Blog

3 miejsca, w których należy szukać przyczyny spadku widoczności strony w Google

96% wyszukiwań, jakie codziennie wprowadzamy wyszukiwarki w Polsce, dokonywane jest za pomocą wyszukiwarki Google. Bing – druga z najpopularniejszych wyszukiwarek to już tylko 3%, natomiast pozostały 1% rynku dzielą między sobą pozostałe wyszukiwarki. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy swoją uwagę skupiają głównie na Google i dzięki niej starają się pozyskiwać nowych klientów dla swoich firm. I wszystko jest ok, dopóki biznes się kręci, ale czasem coś […]

Wystąpienia publiczne. 4-godzinna sesja coachingowa, która przygotuje Cię do każdego wystąpienia. Robert Kozak.

Każdy, kto rozpoczyna wystąpienia publiczne odczuwa duży stres z tym związany. Na szczęście można sobie ten stres zniwelować, postępując według pewnego schematu, dzięki którego wystąpienie nie będzie koszmarem, ale sprawi, że publiczność będzie zadowolona. Opowieści biznesowe to jeden z lepszych sposobów na przyswojenie wiedzy. Nie czytamy nudnych tabelek, wyników badań itp. Poznajemy za to historię bohatera, który zmaga się z pewnym problemem – i dzięki mentorowi przezwycięża go, osiągając sukces. […]

Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem. Laura Vanderkam

Wiele osób chciałoby być jak Steve Jobs czy Richard Branson. Mieć dużo pieniędzy, prowadzić ciekawe przedsięwzięcia, a swój wolny czas spędzać na egzotycznych podróżach. Mało z nich jednak wie, że to nie przypadek stoi za sukcesem ludzi znanych z pierwszych stron gazet, ale ciężka i konsekwentna praca, bez której nie dotarliby do tego miejsca, w którym są obecnie. Książka Laury Vanderkam ma specyficzną budowę, ponieważ odpowiada na pytanie zawarte w tytule, skupiając się na trzech obszarach czasowych, […]

Kurs „Search Console dla przedsiębiorców”

Lata temu Google wdrożyło tzw. Narzędzia dla Webmasterów (obecna nazwa: Search Console), aby pomóc im w lepszym dostosowaniu stron pod wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania. Z biegiem czasu rodzaj dostępnych tam informacji sprawił, że także i osoby niezaznajomione z wiedzą z zakresu webmasterki mogą dzisiaj nadzorować zdrowie oraz widoczność swojej strony w Google. Rzadko jednak z tego korzystają, wychodząc z założenia, że „Konsola” jest skomplikowana w obsłudze. Czas to zmienić. Wiele […]

Czym jest SEO, a czym pozycjonowanie? Jaką rolę pełnią w procesie budowania marki strony internetowej?

Czym jest SEO, a czym pozycjonowanie – dowiesz się z dzisiejszego odcinka. Poznasz różnice między tymi dwoma pojęciami. Dowiesz się też, w jaki sposób wpływają one na proces budowania marki Twojej firmy wyszukiwarce Google. Kilka słów o SEO i pozycjonowaniu SEO to akronim angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, czyli mówiąc w języku polskim – optymalizacja witryny pod kątem robotów wyszukiwarek internetowych, na przykład Google. Działania SEO […]

9 czynników, od których zależą efekty pozycjonowania strony w Google

Pozycjonujesz swoją stronę już jakiś czas i nadal nie widzisz efektów prowadzonych działań? A może myślałeś, że wystarczy tylko zacząć i zatrudnić firmę SEO, aby nowi klienci walili do Twojej firmy przysłowiowymi drzwiami lub oknami? Niestety to tak nie działa. W dzisiejszym odcinku dowiesz się, dlaczego na wyraźne efekty pozycjonowania trzeba wielu przypadkach czekać długie miesiące oraz jakie czynniki mają wpływ na skrócenie lub wydłużenie tego okresu. Pozycjonowanie wymaga cierpliwości […]

Powitajmy Podstawowe zasady wyszukiwania w Google (Google Search Essentials)

W 2002 roku Google opublikowało pierwsze zasady, którymi mieli się kierować właściciele stron internetowych, aby ich strony osiągały wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Po 20 latach nadszedł czas, aby nazwa Webmaster Guidelines (czyli tzw. Wytyczne Google dla Webmasterów) uległy zmianie na Search Essentials (czyli Podstawowe zasady wyszukiwania w Google). W ciągu 20 lat wiele się zmieniło. Algorytm mocno wyewoluował, wystarczy wspomnieć, […]

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku. Dr Aga Szóstek

Zastanawiałeś się kiedyś, co wpływa na to, że odbierasz smak swojej ulubionej potrawy jako wyjątkowy? Jeżeli nie, to czas najwyższy to zmienić, ponieważ podobnie dzieje się w biznesie. Jeżeli chcesz, aby Twoi klienci postrzegali Twoją firmę jaką „tę jedyną”, musisz wiedzieć, czym jest smak Umami i jak wykorzystać go do właściwego „przyprawienia” przekazu marketingowego Twojej firmy. Strategia Umami jest syntezą UX, czyli User Experience (doświadczenia użytkownika […]

Nowy raport HTTPS w Search Console

Brak posiadania przez stronę ważnego certyfikatu SSL skutkuje nie tylko ostrzeżeniem, jakie wyświetlane jest na pasku przeglądarki. Jest także od dłuższego już czasu oficjalnym czynnikiem rankingowym, jaki Google bierze pod uwagę w procesie tworzenia wyników wyszukiwania. Od września 2022 właściciele stron mają do dyspozycji raport, który pomaga nadzorować poprawność wdrożenia certyfikatu bezpieczeństwa na stronie. Raport, o którym mowa we wrześniowym artykule na blogu Google, znajdziemy w sekcji Ekspertymenty i personalizacja Jeżeli […]

Model story brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki. Donald Miller

Klienci, podejmując decyzję o nawiązaniu współpracy z daną firmą, często wybierają firmy, które potrafią opowiedzieć o swojej marce w taki sposób, który sprawia, że nie można się powstrzymać przed skorzystania z ich usług. Jeżeli chcesz dołączyć do ich grona, musisz na pierwszym miejscu swojej strony postawić klienta – a nie Twoją firmę. Z pewnością znasz powiedzenie, że połowa nakładów, jakie są ponoszone na marketing i reklamę, jest wyrzucana w błoto – tylko nie wiadomo, która połowa. I jest […]

Wystartował podcast „SEO dla przedsiębiorców”

W ostatnim czasie nie pojawiły się żadne nowe artykuły, ponieważ byłem skupiony na uruchomieniu nowego przedsięwzięcia. W końcu udało się – 30 września pojawił się pierwszy odcinek podcastu „SEO dla przedsiębiorców”. Liczę, że ta nowa forma prezentowania przydatnych treści z zakresu pozycjonowania spełni Twoje oczekiwania. Pierwszy odcinek powstał na warsztatach u Marka Jankowskiego z Małej Wielkiej Firmy, który po raz pierwszy zostały zorganizowane stacjonarnie. Podczas dwóch dni przeszliśmy […]

Nie każdemu sprzedasz wszystko, co zechcesz. Przemysław Kalski

Książka nawiązuje do omawianej wcześniej „Każdemu sprzedasz wszystko, co zechcesz”. Łączy się z nią mocno na tyle, że kupując ją dostaniesz w prezencie pierwowzór. Dzięki temu będziesz mógł przekonać się, że uniwersalne zasady, jakimi kierują się wybitni sprzedawcy, nie uległy zmianie na przestrzeni czasu. W dalszym ciągu najważniejsze jest to, aby zrozumieć potrzeby klienta i … pozwolić mu kupić – niezależnie od tego, pod jaką szerokością geograficzną w danej chwili się […]