą przed chwilą znalazłem na koncie Gmail:

Załóżmy, że są Państwo właścicielami hotelu w Madrycie. Brian spędził w nim ostatnie wakacje i bardzo go sobie chwalił. Teraz jest zalogowany na koncie Google i szuka w witrynie Google zakwaterowania na kolejną wycieczkę do Hiszpanii. Trafia na Państwa reklamę. Klika przycisk +1 obok tej reklamy, aby polecić ją osobom ze swojej listy kontaktów.

Znajoma Briana, Anna, także planuje wyjazd do Hiszpanii. Loguje się na konto Google, wyszukuje nocleg i również widzi Państwa reklamę, a także spersonalizowaną adnotację, że Brian dał tej reklamie +1. Rekomendacja Briana pomaga Annie podjąć decyzję dotyczącą zakwaterowania podczas podróży.

Jest to kolejny krok ze strony Google skierowany w stronę mediów społecznościowych. Niewątpliwie będzie to miało jakieś przełożenie na wynik jakości – jak i z pewnością wpłynie na rozwój działań, mających na celu, podobnie, jak to jest w przypadku Facebooka, szybkie zdobycie dużej ilości „lajków” pod warunkiem, że pojawią się obok także i ilości osób, które oddały swój głos na daną stronę/reklamę. na pewno jednak głównym czynnikiem zachęcającym do kliknięcia będzie to, że nasz znajomy wyraził swoje zdanie na temat danej witryny.

Więcej informacji na temat przycisku Google +1 znajdziesz w Centrum Pomocy Adwords.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *