Blog

Jak właściwie używać tagów w artykułach na blogu? 5 błędów, których nie możesz popełnić.

Chcąc prowadzić bloga – trzeba pisać artykuły, to oczywiste. Każdy artykuł z reguły jest dopasowany do co najmniej jednej kategorii. Celem kategorii jest zebranie w jednym miejscu artykułów, które omawiają jakieś dane zagadnienie. Np. możemy mieć kategorię aktualności, w której będziemy opisywać to, co się dzieje w naszej firmie. Inna kategoria, np. nowości może opisywać produkty, które wprowadzane są do naszej oferty. Z kolei kategoria testy może grupować artykuły, […]

Optymalizacja zdjęć i plików graficznych na stronie pod kątem Google

Wielu webmasterów oraz właścicieli stron w dalszym ciągu nie docenia roli zdjęć, jakie mogą odegrać z punktu widzenia generowania ruchu na stronie. To duży błąd, ponieważ odpowiednio zoptymalizowana pod grafiki witryna potrafi wygenerować Ci bardzo duży ruch z wyszukiwarki. Jest więc o co powalczyć. Ruch przychodzący z wyszukiwarki Google, jaki generują grafiki, w większości przypadków nie jest duży. Można to łatwo sprawdzić w Search Console. Wynika to z tego, że głównie kładziemy nacisk na treść, a nie grafiki. […]

Pozycjonowanie krok po kroku. Jak robić to skutecznie?

Chcesz pozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jakie działania należy podjąć w tym obszarze? A może zleciłeś usługi SEO agencji, ale także i w tym przypadku nie wiesz, co oni tak naprawdę robią, a dodatkowo nie potrafisz się odnaleźć w raportach miesięcznych, jakie od nich otrzymujesz? Dziś chciałbym przybliżyć Ci warsztat pracy specjalisty SEO. Zobaczysz, że nie ma tutaj żadnej magii, jest tylko zakres czynności, które należy cierpliwie wykonywać, aby optymalizując i rozwijając swoją stronę, […]

Piętrzenie nawyków. 97 małych zmian, które odmienią Twoje życie. Steve Scott

Nie jest łatwo wdrażać w życiu zmiany. A już na pewno takie, które mają stać się nawykiem, czyli działaniem, które robimy instynktownie (jak poranne czy wieczorne mycie zębów). Poznaj bardzo prostą i skuteczną metodę piętrzenia nawyków, dzięki której zaczniesz skutecznie wprowadzać je w życie. Jest takie powiedzenie: „Duże drzwi chodzą na małych zawiasach”. Oznacza to, że duże efekty są często wynikiem drobnych wydarzeń. Książka omawia 97 propozycji […]

10 porad, dzięki którym zadbasz o bezpieczeństwo WordPressa

Duża popularność WordPressa – prawie połowa stron świecie używa tego CMS-a ma to swoją cenę w postaci większej podatności na włamania. Jak to w życiu bywa, większości włamań dałoby się uniknąć, gdyby osoby, które mają strony postawione na WordPressie, zadbały wcześniej o ich bezpieczeństwo. Tak jak wychodząc z domu, zamykasz drzwi i przekręcasz klucz w zamku, tak i w przypadku strony należy ją zabezpieczyć przed nieproszonymi gośćmi. Dowiedz się, w jaki sposób zabezpieczyć swoją […]

7 kroków do wykonania, zanim opublikujesz stronę na WordPressie

Jeżeli Twoja strona jest posadowiona na solidnych fundamentach oraz zainstalowałeś wtyczki, które nie obciążają ekosystemu WordPressa, dbają o jego bezpieczeństwo, a także będą odgrywać ważną rolę w późniejszym procesie pozycjonowania, to czas przejść do ostatniego kroku. Zanim pochwalisz się swoją stroną w Internecie należy dokonać optymalnej konfiguracji WordPressa. Dowiedz się, na jakie ustawienia należy zwrócić uwagę, zanim opublikujesz stronę. Z każdą kolejną aktualizacją ekosystem WordPressa staje […]

10 wtyczek do WordPressa, które musisz zainstalować na swojej stronie

W jednym z ostatnim artykułów omówiłem 8 obszarów, o które należy zadbać, aby móc skutecznie pozycjonować stronę na WordPressie. Jeżeli to zrobiłeś, to kolejnym krokiem, jaki należy wykonać, aby zbudować funkcjonalną i dopasowaną pod klienta stronę, jest zainstalowanie odpowiednich wtyczek, które wzbogacą Twojego WordPressa. Z tego artykułu dowiesz się, jakich wtyczek używam na swoich stronach firmowych. Popularność WordPressa wynika nie tylko z faktu, że jest to bezpłatne rozwiązanie. Dużą zaletą tego […]

8 obszarów, o które należy zadbać, aby skutecznie pozycjonować stronę na WordPressie

Word Press to darmowy system zarządzania treścią, inaczej mówiąc, CMS (z angielskiego Content Management System) idealnie nadaje się do wykorzystania, a nie tylko dla blogów czy portali, ale i stron firmowych, a także niedużych sklepów internetowych. Jego przyjazność i prostota obsługi sprawia, że jak podaje strona w3techs.com, na początku marca 2023 roku aż 43% wszystkich serwisów na świecie bazowała na tym CMS-ie. Dowiedz się, jak sprawić, aby Google polubiło Twojego WordPressa, dzięki […]

Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na widoczność strony w Google?

Meta tagi to tagi html dodawane do sekcji head strony. Służą one do udostępnienia wyszukiwarkom dodatkowych informacji o witrynie. Nie wszystkie meta tagi są przetwarzane. Wyszukiwarki ignorują te, których nie obsługują, co oznacza, że możesz je mieć na stronie, ale i tak nie uzyskasz z tego tytułu żadnych korzyści, co oznacza w praktyce, że Twoja strona nie zwiększy widoczności w wyszukiwarce. Na jakie meta tagi (nie będąc webmasterem) warto zwrócić uwagę, a na jakie nie warto? Meta tagi – podstawowe informacje Meta […]

Czy strona może spaść w Google po zakończeniu procesu pozycjonowania?

Chcesz zakończyć współpracę z firmą SEO – dzwonisz i słyszysz: nie ma sprawy, oczywiście może pan rozwiązać umowę, ale czy zdaje pan sobie sprawę z faktu, że strona może polecieć w Google? Czy jest pan świadomy tego, czy jest Pan gotowy na to, aby ponieść takie ryzyko? No i zaczynają pojawiać się wątpliwości w głowie, czy faktycznie tak jest, czy to tylko zagrywka marketingowa, która ma na celu sprawić, aby przestać myśleć o zakończeniu współpracy z firmą SEO, tylko kontynuować ją dalej. […]

Jak właściwie dobierać słowa kluczowe w procesie pozycjonowania?

Za każdym razem jak widzę oferty firm SEO, które narzucają klientom konieczność wyboru limitu pozycjonowanych słów kluczowych, to dziwię się, że można dzisiaj jeszcze tak do tego podchodzić. Dlaczego? Po pierwsze owe limity są z reguły śmieszne, rzadko przekraczają 50 słów kluczowych, a z reguły kończą się na 15 po 2. Już 2017 roku Google informowało, że aż 15% zapytań, jakie codziennie wpisywane jest w wyszukiwarkę, jest unikalne, to znaczy nigdy […]

4 obszary w Search Console, które należy na bieżąco monitorować

Analizując widoczność swojej strony w Google, często posługujemy się płatnymi narzędziami komercyjnymi i bardzo dobrze. Mając do dyspozycji więcej informacji o swojej stronie, czy też o stronie konkurencji, możemy lepiej planować działania marketingowe w Internecie. Wiele osób jednak nie wie, że w tego typu narzędziach widzimy jedynie fragment informacji, jakie Google posiada o naszej stronie, a jeszcze mniej osób wie, że Google udostępnia do analizy swoich stron tzw. Search […]