Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Largest Contentful Paint (LCP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Largest Contentful Paint (LCP), który mierzy wydajność ładowania, to jeden ze wskaźników tzw. Web Core Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WCV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. Czym jest Largest Contentful Paint Largest Contentful Paint (LCP) to jeden ze wskaźników tzw. Web Core Vitals, […]

Nie każda firma może założyć Profil Firmy w Google

Tak zwana “wizytówka” od jakiegoś czasu nosząca określenie “Profil Firmy w Google” to bezpłatna usługa Google, która pozwala firmie pozyskiwać klientów poprzez wyświetlanie na mapach oraz dedykowanych miejscach w wyniku wyszukiwania informacji o danej firmie. Dzięki temu zwiększamy szansę na pozyskanie nowych klientów, ponieważ docieramy do większej ilości osób zainteresowanych naszą ofertą. Pomimo faktu, że profil dedykowany jest biznesowi, to jednak nie każda firma może założyć wizytówkę. W niektórych sytuacjach […]

Search Console – Alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanonicznej

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google, strona jest oznaczona jako alternatywa innej strony (czyli jest to strona AMP z kanoniczną wersją komputerową, mobilna wersja kanonicznej wersji komputerowej lub wersja komputerowa kanonicznej wersji mobilnej). Ta strona prawidłowo wskazuje stronę kanoniczną, która została zindeksowana, więc nie musisz nic robić. Search Console nie wykrywa alternatywnych wersji językowych stron. Na wstępnie należy podkreślić, że to jeden z tych komunikatów, który nie informuje nas o błędzie. Google generuje taki […]

Search Console – URL zawiera tag „noindex”

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google Przy próbie zindeksowania tej strony wyszukiwarka Google napotkała dyrektywę „noindex” i nie wykonała tego działania. Jeśli nie chcesz, aby strona była indeksowana, udało Ci się. Jeśli chcesz, aby strona została zindeksowana, usuń dyrektywę „noindex”. Czym jest noindex? Jak podaje Google „noindex to reguła ustawiona za pomocą tagu <meta> lub nagłówka odpowiedzi HTTP, która służy do zapobiegania indeksowaniu treści przez wyszukiwarki, które obsługują regułę noindex (np. Google). Kiedy podczas […]

Meta tagi noindex i nofollow

Nie w każdym przypadku chcemy, aby dana strona była zaindeksowana w Google. Nie zawsze też chcemy też, aby Googlebot „buszował” po danej stronie. Na szczęście jest na to sposób – meta tagi noindex oraz nofollow. Ich właściwe użycie zwiększa stopień indeksacji strony, a także zapobiega pokazywaniu w wynikach wyszukiwania stron, których nie chcemy pokazać innym. Meta tag noindex Meta tagu noindex używamy, jeżeli nie chcemy, aby Google zaindeksowało daną […]

December 2022 link spam update

14 grudnia 2022 roku Google rozpoczęło wdrażanie kolejnej aktualizacji algorytmu, ukierunkowanej na walkę z nienaturalnymi linkami pozycjonującymi. Jej wdrożenie potrwa do końca 2022 roku. Cel updatu – zminimalizowanie wpływu nienaturalnych linków na pozycję pozycjonowanej nimi strony w wynikach wyszukiwania. To już kolejna aktualizacja w tym roku, za pomocą której Google dąży do zminimalizowania wpływu (głównie) firm SEO na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Tym razem „na celowniku” znalazły […]

Jak zostać Ekspertem Produktowym Google

Niewiele osób wie, że pomoc, jaką uzyskują w społecznościach produktowych usług Google, pochodzi praktycznie w 100% przypadków nie od pracowników Google, ale osób, które są pasjonatami danego produktu. Wsparcie, jakie jest tam udzielane, ma na celu pomóc tym osobom, które szukają w społecznościach rozwiązania trapiących ich problemów. Czym jest społeczność usług Centrum wyszukiwarki Google? Wspomniana społeczność to miejsce, na które można przyjść, gdy ma się jakieś pytanie związane z wyszukiwarką […]

SEO, Profil Firmy w Google oraz Google Ads to „wybuchowa” mieszanka marketingowa

Jedne osoby robią tylko SEO. Inne uważają, że SEO nie działa i „idą w reklamę”. Jeszcze inni wychodzą z założenia, że wystarczy im w firmie tylko Profil. Jeżeli masz firmę usługową i należysz do jednej z tych 3 grup, to musisz już dzisiaj zmienić podejście. Kiedyś, gdy nie było w Google jeszcze reklam (tak, tak, był taki okres „w dziejach Ziemi” 🙂 pierwsza pozycja w wyszukiwarce dawała wszystko – CTR był na poziomie 100% i te osoby, […]

Powitajmy Podstawowe zasady wyszukiwania w Google (Google Search Essentials)

W 2002 roku Google opublikowało pierwsze zasady, którymi mieli się kierować właściciele stron internetowych, aby ich strony osiągały wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Po 20 latach nadszedł czas, aby nazwa Webmaster Guidelines (czyli tzw. Wytyczne Google dla Webmasterów) uległy zmianie na Search Essentials (czyli Podstawowe zasady wyszukiwania w Google). W ciągu 20 lat wiele się zmieniło. Algorytm mocno wyewoluował, wystarczy wspomnieć, […]

Nowy raport HTTPS w Search Console

Brak posiadania przez stronę ważnego certyfikatu SSL skutkuje nie tylko ostrzeżeniem, jakie wyświetlane jest na pasku przeglądarki. Jest także od dłuższego już czasu oficjalnym czynnikiem rankingowym, jaki Google bierze pod uwagę w procesie tworzenia wyników wyszukiwania. Od września 2022 właściciele stron mają do dyspozycji raport, który pomaga nadzorować poprawność wdrożenia certyfikatu bezpieczeństwa na stronie. Raport, o którym mowa we wrześniowym artykule na blogu Google, znajdziemy w sekcji Ekspertymenty i personalizacja Jeżeli […]

Brak widocznych opinii na Profilu Firmy Google (tzw. „wizytówce”)

Pozytywne opinie to element, który wpływa na to, czy potencjalni klienci podejmują decyzję, aby skontaktować się z firmą. Nie jest łatwo je uzyskać w dzisiejszym zabieganym świecie i dlatego niektórzy właściciele firm idą „na skróty” i albo je kupują, albo proszą pracowników i znajomych o wystawienie oceny ich firmie. Jak to bywa z chodzeniem „na skróty” rzadko kiedy jednak kończy się to dobrze. Brak pojawiania się nowych opinii na profilu poza sytuacją, w której opinia jest nowa i potrzebuje […]

Google helpful content update

Jak możemy przeczytać na blogu Google nadchodzi duża zmiana w algorytmie. we’re launching what we’re calling the “helpful content update” that’s part of a broader effort to ensure people see more original, helpful content written by people, for people, in search results. Tą zmianą Google chce położyć większy nacisk na treści, jakie są tworzone w pierwszej kolejności pod użytkowników, a nie pod roboty wyszukiwarek content created primarily for search engine traffic […]