Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Spam na subdomenach szkodzi domenie głównej i powoduje nałożenie na nią bana

Do tej pory mieliśmy mniej lub bardziej „potwierdzone” informacje z tym związane (z których pierwsze sięgają około roku wstecz) – ale jeszcze nie spotkałem się z tak jasnym dowodem na to, że spam na subdomenach może być powodem nałożenia na domenę główną bana. Do dzisiaj. W dzisiejszym wątku na Forum Google webmaster prosi o wskazanie powodu nałożenia na swoją stronę bana, o czym został poinformowany za pomocą takiego oto komunikatu Wykryliśmy w Twojej witrynie spam tworzony przez użytkowników. […]

Interflora została ukarana. Hm… A co z… Google?

Dopiero co dzisiaj pisałem o tym, jak to Interflora została ukarana przez Google za używanie do pozycjonowania swojego serwisu portali informacyjnych, a tymczasem właśnie przeczytałem na SEOBook’u ciekawy artykuł, w którym autor przedstawia dowody na to, że … Google robi dokładnie to samo ze swoimi serwisami. Cały wpis jest krótki, składa się z kilku akapitów i paru grafik, jednak jest bardzo intrygujący – np. jedna z grafik pochodzi z 19 lutego, z dnia, kiedy… Interflora […]

Google ostrzega przed artykułami sponsorowanymi – i karze Interflorę

Temat sprzed chwili – Google „wzięło” pod lupę i podjęło decyzję o ukaraniu Interflory oraz dziesiątek stron informacyjnych, na których pojawiły się artykuły sponsorowane firmy. Jak poinformowałem Was o tym już na Google+ specjalny wpis na blogu Google napisał sam Matt, który wyraźnie już w pierwszym akapicie powiedział, że Google has said for years that selling links that pass PageRank violates our quality guidelines. We continue to reiterate that guidance periodically to […]

Czy używanie systemów wymiany linków pomaga w 2013 w pozycjonowaniu

W swoim wczorajszym wpisie na blogu Paweł pokusił się o oparcie na faktach tego, co jest wiadome de facto od dawna – używanie systemów wymiany linków działa i daje wymierne efekty. Zakończył wpis ciekawym stwierdzeniem No to teraz powstaje pytanie: do kiedy i jak długo taki stan będzie trwał ? i do niego mam zamiar się odnieść, zadając pytanie w innej formie Jak długo korzystanie z SWLi pomaga stronie, a kiedy zaczyna […]

Filtr algorytmiczny za nienaturalne linki – czy samo użycie disavow tool wystarczy?

Od wczoraj zastanawiam się, czy odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi „Tak” – czy może … „Nie”. Podczas ostatniego hangout’u John Mueller jasno powiedział, że w sytuacji, gdy otrzymamy filtr ręczny spowodowany złymi linkami to samo wgranie pliku disavow.txt nie pomoże w wyjściu domeny z filtra – ba, w ogóle nie zadziała. To jest jasne; inaczej byłoby za prosto – kupujemy linki/używamy SWLi/giełd linków, strona idzie w górę. Po pewnym czasie wpada w filtr, […]

Linkując wewnetrznie do strony głównej unikaj SEO anchor tekstów

Trafiłem na ten wątek już jakiś czas temu, ale dopiero dzisiaj, podczas robienia porządków z zakładkami w Chromie „to-do” trafiła się okazja, aby poruszyć ten watek. Pojawiły się uzasadnione podejrzenia, że linkując wewnętrznie do strony głównej jedynie za pomocą anchorów pozycjonujących można „podpaść algorytmowi”. Wątek na Webmasterworld dotyczy właśnie takiej sytuacji – webmasterowi spadło parę stron, których cechą wspólna było to, że wszystkie miały w linkowaniu […]

Które linki usuwać, kiedy Google wysyła informację o wykryciu nienaturalnych odnośników do strony

Z własnego doświadczenia, wynikającego m.in. z wyciągania stron z filtrów za takie „przewinienia” powiem, że liczy się wiedza, ale i … cierpliwość. Wiedza – ponieważ łatwo można „odrzucić” dobry link, uznając go za zły. Cierpliwość – ponieważ analiza odnośników widocznych w Narzędziach Google dla Webmasterów nie trwa godzinę, ale kilka. Z reguły też nie od razu udaje się usunąć przewinienia, z prostej przyczyny – nie zawsze ma się 100% pewność, czy na pewno dana strona łamie […]

Google zaczęło usuwać linki z Narzędzi, które zostały wskazane w disavow tool?

Wszystko wskazuje na to, że … Google zmieniło zdanie, zgodnie z którym zneutralizowane w wyniku działania narzędzia do usuwania linków odnośniki pozostaną widoczne w linkach przychodzących, i teraz … usuwa z Narzędzi linki zgłoszone za pomocą disavow tool’a. Dzisiaj rano pojawił się wpis Dejean’a, któremu „wyparowało” 75% linków (nie jest wskazane konkretnie, czy ze strony firmowej, czy nie). Jak się okazało – zauważył to nie tylko on I first heard from Jim Munro and later from Jason […]

Czy zapis „http://” przy domenie w pliku disavow.txt jest błędem

Strona otrzymała filtr (ręczny) za nienaturalne linki przychodzące. Linki prowadziły z systemów i giełd linków. Po zablokowaniu witryny w tychże systemach, zgodnie ze wskazówkami, jakie swego czasu opublikowałem na blogu, nadszedł czas użycia narzędzia do usuwania linków (disavow tool) Dokładnie przeanalizowano wszystkie 1000 domen widocznych w Narzędziach domen. Zgodnie z procedurą podjęto najpierw próbę usunięcia linków, ponieważ jednak po analizie okazało się, że były to SWLe, zablokowano w nich […]

Google – wskazując domeny w disavow.txt nie szkodzimy tym witrynom

Na Webmasterworld.com miała miejsce ciekawa dyskusja, w której pojawiła się następująca informacja, uzyskana od pracownika Google, Uli’ego Lutz. Ralf Schwoebel zapytał Uli’ego, jakie backlinki są „kandydatami” do wskazania ich w narzędziu do usuwania linków (disavow tool). W odpowiedzi dowiedział się, że „I would concentrate on the links reported in the Webmaster Tools on Google”„Do not worry about damaging other people, that does not happen”„Be aware of the site-wide disavow possibility, […]

Jak usunąć złe (nienaturalne) linki prowadzące do strony

Aktualizacja: 10-04-2020 Od czasu wprowadzenia przez Google Narzędzia do usuwania linków proces czyszczenia złych odnośników prowadzących do strony został ułatwiony. Jednak  praktyka pokazuje, że nie jest on taki łatwy, jakby się to mogło wydawać. Nie będę opisywał we wpisie szczegółowo narzędzia, któremu poświęciłem na blogu sporo czasu (jeżeli chcesz dokładnie zapoznać się z tematem proponuję, abyś zobaczył wszystkie wpisy na ten temat). W artykule chciałbym skupić się na samym procesie usuwania […]

SQT zaczyna „wspomagać” Pandę?

Update Google znany pod wdzięczną nazwą Pandy prowadzi do „obniżanie” w wynikach wyszukiwania stron, które znajdują się wysoko posiadając brak unikalnej treści, przy jednoczesnym „podniesieniu” w SERPACH tych witryn, które wyróżniają się dobrą, unikalną treścią. Panda często dotyka sklepy internetowe, które z racji posiadania opisów produktów zaczerpniętych bezpośrednio z bazy producenta, przez co przestają się one wyróżniać na tle innych sklepów. Google „nie chce zajmować […]