Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Hurtowe kupowanie multikodów do SEOKatalogów prowadzi do filtra – case study

O multikodach do seo katalogów i ich wpływie/niewpływie na fakt nałożenia na stronę filtru przez Google słychać w blogosferze SEO już od pewnego czasu. Rok temu po raz pierwszy poruszyłem temat na blogu. Przypomnę, że właściciel podejrzewał „życzliwą konkurencję” (znalazł w profilu linków odnośniki z anchorem viagra itp.), ale szybko okazało się, że problem leżał gdzie indziej: Linków z frazami porno, viagra jest dosłownie promil w porównaniu z tymi z multukodziarskich grup. Dodałes się […]

Skąd Google wie, że ktoś korzysta przy pozycjonowaniu z Prolinka

Często stykam się ze stwierdzeniami, że „Google ściemnia, mówić o tym, że wiem, czy webmaster kupuje linki, czy też nie”. Niektórzy wykrzykują to tak głośno, że „uszy puchną”. Osobiście od dawna stoją na stanowisku, że Google wie więcej, niż mówi – a na krzykaczy „nie zwraca uwagi”. Jeden dowód na potwierdzenie tej tezy dzisiaj, tak na szybko. Analizując linki przychodzące do jednej strony znalazłem takie oto coś. W źródle mamy więcej informacji o pochodzeniu Mało? Dla takiego […]

Zlecasz artykuły sponsorowane? Pamiętaj o linkach nofollow

Wokół artykułów sponsorowanych wiele ostatnio było szumu. Głownie za sprawą stwierdzenia Google zgodnie z którym takie artykuły nie są niczym innym jak kupowaniem linków; a zatem odnośniki do stron firm, które je zlecają, powinny zawierać atrybut nofollow – inaczej można zostać posądzonym o manipulowanie PR (kupowanie linków), co w konsekwencji grozi nałożeniem na stronę, do której prowadzą takie odnośniki filtra. Ponieważ temat jest na topie Matt zdecydował się na opublikowanie długiego (5 […]

Google wprowadza webmasterów w błąd?

Pod koniec maja napisałem wpis, w którym zająłem się komunikatem, jaki zaczął się wtedy pojawiać w Narzędziach dla Webmasterów. Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego w tym konkretnym przypadku podejmiemy precyzyjne działania i ograniczymy […]

Po użyciu disavow toola strona po Pingwinie 2.0 „odżywa”

Przeglądając zagraniczne blogi i fora trafiłem na ciekawy wpis. Jak utrzymuje jego autor (znajdziemy tam kilka case’ów, ale skupić się chciałem na jednym) zawiera on dowód na to, że narzędzie do zrzekania się linków – disavow tool – działa. Jak czytamy This site (…) was severely affected by Penguin 1.0.  The site had many keyword rich anchor texted links pointing to it as a result of embeddable […]

Jak i gdzie zdobywać wartościowe linki do strony?

Do napisania tego wpisu natchnęło mnie … zapytanie, jakie przed chwilą widziałem w Google Analytics: „Jak zdobywać wartościowe linki?” Hm – odpowiedź jest prosta i … trudna zarazem. Na pewno wartościowymi linkami nie są linki z katalogów SEO. Unikałbym zwłaszcza wszelkich „grup”, które – z informacji, jakie posiadam – pozaliczały (nie wszystkie oczywiście) spadki PR po ostatnim updacie algorytmu – Pingwin 2.0. Spadek czy wyzerowanie PR to „typowa kara”, jaką nakłada Google, […]

Pingwin 2.0 już jest. Czy spełni oczekiwania? Co przyniesie?

Wczoraj miałem cołodzienny wyjazd, dzisiaj awaria prądu – jakby Google chciało uśpić „moją czujność” :). Widać, że ostatni wysyp komentarzy i wczorajsze skoki pozycji nie były bez powodu – Google w końcu wdrożyło zapowiadany update Pingwina, któremu nadano nazwę 2.0 – ponieważ jest to prawdziwy update, a nie tylko „odświeżenie danych” Na swoim blogu Matt krótko napisał, że wpływ Pingwina na SERPy będzie w Stanach nieznaczny About 2.3% of […]

Hangout z Johnem Muellerem – 21-05-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Niestety z przyczyn sprzętowych nie udało mi się dzisiaj połączyć – a bardzo chciałem „pomęczyć Johna” na temat wiadomości, o której pisałem ostatnio kilka razy, przypomnę jej treść Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy […]

Jesteśmy w przededniu Pingwina 2.0?

Dzisiaj dostałem kilka powiadomień od Google. Dotyczyły one stron, które swego czasu zanotowały spadki z tytułu nienaturalnych linków przychodzących – przy czym witryny te nie dostały powiadomienia o nienaturalnych linkach przychodzących. Działania Google zostały skierowane na linkujące domeny, nie na domenę docelową, co potwierdziło wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie. Otrzymany dzisiaj komunikat  namierzyłem pierwszy raz 25 kwietnia. Przypomnę jego treść: Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących […]

Jak poprawnie dodać do disavow pliku domenę z polskimi znakami

Do tej pory nie miałem takiej sytuacji, aby w pliku disavow zrzec się domeny z polskimi znakami. Zostałem jednak zapytany o to, jak to zrobić – i już śpieszę z odpowiedzią. Mamy dwie możliwości w tym zakresie wpisujemy po prostu domenę, z polskimi znakami – Google powinno sobie z tym poradzić. Warunek – kodowanie musi być UTF-8 bezpieczniejsze rozwiązanie – konwertujemy jej nazwę na Punycode – zamieniając tym samym […]

Jak zniszczyć sobie profil linków? Wystarczy skorzystać z „promocji” w systemie/giełdzie linków

Do napisania tego wpisu skłonił mnie Tomek, który dzisiaj na swoim blogu wskazał przykład tego, w jaki sposób Klienci systemów, nieświadomi skutków używania SWLi/giełd linków, niszczą profile linków swoich stron, narażając je tym samym na filtry w Google. „Wszystkiemu winna jest promocja”. Dostaliśmy ofertę na email zamieszczenia bannera, linku, wpisu na blogu za śmieszne małe pieniądze. Oczywiście każdy link jest dofollow z odpowiednim slowem kluczowym Aż szkoda […]

Jak wyjść z filtra Google?

Proces wychodzenia z filtra algorytmicznego może być długotrwały, zwłaszcza w przypadków linków – Google musi odwiedzić wszystkie witryny, jakie w nim podaliśmy, aby „zneutralizować” linki, jakie prowadzą z nich do naszej strony. Im owe witryny są gorzej, tzn. kiepsko pod katem optymalizacji, zbudowane, tym proces może ulec wydłużeniu, nawet do … kilku miesięcy. „Jak wyjść z filtra w Google” – pytanie niby proste, ale już z realizacją bardzo […]