Blog

Ile kosztuje pozycjonowanie i dlaczego nie zawsze warto robić je samodzielnie?

Bardzo często pierwsze pytanie, jakie zadaje potencjalny klient firmie SEO, brzmi: ile kosztują wasze usługi? To złe podejście, jak na początek współpracy, bo przecież gdy kupujemy samochód, to nie bierzemy pierwszego z brzegu. Tylko najpierw zastanawiamy się, do czego będzie on nam potrzebny, co lub kogo ma przewozić. Potem patrzymy na finanse i dopiero wtedy typujemy markę modele i zaczynamy nasze odwiedziny lokalnych salonów samochodowych. Z pozycjonowaniem jest tak samo, aby mówić […]

Jakie czynniki wpływają na widoczność strony w Google?

Na widoczność strony w wyszukiwarce Google wpływa wiele czynników. Nie o wszystkich wiemy, a zwłaszcza o tym, jaki jest ich realny wpływ na ten proces (Google zazdrośnie strzeże swoich tajemnic). Jest jednak pewna grupa czynników, co do których mamy pewność, że są ważne i jak się o nie nie zadba, to można zapomnieć o wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Czy wiesz, że przynajmniej oficjalnie Google wykorzystuje aż kilkaset czynników, na podstawie których kształtowane są wyniki wyszukiwania? Tak, nie przesłyszałeś się, powiedziałem kilkaset, […]

Działania marketingowe kiedyś i dziś

Dzisiejszy klient to zdecydowanie inna osoba niż jeszcze parę lat temu. Bardzo często, zanim skontaktuje się z daną firmą, sprawdzi ją na wiele sposobów albo sposób nieświadomy, wchodząc na stronę internetową z różnych źródeł z wyszukiwarki Google z reklamy płatnej z mediów społecznościowych czy z newslettera. Dlatego tak ważne jest, aby traktować pozycjonowanie jako element większej strategii marketingowej. Pamiętasz, jak wyglądały działania marketingowe typowej firmy, zwłaszcza usługowej, przed tym, […]

Getting things done w praktyce. David Allen

Czujesz się przytłoczony brakiem czasu i obowiązkami? Twoja skrzynka emailowa puchnie coraz bardziej, a klienci dzwonią coraz bardziej zirytowani, że znowu nie dotrzymałeś terminu? A może po prostu chcesz lepiej panować nad tym, co robisz? To tylko parę powodów, dla których warto sięgnąć po „Getting things done w praktyce”. O książce „Getting things done” słyszałem wiele dobrych rzeczy. I szczerze mówiąc to myślałem, że ją mam, dopóki nie otworzyłem książki, której jest poświęcony ten artykuł. […]

Esencjalista. Mniej, ale lepiej. Greg McKeown.

Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi TYLKO właściwe rzeczy. Esencjalizm to systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na tych najbardziej istotnych. W firmie oznacza to, że wybierasz tylko odpowiednie projekty w danym momencie i realizujesz je w należyty sposób. I potrafisz powiedzieć „nie”, gdy ktoś próbuje Ci w tym przeszkodzić, prosząc o wykonanie jakiejś czynności. Wyobraź sobie, że masz do poruszenia wielki kamień. Z 10 stron w kamieniu znajdują się haki, […]

Odwracanie marki. Marty Neumeier

Łatwość komunikacji, za którą stoją m.in. media społecznościowe sprawia, że klienci mają dzisiaj duży wpływ na firmy, mogąc w prosty i nieskrępowany sposób komunikować o niej to, co chcą. Wywraca to firmę do góry nogami. Czy tego chcesz, czy nie, Twoja firma też zostanie postawiona na głowie – pytanie KIEDY. Najlepsi klienci to już nie są tylko konsumenci. To konkretne osoby, mające nadzieje, potrzeby oraz wyrażający swoje emocje w różnych miejscach i różnym czasie. To osoby, które […]

Co chce wiedzieć klient. Marcus Sheridan.

Żyjemy w czasach, w których mamy dostęp do wielu produktów i usług w danej chwili. To sprawia, że bardzo często nie wiemy, jaką opcję powinniśmy wybrać, tak, aby potem tego nie żałować. Zaczynamy więc poszukiwać informacji, aby „nie wtopić”. Jeżeli właściciel danej firmy zna metodę TAYA (they ask, you answer), to z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie z nim się skontaktujesz. Co byś odpowiedział na pytanie: „Kto jest najbardziej zaufaną osobą w Twojej branży?”. Życie pokazuje, […]

Potęga checklisty. Atul Gawande

Dobrze skonstruowane listy kontrolne (checklisty) pozwalają unikać prostych błędów, od których zależy sukces skomplikowanych operacji. Pozwalają także stawić czoła skomplikowanym sytuacjom, gdy wszystko wymyka się spod kontroli. Podczas lektury książki uderzyło mnie, ile istnień ludzkich udało się uratować podczas zabiegów operacyjnych na początku 21 wieku, stosując na salach operacyjnych proste checklisty. Po dopracowaniu odpowiedniej procedury odsetek powikłań po operacjach zmniejszył się o 36%, […]

Meta tagi noindex i nofollow

Nie w każdym przypadku chcemy, aby dana strona była zaindeksowana w Google. Nie zawsze też chcemy też, aby Googlebot „buszował” po danej stronie. Na szczęście jest na to sposób – meta tagi noindex oraz nofollow. Ich właściwe użycie zwiększa stopień indeksacji strony, a także zapobiega pokazywaniu w wynikach wyszukiwania stron, których nie chcemy pokazać innym. Meta tag noindex Meta tagu noindex używamy, jeżeli nie chcemy, aby Google zaindeksowało daną […]

Motywacje lidera. Patrick Lencioni.

Obowiązkowa pozycja dla każdego lidera – w sytuacji, gdy się zastanawia, czy to, co robi ma sens; lub gdy czuje, że to, co robi, nie jest tym, czym powinno. Osadzenie tych zagadnień w powieści biznesowej, w której wcielamy się w rolę bohatera, do którego dochodzi, że coś chyba nie tak jest z jego stylem zarządzania, ułatwia czytelnikowi zrozumienie, czym powinien głównie zajmować się lider – zarządzaniem i przywództwem. Lider ma przede wszystkim zarządzać ludźmi. Nawet w sytuacji, […]

Przywództwo. Wędrówki z Gandalfem. Robert Kozak

Każdy zespół potrzebuje wciąż nowych inspiracji, bo rynek stawia przed nami wciąż nowe wyzwania. Bycie liderem zaś to nie kontrolowanie i organizowanie pracy, ale kreowanie swoistej tęsknoty do rozwoju, osiągania coraz lepszych wyników oraz budowania poczucia odpowiedzialności u ludzi. „Przywództwo” to kontynuacja niedawno omawianej przeze mnie książki „Sprzedaż„. Spotykamy tego samego bohatera, Toma, który niespodziewanie dla siebie awansuje na stanowisku lidera zespołu. I jako najmłodsza osoba stażem (nazywana […]

Sprzedaż. Wędrówki z Gandalfem. Robert Kozak

Obowiązkowa pozycja dla każdej osoby, która coś sprzedaje. Formuła książki, tzw. business fiction, która na bazie opowiadania przybliża tematykę związaną z procesem sprzedaży, sprawia, że poruszone zagadnienia przyswaja się szybko, a samą książkę czyta się w przyjemny sposób. Jakiś czas temu miałem już okazję recenzować jedną książkę Roberta Kozaka, poruszającą kwestię związaną z przygotowaniem do wystąpienia publicznego. Czytało się ją bardzo przyjemnie, więc z ciekawości sięgnąłem po drugą […]