Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Strony zwracają kod błędu 403? Twoja witryna znika z Google

Czasami serwis wypada nagle z Google. I nie wiesz, co się dzieje. Wszystko było OK, witryna działała, ale już to jest przeszłość. Najgorsze, jak taka sytuacja trwa pół roku czasu i dotyczy portalu, który ma zarabiać. Z taką sytuacją zetknąłem się właśnie na Forum Google dla Webmasterów, które bardzo lubię odwiedzać. Raz, że jestem tam od wielu już lat, bo lubię pomagać ludziom i jako Ekspert Produktowy mogę to robić nadal […]

Najczęstsza przyczyna, dla której Twój WordPress nie pojawia się w Google

WordPress to bardzo popularny system do zarządzania stronami internetowymi. Szacuje się, że już ponad 40% witryn na świecie jest na nim postawione. Wynika to z faktu, że ów CMS jest darmowy i dzięki wielu bezpłatnym motywom oraz wtyczkom nawet początkująca w temacie stron internetowych osoba jest w stanie postawić prostą witrynę. Tym bardziej, że wiele hostingów umożliwia to swoim klientom z poziomu ich paneli zarządczych. Jak to jednak bywa, nawet i w najbardziej popularnym […]

Aktualizacja pliku linków ignorowanych dla witryny – Message type: [WNC-649702] Search Console

Komunikat WNC-10030260 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której zostanie zaktualizowana zawartość narzędzia disavow tool – czyli zostanie do niego dodany plik, zostanie dodana nowa wersja pliku lub też plik ten zostanie usunięty. Komunikat WNC-10030260 Niezależnie od tego, która z trzech wspomnianych wcześniej sytuacji nastąpi, Search Console wyśle nam komunikat WNC-10030260: Co zrobić widząc emaila z powiadomieniem To zależy od tego, ile osób ma dostęp […]

Czy March 2024 core oraz spam update wywrócą „go góry nogami” wyniki wyszukiwania?

W ostatnich miesiącach obserwowałem wysyp informacji o tym, jak to dzięki ChatGPT można szybko tworzyć treści na stronę. Jednocześnie już od początku „czatowej historii” dało się zaobserwować jedno – bez człowieka tego typu treści są tylko treściami wygenerowanymi przez maszynę, w dodatku z dużą ilością „niedoróbek”. Zastanawiałem się, kiedy Google zainteresuje się na poważnie tym zjawiskiem, tym bardziej, że branża SEO co chwilę publikowała informacje, mówiące o tym, jak można […]

Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik – Search Console

Tag kanoniczny pomaga webmasterom we wskazywaniu duplikatów w obrębie witryny robotom indeksującym. Pewne strony powinny/mogą być dostępne w obrębie witryny, ale nie chcemy, aby zostały one zaindeksowane. Z reguły ten proces działa dobrze – ale jak to w życiu bywa, system nie zawsze funkcjonuje idealnie. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google Ta strona jest oznaczona jako kanoniczna dla zestawu stron, ale wyszukiwarka Google uznała, że inny URL lepiej sprawdzi […]

Czym są efekty pozycjonowania. 5 etapów, przez które musisz przejść, aby strona generowała trwale klientów.

Mimo upływu lat nadal dla wielu osób efekty pozycjonowania sprowadzane są do „suchych” pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania (inaczej mówiąc frazy lub słowa kluczowego). To bardzo spłyca temat, ponieważ pozycja w Google to de facto tylko jeden z pięciu efektów pozycjonowania – czy też bardziej punktów na drodze od zaistnienia w Sieci po zbudowaniu firmy o ugruntowanej marce. W pierwszym odcinku podcastu SEO dla przedsiębiorców mówiłem o tym, że pozycjonowanie […]

Speed Index (SI)- czym jest i dlaczego jest ważny

Speed Index to jedna z 5 metryk (listopad 2023), które Google prezentuje w wynikach testu narzędzia Page Speed Insights. Każda z tych metryk pozwala zrozumieć lepiej proces ładowania analizowanej strony, aby w konsekwencji go poprawić – Speed Index mierzy szybkość ładowania treści. Czym jest Speed Index Speed Index mierzy to, jak szybko treść na stronie jest (wizualnie) wyświetlana podczas jej ładowania. Lighthouse […]

Nowa przyczyna uniemożliwiająca indeksowanie twoich stron – Message type: WNC-20237597

Jednym z powiadomień otrzymywanych z Search Console, które powoduje zwiększenie bicie serca u właściciela strony, jest powiadomienie „Nowa przyczyna uniemożliwiająca indeksowanie Twoich stron”. W praktyce, co zresztą Google podkreśla w powiadomieniu, nie w każdym przypadku jest to powodem do niepokoju. Message type: WNC-20237597 Powiadomienie, o którym mowa, wygląda np. następująco Po kliknięciu w przycisk, zostajemy przekierowani (jeżeli jesteśmy zalogowani na koncie Google, w którym znajduje się nasza usługa) do Search Console, do sekcji, która informuje o przyczynach niezaindeksowania […]

Search Console – Strona zablokowana z powodu zabronionego dostępu (błąd 403)

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google: „Błąd HTTP 403 oznacza, że klient użytkownika podał dane logowania, ale nie uzyskał dostępu. Jednak Googlebot nigdy nie podaje danych logowania, więc serwer nieprawidłowo zwraca ten błąd. Strona nie zostanie zindeksowana. Jeśli chcesz, aby Googlebot indeksował taką stronę, musisz zaakceptować użytkowników niezalogowanych lub zezwolić na żądania Googlebota bez uwierzytelniania (warto jednak wtedy wcześniej zweryfikować jego tożsamość).” Kiedy występuje omawiana […]

Kompilacja treści wygenerowanych przez ChatGPT nie zasługuje na widoczność w Google

ChatGPT mocno namieszał w wielu obszarach biznesu. Możliwość oszczędzenia czasu „odkryła” i branża SEO, co chwilę pokazując w mediach społecznościowych przykłady na to, jak treści generowane przez AI zyskują na popularności. Założenie jest takie, że po co płacić ludziom za napisanie jakościowych treści, skoro mamy ChatGPT, który to zrobi za przysłowiowe grosze. Czy aby jednak na pewno? ChatGPT kłamie O tym, że ChatGPT ściemnia, wie już chyba każdy. Podczas jednego ze spotkań biznesowych, w jakim […]

Google September 2023 helpful content system update

Od samego początku Google kładzie nacisk na tworzenie treści przydatnych dla ludzi, a nie dla robotów indeksujących. Z roku na rok coraz mocniej to podejście przybiera na znaczeniu – wyszukiwarka chce, aby na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania wyświetlały się treści pisane przez ekspertów dla osób, które tych treści szukają – a nie przez pseudoekspertów, którzy tworzą treści tylko po to, aby podnieść ich widoczność w wyszukiwarce. Za jakość w tym zakresie odpowiada jeden z rodzajów […]

Czy należy bać się aktualizacji algorytmu Google?

Panda, Pingwin, Core updates… można byłoby wymieniać jeszcze inne nazwy, jakie większym aktualizacjom algorytmu nadało samo Google lub osoby zajmujące się SEO. O jednych mogłeś nie słyszeć – Panda i Pingwin pamiętają stare czasy, o innych obecnie jest głośno, na przykład kilka razy w ciągu roku ma miejsce tzw. Core updates, czyli duża zmiana algorytmu, której wprowadzenia z niecierpliwością (niekiedy zmieszaną z obawą) oczekują zwłaszcza […]