Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Przykład nienaturalnego linku od Google, którego … już nie ma lub jest w disavow toolu

Wraz z rozpoczęciem informowania webmasterów, których strony dostały negatywną odpowiedź na prośbę o ponowne rozpatrzenie „za linki”, o przykładowych odnośnikach, które zostały uznane przez Google za nienaturalne, chciałbym zwrócić uwagę na „prawdziwość” linków wskazywanych jako nienaturalne. Musimy pamiętać, że w narzędziach dla Webmasterów widzimy reprezentatywną próbkę linków, która ma wpływ na to, w jaki sposób Google postrzega naszą stronę – nie zobaczymy tam wszystkie linków, jakie znajdują się w Internecie. O tym większość […]

Jakie przykłady nienaturalnych linków podaje Google w powiadomieniach o odrzuceniu prośby o ponowne rozpatrzenie?

Trzy dni temu napisałem na blogu, że Google zaczęło w końcu pokazywać nam próbki nienaturalnych linków w wiadomościach, zawierających odmowę na prośbę o ponowne rozpatrzenie. Jakie przykłady linków widać w tych powiadomieniach, na co Google zwraca uwagę? Zobaczmy Linki w sidebarze Boks dość często spotykany w Internecie. Jak widać mamy w użyciu anchory stricte pozycjonujące, co zadziałało filtrem ręcznym. Precle Nie wymaga to chyba komentarza. Stanowisko Google w sprawie precli od lat […]

Google w końcu zaczyna podawać przykładowe urle, które są przyczyną ręcznych filtrów

W końcu doczekaliśmy się spełnienia zapowiedzi Matta – od teraz przy odrzuceniu RR dostaniemy w wiadomości próbkę linków szkodzących stronie – a dokładnie krótką listę adresów, na których znajdują się nienaturalne linki przychodzące. Już jakiś czas temu Matt po raz pierwszy poinformował  o zamiarze wprowadzenia do powiadomień przykładowych stron, z których linki przychodzące szkodzą witrynie (czyli de facto są odpowiedzialne za ręczne działania SQT). Od tej zapowiedzi trochę czasu upłynęło, cały […]

Nowe powiadomienia od Google w sprawie ręcznych filtrów od teraz widoczne w Narzędziach

Jak można przeczytać na Google Webmaster central Blogu Google wprowadziło właśnie kolejne usprawnienie dla webmasterów – informację o tym, czy witryna została dotknięta ręcznym filtrem. Sekcję „Działania ręczne” znajdziemy w „Ruchu związanym z wyszukiwaniem” Mało tego – od teraz w prostszy sposób możemy zgłosić prośbę o ponowne rozpatrzenie – ciekawe, czy mamy do dyspozycji więcej znaków „na spowiedź” 🙂 To, co cieszy, to fakt, że Google daje nam dokładniejsze […]

Advertorials.pl wchodzi w fazę testów. Szkoda, że nie informuje wydawców o zagrożeniach

Jak się dowiedziałem serwis Advertorials.pl wchodzi w fazę testów – serwis rozpoczął wysyłkę takich oto emaili skierowanych do właścicieli stron internetowych Witam serdecznie, Z przyjemnością informujemy, że Państwa serwis XXXXXX, z uwagi na swoją wysoką jakość merytoryczną, został zakwalifikowany do udziału w naszym pilotażowym programie „NEXT CONTENT PARTNERSHIP”. Ideą programu jest WZBOGACANIE TREŚCI WITRYN O NAJWYŻEJ JAKOŚCI DARMOWY KONTENT, dopasowany do treści merytorycznych serwisu i tworzony […]

Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta

Najnowszy filmik z Mattem w pewnym stopniu nawiązuje do sytuacji, o której pisałem niedawno – otrzymywania powiadomienia od Google o nienaturalnych linkach bez jednoczesnego pokazania ich webmasterowi. Moje zdanie w tej kwestii znacie – o ile rozumiem, że dodanie domeny do Narzędzi po raz pierwszy wymaga czasu, aby system pobrał i usystematyzował przypisane do niej dane, o tyle jest rzeczą nie na miejscu wysyłanie powiadomienia o nienaturalnych linkach przy jednoczesnym zmuszeniu właściciela strony do tego, aby czekał […]

Jak dobrze napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie dla strony, która dostała filtr od Google za nienaturalne linki

Jeżeli szukasz większej ilości informacji na temat nienaturalnych linków zobacz moje wpisy o disavow tool oraz prośby o ponowne rozpatrzenie strony. Wiele tematów i przypadków, z jakimi miałem do czynienia na etapie pisania próśb/używania narzędzia disavow opisałem wcześniej w innych wpisach. M.in. sporo miejsca poświęciłem formułowaniu poprawnej struktury takiego pliku, unikaniu błędów przy jego tworzeniu itp. Tematyka związana z filtrami i banami od Google poruszana jest w osobnej kategorii. W związku […]

Dlaczego warto wyciągać domenę z filtra, zwłaszcza starą

W związku z nasilonymi ostatnio akcjami Google, związanymi z nakładaniem na strony filtrów za nienaturalne linki przychodzące, coraz częściej odpowiadam osobom, które się ze mną kontaktują, na takie oto pytanie: „Czy warto walczyć o domenę i starać się ją wyciągać z filtra/bana, czy nie lepiej zaczynać od nowa?” W każdym przypadku odpowiadam, że warto. Postanowiłem jako dowód wkleić do wpisu dwie grafiki pokazujące, że z filtra warto wychodzić – nawet, jak wymaga to poświęcenia dużej ilości […]

Nie widzisz linków przychodzących na domenie z Narzędzi dla Webmasterów? Sprawdź …. subdomeny

Dostałeś (odpukać) powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach. Wchodzisz w Narzędzia, ściągasz listę linkujących do serwisu domen i rozpoczynasz żmudną analizę. No i jest zonk – sytuacja, w której nie widzisz linków, mimo, że Google „uparcie” twierdzi, że są, ba – często bardzo dużo. Co może być przyczyną, na co rzadko zwracamy uwagę? Jako przykład weźmy serwis czeol.pl. Ot, odtwarzanie plików mp3 online. Niby wszystko OK, ale chwila …. gdzie są linki? Aby […]

Od sierpnia nie zablokujesz swojej domeny w e-weblinku !

Jak właśnie przeczytałem na Google+ od sierpnia znika możliwość blokowania domeny w tym popularnym u nas rotacyjnym systemie wymiany linków. Jak poinformował jego twórca, Tomasz Wieliczko od nowego miesiąca nie będzie można blokować domen w eweblinku Pytanie jakie mi się nasuwa brzmi: „Jak Google będzie odnosiło się do próśb o ponowne rozpatrzenie w sytuacji, jak konkurencja zaśmieci komuś profil linków?” Jest to ważne pytanie, ponieważ twórca systemu […]

Prośba o ponowne rozpatrzenie strony i plik disavow – dwie ważne kwestie

Ostatnio rozmawiałem z Johnem; zadałem mu m.in. dwa pytania, na które uzyskałem odpowiedzi, z którymi chcę się z Wami podzielić. Większość z osób zajmujących się SEO na co dzień zapewne je zna, ale dla osoby początkującej będą one bardzo ważne – więc to głównie do nich kieruję wpis. Czy można wysyłać kolejną prośbę o ponowne rozpatrzenie, w sytuacji, gdy nie mamy odpowiedzi na wcześniej wysłany wniosek? Zdarzają się sytuacje, w których klikamy „Wyślij”, a następnie … przypominamy sobie, […]

Nowe powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach

Analizując obecnie kilka stron zauważyłem, że „po cichu” Google zmieniło treść powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków. Stara wersja powiadomienia Nowa wersja powiadomienia Różnica? informacja o tym, że problematyczne linki nie muszą kierować tylko do strony głównej (przypomnę, że można dostać taki komunikat za linki do jednej podstrony…) wskazówka, gdzie mamy szukać nienaturalnych odnośników (dobry pomysł -mamy  coraz więcej danych w Narzędziach) podkreślenie, że do rozwiązania problemu wystarczy analiza linków […]