Blog

13 błędów, jakie popełniają klienci podczas współpracy z firmą SEO

Świadomość tematu SEO z roku na rok rośnie. Bez problemu można znaleźć dużo materiałów dotyczących wyboru firmy SEO, tego, jak ją sprawdzać czy w jaki sposób monitorować jej pracę. Brakuje jednak nadal publikacji omawiających taką współpracę z punktu widzenia klienta firmy SEO.A szkoda, ponieważ nierzadko taka współpraca układa się źle nie z powodu firmy SEO, ale jej klienta. Świadomość klientów firm SEO rośnie z miesiąca na miesiąc. Coraz […]

Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim. Arkadiusz Bednarski. Kinga Religa

To nie klient jest trudny, tylko jego zachowanie jest tak interpretowane przez osobę, z którą rozmawia. Nie każdy JEST i nie każdy MOŻE BYĆ Twoim klientem. Im szybciej zrozumiesz tę prawdę, tym łatwiej będzie Ci pozyskiwać nowych klientów. Wielu właścicieli firm narzeka na to, że nie ma klientów na rynku. To nie jest prawdą. Oni są, tuż obok. Trzeba tylko ich umieć zobaczyć, a następnie zrozumieć, że nie oczekują oni nie wiadomo jakich „fajerwerków. Klienci oczekują „prostych rzeczy”. Po pierwsze […]

Jaki wpływ ma pozycjonowanie na widoczność “wizytówki” w Google?

Czy wiesz, że Twoja strona ma duży wpływ na widoczność tzw. „wizytówki” (Profil Firmy w Google)? Im masz ją lepiej zoptymalizowaną pod kątem SEO, tym Twój profil wyżej (i częściej) wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Czy wiesz, że Twoja strona ma duży wpływ na widoczność tzw. wizytówki Google, która nazywana jest obecnie Profilem Firmy, a co za tym idzie, odgrywa bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania? Im strona jest lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO, tym profil Twojej firmy […]

Buyer Persona. Poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów. Adele Revella

Chcesz wejść w umysł klienta, tak, aby zaoferować mu to, czego on faktycznie potrzebuje? Chcesz wykorzystać informacje, jakie pozyskujesz od klientów, aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań marketingowych? Dowiedz się jak, bazując na potrzebach różnych grup klientów, tworzyć tzw. buyer persony. Jeżeli podczas rozmowy z potencjalnym klientem głównie mówisz, a nie słuchasz, to znacząco zmniejszasz prawdopodobieństwo nawiązania relacji biznesowej. Bez tego nie uda Ci się poznać sposobu myślenia, […]

Akademia SEOProfi

Na rynku są różne kursy SEO. Jednak te, które są obecnie, duży nacisk kładą na kwestie techniczne, ponieważ są ukierunkowane na osoby, które chcą zgłębić temat SEO dogłębnie. Przedsiębiorcy są inni – przedsiębiorcy chcą SEO oddelegować, aby nie robić go samodzielnie; chcą jednak wiedzieć, za co płacą i na co należy zwrócić w pierwszej kolejności uwagę. I dla nich właśnie powstała Akademia SEOProfi. Pozycjonowanie i optymalizacja Pozycjonowanie przez wiele osób jest „spłycane” do pozyskiwania […]

Jak sprawdzić firmę SEO przed podpisaniem umowy? 5 niezawodnych metod

Współpraca z firmą SEO dla wielu klientów wydaje się być małżeństwem z rozsądku, a nie z miłości. To złe podejście, ponieważ jeżeli wychodzisz z takiego założenia, to już na starcie tworzysz dystans we wzajemnych relacjach. Dystans prędzej czy później, a z reguły prędzej doprowadzi tylko do frustracji, a w konsekwencji tej frustracji do szybkiego zakończenia dopiero co nawiązanej współpracy. Na szczęście można uniknąć takiej sytuacji. W dzisiejszym odcinku dowiesz się, za pomocą jakich metod będziesz w stanie sprawdzić, czy to, […]

TED Jak wygłosić mowę życia. Jeremey Donovan

Umiejętność przemawiania do ludzi, zwłaszcza do dużej grupy, to sztuka. Jeżeli czujesz się z tym nieswojo, lub chcesz poprawić swój warsztat, sięgnij po książkę, dzięki której poprawisz swoje umiejętności w tej dziedzinie. Mało jest publikacji, które czytać można od dowolnie wybranego momentu – „TED Jak wygłosić mowę życia” należy do nich. Znajdziesz w niej ponad 100 wskazówek dotyczących wszystkich ważnych aspektów wystąpienia. Poszczególne podpowiedzi podzielone są na 4 […]

7 filarów udanej współpracy z firmą SEO

O współpracy na linii klient-firma SEO napisano i powiedziano już bardzo dużo. Dlaczego więc nadal tak często słyszymy, że w procesie pozycjonowania coś idzie nie tak, jak powinno. Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta  – zawiodła komunikacja.  Dobra komunikacja z klientem to podstawa Wyobraźmy sobie taką sytuację: spotykają się dwie firmy, które zaczynają ze sobą rozmawiać, spotykają się w dużym pomieszczeniu, ale nie na środku, tylko każda z nich zajmuje pozycję, swój […]

Wygrana. Bezlitosny wyścig do wielkości. Tim Grover

W wygrywaniu nie ma nic normalnego. Jeżeli potrzebujesz normalności, albo chcesz się dopasować, to musisz się przygotować na długie pozostawanie w połowie stawki. Kobe Bryant, jeden z najlepszych koszykarzy w historii, powiedział kiedyś: „Odpoczywasz na końcu, nie w trakcie.” Każdy, kto ekscytował się meczami Chicago Bulls za czasów Michaela Jordana, wie, jak wielkim był on graczem. Nie było do jego czasów – a także i do dzisiaj – innego zawodnika, który tak bardzo zdominowałby tę dyscyplinę. Nie wzięło […]

December 2022 link spam update

14 grudnia 2022 roku Google rozpoczęło wdrażanie kolejnej aktualizacji algorytmu, ukierunkowanej na walkę z nienaturalnymi linkami pozycjonującymi. Jej wdrożenie potrwa do końca 2022 roku. Cel updatu – zminimalizowanie wpływu nienaturalnych linków na pozycję pozycjonowanej nimi strony w wynikach wyszukiwania. To już kolejna aktualizacja w tym roku, za pomocą której Google dąży do zminimalizowania wpływu (głównie) firm SEO na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Tym razem „na celowniku” znalazły […]

Jak powinien wyglądać raport z pozycjonowania, który otrzymujesz od firmy SEO?

Klienci oczekują od firm z SEO raportowania tego, co jest wykonywane w ramach podpisanej umowy na pozycjonowanie oraz kontaktu nie tylko na koniec miesiąca, kiedy jest wystawiana faktura, czy w momencie, kiedy trzeba przedłużyć umowę – i jest to w pełni zrozumiałe. W końcu każdy z nas chce wiedzieć, za co płaci, prawda?  Raporty SEO – jak to wygląda w praktyce? Niestety, ale bardzo często widzę sytuacje, w których jak już klient dostanie taki raport, to wielu przypadkach z jednej […]

Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś. Jon Acuff

Zdarzyło Ci się podjąć postanowienie noworoczne? Z pewnością tak. A czy udało Ci się je zrealizować? Jeżeli powiedz również tak, to gratuluję – znalazłeś się w wąskim gronie 8% osób, którym to się udaje. 92% się to nie udało. Jeżeli jednak odpowiedziałeś „nie”, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Możesz to zmienić i dołączyć do owych 8% szczęśliwców. Pod warunkiem, że zastosujesz się do kilku prostych rad. Wielu osobom wydaje się, że najtrudniej jest coś […]