Blog

Pauzy czy podkreślenia w adresach url a Google? Czy przerwy są dopuszczalne?

Temat poruszył JohnMu na Google+, odpowiadając twierdząco na pytanie o to, czy Google pozwala na pozostawianie spacji w adresach url Q: Does Google allow spaces in URLs? A: Yes! But because other sites sometimes have problems with linking to URLs with spaces, we generally recommend using dashes (-) or underscores (_). Zaznaczając jednak, że niekiedy jest problem z linkowaniem do takich adresów (np. na forach – po pauzie następuje ucięcie adresu) […]

Czy Google używa geo tagów do budowania SERPów

Niedawno trafiłem na stronę, która stosuje geo tagi.Przyjmuja one postać np. <meta name=”geo.placename” content=”United States” /><meta name=”geo.position” content=”x;x” /><meta name=”geo.region” content=”usa” /><meta name=”ICBM” content=”x,x” /> Ponieważ nie używałem ich do tej pory zacząłem szukać informacji na ich temat, łącznie z najważniejszą – „co na to Google”? Informację o geo tagach można znaleźć np. tutaj. Jeżeli chodzi o Google to już w 2009 roku Matt Cutts wypowiedział się na ten temat. Google, […]

Przeczytane w tasiemcowym wątku na PiO o Pingwinie – daje do myślenia…

Po powrocie z długiego weekendu 🙂 postanowiłem, dla relaksu, prześledzić wątek poświęcony Pingwinowi na PiO. Od 66 strony coraz częściej można spotkać ciekawe stwierdzenia, które postanowiłem sobie zacytować: Zawsze zdawalem sobie sprawe z tego, ze pozycjonowanie kiedys sie skonczy. Google ma do tego pelne prawo bo to ich podworko, nie kompromitujcie sie wylewaniem swoich zalow na forum. Nasza praca to budowanie zamkow z piasku, dziwie sie, ze tyle osob nie zdaje […]

Jaki jest stan wiedzy odnośnie SEO w firmach … SEO (nie w Polsce)

Do napisania tego wątku skłonił mnie opublikowany właśnie przez Barry’ego wpis na jego blogu, w którym opublikowano wyniki małego research’u odnośnie poziomu wiedzy SEO w firmach SEO; osoba zajmująca się tematem postanowiła zadać następujące pytanie ekspertom: I said I’d lost my rankings on the 24th, that I didn’t know why and that I needed an SEO firm to help me. czyli w skrócie: „24 kwietnia spadłem w SERPach. Dlaczego […]

Pierwszy samochód Auto-Driving car Google „otrzymał blachy”

Pod koniec marca pisałem o pierwszym kierowcy (spoza zespołu Google), który miał okazje przejechać się samochodem Google. Czas szybko leci – w Nevadzie pojazd otrzymał właśnie „blachy” – czerwoną tablicę, ze znakiem nieskończoności. Jak kiedyś dojdzie do sytuacji, że pojazdy tego typu będą dostępne publicznie, kolor czerwony zmieni się na … zielony. „The unique red plate will be easily recognized by the public and law […]

Jak Google traktuje niestandardowe czcionki tworzone przez Cufon, SIFR czy FLIR

Od czasu do czasu temat się pojawia. Nie wszyscy tworzą strony bazując tylko np. na HTMLu. Niektórzy webmasterzy używają innych rozwiązań, np. Cufona – co na to Google? Jeżeli chodzi o sIFR, to stanowisko Google jest oficjalnie takie, że „we are OK with” – czyli z punktu widzenia optymalizacji strony nie ma problemów z jego używaniem. Przy Cufonie od czasu do czasu pojawiają się wątpliwości co do jego stosowania, jednak jeżeli używamy go „zgodnie ze sztuką” nie uważam, aby mogło się […]

Kto zyskał, a kto stracił na Pingwinie – moje obserwacje i przemyślenia

Od wprowadzenia przez Google update’u algorytmu pod wdzięczną nazwą Pingwin minęło już trochę czasu. W Sieci powiedziano na ten temat wiele. Postanowiłem napisać kilka słów i ja na ten temat. Na polskich forach czy blogach przeważają opinie, że Pingwin do niczego nie doprowadził, a jak coś, to tylko do większego bałaganu i chaosu w Sieci. Moim zdaniem jednak większość z nich wynika albo z jakiejś histerii – lub awersji do Google – albo z braku zrozumienia (a może powinienem napisać … […]

Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek – zapowiedź książki

Z niecierpliwością czekałem na publikację tej książki – i oto jest. Na razie nie miałem jeszcze możliwości, aby się z nią zapoznać, jednak powinienem dzisiaj/jutro ją dostać i wtedy pozostaje tylko ją przeczytać i podzielić się z Wami swoimi uwagami na jej temat. Bardzo jestem m.in. ciekawy, jak jej zawartość będzie stała w korelacji np. z ostatnim updatem algorytmu o wdzięcznej nazwie Pingwin, który wprowadził do branży SEO sporo zamieszania. Biorąc pod uwagę jednak jej spis treści […]

Czy po Pingwinie Google weźmie się za „autorskie linki” w stopkach WordPressów i … firm SEO?

Jeżeli ktoś myśli, że temat jest nowy, to … jest w błędzie. Już w 2007 roku Matt odniósł się do linków znajdujących się w stopkach templatek WordPressowych – przy czym nie chodziło – jak i teraz – o linki do stron firmowych/domowych autorów templatek, ale o linki firm, które wykupiły sobie w stopkach templatek miejsce, aby zapewnić sobie – zwłaszcza  w przypadku bardzo popularnych skórek – całkiem spora ilość […]

Nie zgadzasz się z pozycja strony po wprowadzeniu Pingwina – Penguin Update? Zgłoś sprzeciw do Google

Matt poinformował na Twitterze, że dla osób, które nie zgadzają się z tym, „co stało się 25 kwietnia”, przygotowano specjalny formularz, przez który można zgłaszać swój sprzeciw co do np. pozycji swojej strony w SERPach – jak i do tego, co się tam znajduje (a wiemy, że na razie są to całkiem ciekawe „kwiatki”)     Po wejście zostaniemy poproszeni o podanie adresu strony, która, jak uważamy, została dotknięta zmiana algorytmu oraz zapytania, dla którego witryna „powinna się […]

Google Penguin update – zmiana algorytmu z 25 kwietnia 2012 ma oficjalną nazwę. Pingwin :)

SearchEngineLand poinformował właśnie na swoim blogu, że update algorytmu, który rozgrzewa obecnie do czerwoności fora i blogi poświęcone SEO na całym świecie, doczekał się oficjalnej nazwy – Penguin, czyli Pingwin. Pingwinek jest czarny, zmiana była wymierzona w spam – więc pewnie padło na biedne „czarne zwierzątko”. Jak się Wam podoba nazwa? 🙂 Jak sprawdzić, czy Pingwin dotknął moją stronę Bardzo prosto. Jeżeli 25 kwietnia zanotowałeś […]