Blog

Filtr ręczny i algorytmiczny a Google

Tzw. filtr to kara, jaką Google nakłada na stronę za złamanie Regulaminu swojej wyszukiwarki (jeżeli chodzi o jej budowę czy też sposób reklamowania). Mamy 2 rodzaje filtrów – ręczne i algorytmiczne, które różnią się przede wszystkim między sobą sposobem informowania właściciela strony o ich zastosowaniu w przypadku danej strony. Dziś dowiesz się, czym jest filtr ręczny, a czym filtr algorytmiczny, jakie są między nimi różnice, […]

Czy March 2024 core oraz spam update wywrócą „go góry nogami” wyniki wyszukiwania?

W ostatnich miesiącach obserwowałem wysyp informacji o tym, jak to dzięki ChatGPT można szybko tworzyć treści na stronę. Jednocześnie już od początku „czatowej historii” dało się zaobserwować jedno – bez człowieka tego typu treści są tylko treściami wygenerowanymi przez maszynę, w dodatku z dużą ilością „niedoróbek”. Zastanawiałem się, kiedy Google zainteresuje się na poważnie tym zjawiskiem, tym bardziej, że branża SEO co chwilę publikowała informacje, mówiące o tym, jak można […]

Wiesz, kim jestem! Dariusz Użycki

Nie jest ławo się skutecznie komunikować. Wiele osób ma z tym problem i w ten sposób zamyka sobie „furki”, jakie pojawiają się na ich biznesowej drodze, czy to gdy pracują u kogoś, czy też gdy prowadzą własne firmy. Nie inaczej jest na LinkedInie, platformie, która ma za zadanie łączyć ludzi o podobnych zainteresowaniach biznesowych. Wiedza odnośnie tego, jak dotrzeć do właściwych osób, jest bezcenna. Nie tak dawno temu opisywałem książkę Darka pod tytułem „Czy jesteś tym, który puka”. Jeżeli […]

Search Console – Strona zablokowana z powodu nieautoryzowanego żądania (401)

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google komunikat o zablokowaniu strony z powodu nieautoryzowanego żądania 401 występuje w sytuacji, w której strona została zablokowana dla Googlebota przez żądanie autoryzacji (odpowiedź 401). Jeśli chcesz, aby Googlebot mógł zindeksować tę stronę, usuń z niej wymagania autoryzacji lub zezwól Googlebotowi na dostęp do Twoich stron po zweryfikowaniu tożsamości Kiedy występuje omawiana sytuacja Komunikat, o którym mowa, występuje bardzo rzadko. W praktyce jego pojawienie się oznacza, że Googlebot […]

Dlaczego Google nie wydaje certyfikatów SEO firmom pozycjonującym?

Od czasu do czasu firmy SEO próbują pozyskać klientów na swoje usługi, posługując się przy okazji ich reklamowania w sposób mniej lub bardziej widoczny sformułowaniami typu certyfikat czy to w treści maila, czy też w sposób niewidoczny w stopce, gdzie pojawia się poważnie wyglądające sformułowanie Google Partner oraz logo Google. Jak to jest z tymi certyfikatami? Czy Google je wydaje, a jak tak to pod jakimi warunkami? Przyjrzyjmy się temu tematowi z bliska.  Certyfikaty Google […]

URL jest zablokowany z powodu innego błędu 4xx – Search Console

Komunikat, że URL jest zablokowany z powodu innego błędu 4xx, ma miejsce w sytuacji, w której serwer napotkał błąd 4xx, który nie pasuje do żadnego innego opisanego tutaj rodzaju problemu – nie jest to 401, 403 czy 404 błąd. Większość osób styka się z błędem 404, ale błędów 4xx jest bardzo dużo, o czym można się przekonać sprawdzając ich pełną listę np. na Wikipedii. Jak naprawić zaistniałą sytuację? Należy użyć narzędzia dostępnego […]

Pozorny błąd 404 – Search Console

O ile wiele osób wie, czym jest błąd 404 i jak sobie z nim poradzić, o tyle kwestia pozornego błędu 404 nie jest taka oczywista i nierzadko lekceważymy ten komunikat, zamiast pochylić się nad nim i rozwiązać związany z nim problem. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google wyświetla się przystępny komunikat „nie znaleziono”, ale bez kodu odpowiedzi HTTP 404. Zalecamy zwracanie kodu odpowiedzi 404 w przypadku rzeczywiście nieznalezionych […]

Nie znaleziono (404) – Search Console

Jedną z kwestii, która negatywnie wpływa na odbiór strony przez użytkownika, jest zobaczenie informacji o nieznalezieniu strony po kliknięciu w link, który do niej prowadzi. W wielu przypadkach osoby, które doświadczą takiej sytuacji, gdy dzieje się to po przejściu na taki adres z wyników wyszukiwania, klikają „wstecz”, wracają do wyszukiwarki i sprawdzają kolejny wynik. Dla właściciela strony oznacza to utratę odwiedzającego – co w przypadku strony firmowej oznacza utratę potencjalnego klienta. Jak przeczytamy w materiałach pomocy […]

Błąd serwera (5xx) – Search Console

Nie zawsze problemy z indeksowaniem strony są związane z jej wadliwą budową czy treściami o niskiej jakości. Rzadko ale jednak zdarza się, że Googlebot (robot indeksujący) nie może zaindeksować strony, ponieważ występują problemy z działanie serwera. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, to osoba, która podpięła swoją stronę pod Search Console, dostanie odpowiednie powiadomienie; Google poinformuje ją, że (jak przeczytamy w materiałach pomocy Google) Po zgłoszeniu żądania strony Twój serwer zwrócił błąd na poziomie 500 Czym […]

Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik – Search Console

Tag kanoniczny pomaga webmasterom we wskazywaniu duplikatów w obrębie witryny robotom indeksującym. Pewne strony powinny/mogą być dostępne w obrębie witryny, ale nie chcemy, aby zostały one zaindeksowane. Z reguły ten proces działa dobrze – ale jak to w życiu bywa, system nie zawsze funkcjonuje idealnie. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google Ta strona jest oznaczona jako kanoniczna dla zestawu stron, ale wyszukiwarka Google uznała, że inny URL lepiej sprawdzi […]

Przywództwo. Brian Tracy

Urodzeni liderzy to rzadkość. Jest jednak i dobra wiadomość – wybitne przywództwo to umiejętność, której można się nauczyć. O tym, jak to zrobić i na co zwrócić uwagę przeczytasz w tej niepozornej książce, która jest wypełniona opisami wypróbowanych metod, które pomogą Ci odblokować (lub wzmocnić) Twój potencjał przywódcy. Kolejna książka z serii „Biblioteka sukcesu Briana Tracy”, którą przybliżam Ci na blogu, porusza tym razem temat przywództwa. Wendell Holmes, wybitny sędzia Sądu Najwyższego […]

Depozycjonowanie – czym jest i dlaczego nie działa?

Wokół depozycjonowania narosło wiele mitów. Warto się z nimi raz na zawsze rozprawić, bo skupienie swojej uwagi na rzeczach mało istotnych jest w przypadku właściciela strony internetowej nie tylko stratą czasu, ale i pieniędzy. Dziś dowiesz się, czym jest de pozycjonowanie, a także jaki jest związek między depozycjonowaniem a czynem nieuczciwej konkurencji. Czym jest depopozycjonowanie?  Otóż najprościej rzecz ujmując, jest to pozyskiwanie przez konkurencję linków o bardzo niskiej jakości, które […]