Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Dwa systemy ukarane przez Google – SWLe czy giełdy linków?

Po dzisiejszym wpisie na blogu Google pojawił się właśnie tweet Matta, z którego jasno wynika, że w końcu przyszła kolej na Polskę – SQE „skupił swoją uwagę” na dwóch polskich sieciach … no właśnie SWLach/giełdach linków? Not done with Germany yet, but we just took action on two Polish link networks + a reminder blog post: http://t.co/p4tHWx5vHF — Matt Cutts (@mattcutts) luty 24, 2014 Moim zdaniem, patrząc się […]

Czy do analizy linków przychodzących przy wychodzeniu z filtra Google trzeba używać MajesticSEO, Ahrefs czy innego narzędzia?

Google od wielu lat informuje, że do wyjścia z filtra wystarczy analiza linków, jakie są widoczne w Narzędziach dla Webmasterów – oraz oczywiście podjęcie działań zmierzających w kierunku uzdrowienia profilu linków analizowanej domeny. Wprawdzie John na jednym z HO w 2013 roku wspomniał, że można się wesprzeć w tej analizie zewnętrznym narzędziem – MajesticSEO, Ahrefs czy innym – ale kontekst wypowiedzi dotyczył sytuacji, w której webmaster nie wie, co się działo z jego stroną. Od 3 lipca 2013 […]

Przykłady nienaturalnych linków od Google pokazują nieprawdę. Bug?

Po kolejnym komentarzu na blogu, w którym pojawiła się opinia, że w Google panuje pewien bałagan to fakt. Na jednej se swoich stron miałem taki przypadek, że jako przykład nienaturalnych linków dostałem 2 z 3, które na 100% były usunięte od 2 miesięcy postanowiłem w końcu napisać krótki wpis, który ma na celu zwrócenie uwagi na przyczynę (powód nałożenia filtra), a nie na skutek (filtr) Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale już dosyć dawno temu (dociekliwi mogą poszukać […]

Case study – nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra

Mam do czynienia teraz z takim case’em właśnie, o którym już pisałem na blogu – strona dostała komunikat o zdjęciu kary, ale w Narzędziach nadal jest komunikat o karze, ba – teraz dotyczy on całości serwisu. Mimo, że sytuacja wydała mi się dziwna – nie dostałem informacji o nowym filtrze – to jednak wysłałem prośbę o ponowne rozpatrzenie ciekaw tego, jaką (czym w ogóle) odpowiedź dostanę; RR zaś wysłałem z prostego powodu, ponieważ ruch […]

Działania ręczne widoczne w Narzędziach dla Webmasterów mogą być … nieaktualne

Dzisiaj znalazłem taką oto informację na stronach Google The Manual Actions Viewer may not reflect recent changes, such as manual actions that were recently applied or revoked. We hope to have the data updated in the near future. We are still delivering notifications to the Message Center when a manual action is applied and when a reconsideration request is processed, so you can refer to the […]

Wpis do katalogu o tytule „Home page” wskazany jako nienaturalny. Dziwne?

Od pewnego czasu wiele osób dywersyfikuje anchory tekstowych linków prowadzących do swoich stron, licząc, że takie rozdrobnienie Google potraktuje jako naturalność linkowania. Ba, nawet systemy wymiany linków posiadają w swoich pulach (dodam, że od dawna) linki nofollow, które przeplatają się z tymi „normalnymi” (dofollow). Co na to Google? No cóż, Google, jak to Google – moim zdaniem konsekwentnie robi swoje, kompletnie nie przejmując się tym, co branżą SEO pisze […]

Z filtra ręcznego od Google można wyjść …. połowicznie

Niemożliwe? A jednak. Dzisiaj dostałem dla jednej domeny taki komunikat Zespół ds. spamu podjął wcześniej działania wobec Twojej witryny, ponieważ nie była ona zgodna z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Po rozpatrzeniu prośby o ponowne rozpatrzenie zmieniliśmy zakres podejmowanych działań, ale witryna lub prowadzące do niej linki wciąż są niezgodne ze wskazówkami dotyczącymi jakości. Jeśli chcesz zobaczyć, jakie czynności podejmujemy aktualnie wobec Twojej witryny, wejdź na stronę Ręczne działania […]

Przestańmy alergicznie reagować na przykłady nienaturalnych linków

Do napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie Google+, w którym Marek napisał tak Jak widać, nie można się trzymać kurczowo przykładów, jakie przysyła nam Google w odpowiedzi na RR. Ten przykład to totalny absurd, ale pokazuje w jakich warunkach usiłujemy normalnie pracować. A co w tym wszystkim chodzi? Rzecz dotyczy sytuacji, w której Google jako nienaturalny wskazuje link, który znajduje się na stronie zablokowanej w pliku robots.txt A friend of mine got such a message. […]

Nie usuniesz linków z zaplecza? Zapomnij o wyjściu z filtra

W kontekście ostatnich powiadomień o odrzuceniu próśb o ponowne rozpatrzenie, z jakimi spotkać się można teraz bardzo często w różnych miejscach Internetu na szczególną uwagę zasługuje wypowiedź Karoliny z Google, która dzisiaj jasno dała do zrozumienia, co jest potrzebne do wyjścia strony z filtra – a mianowicie usunięcia linków z zapleczy. Na Forum Google dla Webmasterów użytkownik cat11 zwrócił uwagę, że linki wskazywane w odrzuceniu RR jako nienaturalne nie są nimi w 100% – nie zgadza […]

Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka

Google zwiększa w ostatnich dniach czułość algorytmu i … robi się ciekawie – jak czytamy dzisiaj na Forum dla Webmasterów strona dostała powiadomienie o nienaturalnym linku, którego anchor jest … nazwą firmy Do dzisiaj wydawało mi się to poprawne, ale jak dostałem w dniu dzisiejszym przykład złego linku: http://stanikomania.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?152 gdzie link jest do mnie na „Soyelle”. Tym bardziej, że jak wprowadzaliśmy się na rynek zrobiliśmy pokaz w Warszawie produktów, o czym pisała […]

Google każe bardziej przyłożyć się do prośby o ponowne rozpatrzenie

Dzisiaj branżę zelektryzowały komunikaty, jakie Google wysyła od niedawna webmasterom, których prośba o ponowne rozpatrzenie została rozpatrzona negatywnie. Pierwszy wspomniał o nim Damian Lutowski. Potem i ja dostałem go dla jednej domeny – i mogłem się do niego odnieść. Przypomnijmy najważniejsze (moim zdaniem) fragmenty z powiadomienia: Jeśli nie będziesz mógł usunąć jakichś linków do witryny, możesz skorzystać z narzędzia do zrzekania się linków. Pamiętaj jednak, że zrzeknięcie się linków to za mało, […]

Czy disavow tool zawsze działa? Nie – to tylko sugestia dla Google

Na temat testów w tym zakresie wiele osób już napisało wpisy – dwa miesiące temu Cyrus opisał case (który omówiłem na blogu), w którym pokazywał, jak użycie disavow toola może doprowadzić do spadku widoczności strony. We wpisie sugerował on, że DT działa w dwóch przypadkach 1) przy rozpatrywaniu RR 2) przy aktualizacjach Temat poruszył także ostatnio Marek, który m.in. napisał Działanie Disavow Tool jest trochę nieobliczalne – […]