Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Zachęcanie do linkowania w zamian za ekstra funkcje jest sprzeczne ze Wskazówkami

Dokładnie chodziło o oferowanie użytkownikom lepszych funkcji (np. dostep do najbardziej aktualnych zestawień produktów/usług) w zamian za umieszczenie linku zwrotnego do strony. Podstawowe funkcjonalności serwisu są oferowane za darmo, ale jak chcesz uzyskać coś więcej – nie ma problemu, ale w zamian za link. Na pytanie, czy jest to zgodne z polityką Google, odpowiedział JohnMu, który stwierdził krótko, że wymaganie linku w zamian za jakąkolwiek interakcję na stronie jest niezgodne z Wskazówkami Google dla Webmasterów. „strongly recommend not making […]

Jak wpłynąć na jakość wyników wyszukiwania Google

Na wielu blogach SEO, a zwłaszcza na forum PiO, można znaleźć wiele narzekań na jakość SERPów po ostatnich działaniach Google. Osobiście tego nie doświadczyłem, ale mignęło mi kilka przykładów, gdzie dla zapytania A zwracane są wyniki nie powiązane do końca z A. Jeżeli trafiłeś na taki przykład, to zamiast narzekać i „bić pianę” odwiedź ten wątek na Forum Google i wklejając pełny url SERPów miej wpływ na SERPy – inaczej niż przez nic nie wnoszącą krytykę […]

Pismo odręczne nowym sposobem na wprowadzanie zapytań do Google

Przez długi czas zapytania do Google wprowadzane były ręcznie. Dopiero po długim czasie Google wdrożyło wyszukiwanie głosem na urządzeniach mobilnych. Teraz firma zrobiła kolejny krok w kierunku ułatwienia nam życia w zakresie procesu wyszukiwania udostępniając możliwość wpisywania zapytań do wyszukiwarki … za pomocą pisma odręcznego. Działa to na urządzeniach mobilnych z systemem iOS5 lub Android 2.3 – dla smartfonów – lub iOS5 oraz Android 4.0 – w przypadku […]

Unia Europejska ma Google na celowniku

Przeglądając dzisiaj swoje serwisy natknąłem się na takiego tweeta     „Google może zmieniać swoje wyniki wyszukiwania w sposób, który uniemożliwia użytkownikom dostęp do najlepszych serwisów” Czy to oznacza, że … coś się święci i nad firmą, która niepodzielnie rządzi w Europie zwłaszcza, zbierają się ciemne chmury? Pamiętamy, jak UE ścigała Microsoft za narzucanie korzystania ze swojej przeglądarki internetowej – no i wiemy, jak to się skończyło. Unia nie jest szybka, ale, […]

Brand24 – monitoring marki w Internecie. Czy warto używać? Moja recenzja

Od pewnego czasu korzystam z systemu dostępnego pod adresem Brand24.pl, który przeszukuje Sieć pod kątem pojawiających się o nas informacji informując o nowych wzmiankach, jakie znajduje o nas na blogach, forach, portalach czy mediach społecznościowych. Miesiące testów i obserwacji pozwoliło mi się lepiej z nim „zaprzyjaźnić”.  Informacja dla tych, co używają Alertów Google (jak i ja robię) – wyników jest znacznie więcej 🙂 Chciałbym dzisiaj podzielić się z Wami moimi doświadczeniami w zakresie […]

Firefox 14 – od teraz wyszukiwanie po https – jeszcze więcej not provided

No i stało się. Pojawiła się nowa wersja najpopularniejszej przeglądarki w Polsce – od teraz mamy Firefoxa 14 , który ma ustawione wyszukiwanie w Google po https.  Oznacza to, że na dniach należy obserwować dalszy wzrost „słowa kluczowego”  w statystykach Google Analytics. Niedawno przytaczałem dane z mojego bloga – na przestrzeni kwietnia i lipca (licząc okres 1-17) nastąpił znaczący wzrost udziału not provided – z 46,86% w kwietniu do obecnego poziomu 53,91%. Wskaźnik […]

Właśnie wdraża się w Polsce nowy update algorytmu Google?

Od wczoraj wieczora niektórzy webmasterzy obserwują zawirowania w SERPach. Dzisiaj rano załamałem ręce. Jak pierwszy atak Pingwina trochę mnie zaczepił ale bez tragedii to teraz spadków cała masa. Nieważne jak dobre strony w jaki sposób pozycjonowane jak dopieszczane. Bomba walnęła a odłamki poleciały na chybił trafił. Nie zaobserwowałem nic niepokojącego u siebie, ale skala uwag pokazuje, że coś jest na rzeczy. Analiza wypowiedzi w wątku na PiO pokazuje przykłady stron, […]

Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

Różne są opinie na temat wpływu tweetów na pozycje strony w Google. Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł, który przedstawiał doświadczenie, jakiemu poddano strony, pod kątem wpływu linków umieszczanych w tweetach na Tweeterze. Według badania, z którym można się zapoznać na stronie branded3.com – tak. Jak podają autorzy opracowania na powyższej  tronie jest to największy test odnośnie wpływu tweetów na pozycje strony w Google, jaki do tej pory przeprowadzono. Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco […]

Infografiki na celowniku Google – Matt „ma ich dosyc”

Infografika to przystępne i ciekawe przestawienie jakiegoś tematu w formie graficznej. Dzięki takiemu podejściu można przedstawić dany temat w sposób bardziej zrozumiały, przyswajalny itp. Z naszego podwórka jako przykład można wskazać np. Układ Okresowy SEO, o którym pisałem jakiś czas temu. Przedstawiono na nim czynniki wpływające na pozycje strony w Google. Całość prezentuje się bardzo interesująco – zresztą oceńcie sami. Były oczywiście i inne infografiki – jak […]

Czy duża ilość linków nofollow może zagrozić pozycji strony w Google

Atrybut nofollow używamy w sytuacji, gdy nie chcemy „dzielić się” mocą naszej strony z innymi witrynami. Najczęściej dotyczy to sytuacji, gdzie nie mamy pewności co do tego, czy dana witryna jest zgodna z Wskazówkami Google dla Webmasterów i obawiamy się ewentualnych reperkusji z tytułu linkowania do niej. Google zaleca tez używanie linków nofollow w sytuacji, gdy właściciel witryny, na której się one znajdują, chcę sprzedać linki – ale jednocześnie chce uczynić to zgodnie ze Wskazówkami […]

Jak zneutralizować według Google niechciane linki prowadzące do strony

Google od dawna stało na stanowisku, że linki przychodzące nie mogą zaszkodzić pozycji naszej strony w Google. Nawet mimo faktu, że wielu webmasterów informowało o testach/obserwacjach, które pokazywały coś innego. Dlatego niezłe zamieszanie wywołało 11 pytanie z wywiadu, jaki miałem możliwość przeprowadzić w lutym z Kasparem Szymańskim – pracownikiem działu w Google odpowiedzialnego za jakość wyników wyszukiwania – Search Quality Team. Przypomnę je, aby nawiązać do dalszej części […]

Jak zachęcić Google do nałożenia filtru na stronę? Np. zostawmy ślad, że kupujemy linki :)

Tytuł nie jest przewrotny, w żadnym wypadku. Niektóre metody promocji serwisów z branży SEO, czy też sam ich układ sprawiają, że zastanawiam się, ba – podziwiam autorów tychże stron – którzy sami wręcz dopominają się od Google nałożenia sankcji na strony swoich Klientów, które  biorą w nich udział. Przykład? Wątek z Forum Pomocy Google. Panowie „Googlowcy”, powiedzcie mi dlaczego taka witryna: http://goo.gl/7wTGl ma spadki pozycji mniej wiecej od wrzesnia? […]