Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Chcesz zablokować domenę w Statlinku? Nie ma sprawy – zapłać 250 zł

Po wprowadzeniu Pingwina w życie, pod koniec kwietnia br., coraz więcej osób zaczyna przykładać wagę do jakości linków prowadzących do ich serwisów. Jednocześnie wytworzyła się drobna nisza na rynku SEO, która „odpowiada” za próby obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania konkurencyjnych serwisów, poprzez linkowanie ich nienaturalnymi linkami. Dlatego 29 lipca napisałem artykuł odnośnie wskazówek co do tego, jak zablokować możliwość linkowania swoich stron przez systemy wymiany czy giełd linków, […]

Już niedługo SERPy zostaną oczyszczone po Pingwinie?

Obecny poziom wyników wyszukiwania przyprawia niektórych o ból głowy. Duża ilość wyników z jednej domeny, pojawiający się dla topowych pozycji spam z różnego rodzaju śmieciowych zaplecz sprawia, że w branży SEO wrze i na Google sypią się gromy. O ile wiadomym jest to, że nad pierwszą przypadłością Google pracuje (i to już od dłuższego czasu), o tyle co do drugiej kwestii na razie mamy więcej domysłów i przypuszczeń niż konkretów. Dopiero od kilku dni […]

Pobierz jako Google sposobem na namierzenie faktu zhakowania strony

Opcja z Narzędzi dla Webmasterów „Pobierz jako Google” jest prostym, a poprzez to niedocenianym, sposobem na sprawdzenie, czy nasza strona nie została zhakowana. Często np. dzieje się np. tak, że wchodzimy na naszą stronę z wyników i nie widzimy problemu. Ale jak zrobi to robot, to wówczas serwowana jest mu inna treść, co- jako cloaking – w konsekwencji prowadzi do zniknięcia strony z SERPów. Aby naprawić zaistniałą sytuację, musimy po hakerze „posprzątać”. Niekiedy jednak wydaje się […]

Czy można dostać filtr za używanie multikodów do katalogów

Bardzo ciekawy wątek pojawił się wczoraj na Forum Pomocy Google. Właściciel zastanawiał się, za co jego witryna mogła dostać filtr, podejrzewał konkurencję. Dostałem już kilkanaście ostrzeżeń w webmaster tools o nietematycznych linkach. Co mam robić? Ruch mi spada:( Ktoś spamuje mnie na frazy związane z porno. Analiza BL wykazała coś innego. Jak napisał Moher Na moje oko to powiadomienia o nienaturalnych linkach otrzymałeś za nienaturalny profil linków oparty wyłącznie […]

Jak zabezpieczyć (zablokować) swoją stronę przed linkami z systemów wymiany linków (SWL)/giełd linków

Od czasu mojego wywiadu z Kasparem w lutym br, w którym padła odpowiedź na pytanie odnośnie możliwości wpłynięcia przez konkurencję na pozycję naszej strony w Google, emocje nadal nie ustają w zakresie tego, czy jest możliwe, aby zmasowany „atak” ze strony konkurencji mógł zachwiać pozycją danej strony w Google. Przypomnę pytanie i odpowiedź 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu […]

Nowe powiadomienia od Google o przychodzących linkach

Sporo jest ostatnio w Sieci dyskusji o ostatnich powiadomieniach, które Google powysyłało do webmasterów. Właśnie ukazał się na Webmaster Central Blog wpis na ten temat autorstwa samego Matta Cuttsa, który powinien zostać obowiązkowo przeczytany przez każdą osobę, a zwłaszcza firmę, zajmującą się SEO. Możliwa jest sytuacja, w której Google „uderza” tylko na linki prowadzące do strony z jakiegoś zaplecza/sieci linków – skasowaniu ulega moc tylko tych linków, domena nie ponosi […]

Jak szybko Google rozpatruje prośby o ponowne rozpatrzenie

Jeszcze do niedawna było to kilka dni. Sam pomagałem w czerwcu wyjść jednej stronie z filtra, a drugiej z bana – odpowiedzi przychodziły po kilku dniach. W wątkach na Forum Pomocy Google dla Webmasterów czasami zdarzało się przeczytać, że ktoś czeka kilka tygodni i … nic. Takie sytuacje się zdarzały – ale dzisiaj zobaczyłem coś „nowego’.    Kilka dni tego zgłosiłem jedną stronę do ponownego rozpatrzenia (podejrzenie braku […]

Google rozesłało wczoraj porcję komunikatów o nienaturalnych linkach

Matt Cutts poinformował wczoraj na swoim profilu na Google+, że firma rozesłała w ramach akcji wiadomości do wybranych stron internetowych, informując ich właścicieli o nienaturalnych linkach prowadzących do ich witryn. Yesterday, we took another step towards more transparency and began sending messages when we distrust some individual links to a site. To, na co warto zwrócić szczególną uwagę, to to, że Matt przyznaje, że informacje mogli dostać m.in. właściciele  „niewinnych stron” (innocent […]

Uważaj umieszczając na stronie darmowe widżety – możesz dostać filtr

Wczoraj opisywałem zjawisko związane z ukrywaniem linków w infografikach. Pojawił się m.in. komentarz Maćka trudno uwierzyć, że większość infografik w sieci stanowią takie „manipulacje SEO”. Chyba, że googlowi nie podoba się fakt, że autor w ogóle śmie sugerować komuś umieszczenie odnośnika do swojego serwisu W swojej wypowiedzi Matt nawiązywał też do widżetów, jakie często możemy sobie bezpłatnie pobrać i wstawić na naszą stronę w zamian za link do strony autora. This is […]

Jak zachęcić Google do nałożenia filtru na stronę? Np. zostawmy ślad, że kupujemy linki :)

Tytuł nie jest przewrotny, w żadnym wypadku. Niektóre metody promocji serwisów z branży SEO, czy też sam ich układ sprawiają, że zastanawiam się, ba – podziwiam autorów tychże stron – którzy sami wręcz dopominają się od Google nałożenia sankcji na strony swoich Klientów, które  biorą w nich udział. Przykład? Wątek z Forum Pomocy Google. Panowie „Googlowcy”, powiedzcie mi dlaczego taka witryna: http://goo.gl/7wTGl ma spadki pozycji mniej wiecej od wrzesnia? […]

Jak Google może namierzyć strony emitujące linki z Seopilot.pl?

Nie raz i nie dwa byłem atakowany w komentarzach pod wpisami, gdzie sugerowałem, że Google nie jest takie „głupie”, jakby to się mogło wydawać. Że pracuje tam sztab ludzi, który „musi” stawiać czoła gremium ludzi zajmujących się SEO – taka niekończąca się „wojna”, którą obrazowo mógłbym przyrównać do wyścigu między producentami czołgów i artylerii/pocisków przeciwczołgowych. Raz jedni, raz drudzy są górą. Z reguły jednak to Ci drudzy (Google) są w natarciu… Przeglądając […]