Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy Google może ukarać za nienaturalne linki prowadzące do naszej strony?

Od dawna jest wiadomym – stanowisko Google – że za linki prowadzące do naszej strony nie można zostać ukaranym nałożeniem na nią filtra/bana. Od około roku jednak niektórzy webmasterzy dostają jednak emaile tej postaci We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines. Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could […]

Co przyniesie branży SEO 2012 rok?

Taka refleksja z końcem roku się mi nasunęła, że chyba 2012 rok będzie jeszcze bardziej brzemienny w skutki niż 2011, który dla wielu webmasterów oraz osób zajmujących się – bardziej lub mniej zawodowo – SEO odcisnął duże piętno. Ewidentnie widać, że z 2011 kończy się era „kombinowania”. Słowa Matta Cutts’a, który zapowiedział (chyba z końcem 2010 roku) powrót „swoich ludzi” do większego dbania o jakość wyników w SERPach […]

Fraza w domenie – jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?

Jakiś czas temu czytałem ciekawy wątek na Google Webmaster Help. Dotyczył on wpływu frazy w nazwie domeny a dokładnie jej wpływu na późniejsze pozycje strony w SERPach. Domena – stocktips.com, fraza: stock tips. Nowy właściciel „żalił się”, że mimo wykonania pewnej pracy domena nie zajmuje dobrych pozycji w SERPach. Odpowiedzi udzielił sam JohnMu, obalając mit, że fraza w domenie zapewnia automatycznie wysokie pozycje w Google: 1) Buying […]

Nadużywasz text-indent? Masz problem – filtr od Google

Kolejna odsłona walki Google z upychaniem/chowaniem treści na stronie. Niepozorny element schowany w stylach widocznie podpadł Google, ponieważ co chwilę pojawiają się wątki na Forum Google, gdzie właściciele (lub firmy pozycjonujące strony Klientów – mam wrażenie, że w większości przypadków…) pytają się o przyczynę filtra nałożonego na witrynę. Jak widać np. na tym wątku za filtr odpowiada taki zapis ul#nav a{text-indent:-9999px; } Powodów jest więcej, m.in. były upchane […]

Czy Google blokuje domeny regionalne w SERPach?

Sporo się na ten temat mówi ostatnio, wątków na Forum Google czy PiO jest co niemiara. Większość osób uważa, że Google „przyczepiło się” do regionalek, ponieważ jest na nich sporo spamu, więc niejako „przy okazji” dobre serwisy dostały rykoszetem. Nieliczni nadal uważają, wbrew większości, że to, że regionalki lecą w SERPach spowodowane jest tym, że są one tanie i przez to Google ma je na „celowniku” – ze względu na dużą ilość spamu, jaki stoi na takich […]

Monika Gierada-Sołtysek

Certyfikowany administrator bezpieczeństwa informacji, auditor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001, od 2008 roku związana zawodowo z tematem ochrony danych osobowych. Właścicielka firmy Dane-osobowe.info – świadczącej usługi doradcze w zakresie ochrony danych osobowych dla przedsiębiorstw każdej skali: kompleksowa dokumentacja, polityki prywatności, procedury konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym informacjom a także outsourcing funkcji administratora bezpieczeństwa informacji.

googlechecker – program do monitorowania pozycji stron w Google – czy warto?

Do dzisiejszego wpisu zainspirował mnie email, który dostałem dzisiaj na darmową skrzynkę pocztową – z ofertą programu do sprawdzania pozycji stron czy site’u w Google. Program nazywa się googlechceker (ciekawe, czy firma ma zgodę od Google na używanie ich zastrzeżonego znaku towarowego?) i oferuje (jak podano w emailingu): sprawdzanie pozycji (codzienne) wraz z przedstawianiem zmian na czytelnych wykresach – nie tylko w polskim Google generowanie miesięcznych raportów pozycji, z opcją cen oraz możliwością przesyłania raportu […]

Koniec ery Yahoo! Site Explorer’a – i co z tego?

21 listopad 2011 przejdzie do historii branży SEO – w tym to dniu zakończył się „żywot” najpopularniejszego w naszym kraju (bo darmowego) programu do sprawdzania BL.Można się o tym „przekonać” wchodząc na stronę YSE: Od 21-11-2011 już oficjalnie Site Explorer stał się częścią Narzędzi dla Webmasterów Bing’a. I nie ma co płakać i narzekać – wszystko się zmienia, trzeba dopasować się do nowej rzeczywistości. Powstaje tylko pytanie – czy to wpłynie w jakiś sposób […]

Kurs pozycjonowania w Rzeczpospolitej – e-Weblink, Adder – czy warto używać i stosować SWLe?

Dzisiaj rano będąc na zakupach zauważyłem przy Rzeczpospolitej płytkę o … pozycjonowaniu. Stwierdziłem, że chyba nie warto, no bo co można napisać na płytce oferowanej za 8 zł – a dokładniej za 7,99 zł? No a teraz widzę wątek na PiO i okazuje się, że miałem rację co do poziomu płytki. Rzekome pozycjonowanie to tak naprawdę … systemy wymiany linków – a ponieważ widać, kto otworzył wątek – dawno nie widziany na PiO Xann – wiadomo też, czyja […]

Wyrok sądu w sprawie o słodkie upominki – sąd odrzucił zarzuty Ryszarda Garmada przeciwko Artystic Poland Group

Do tej pory taki temat nie pojawił się u mnie na blogu. Warto go jednak zaprezentować, ponieważ nie wszyscy właściciele katalogów – czy może mało który z nich – wie dokładnie, jakie prawa i obowiązki ciążą na nim, jako na osobie, która prowadzi stronę, na której inni mogą umieszczać swoje treści. A tymczasem w skrajnej sytuacji mogą zostać nawet pozwani do sądu…. Kwestia słodkich upominków wywołała niedawno spore poruszenie w światku SEO – zwłaszcza wśród […]

Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google

Mimo, że wiadomo już od dłuższego czasu, że witryny, które składają się tylko – albo w przeważającej części – z treści generowanych przez programy partnerskie – nie są specjalnie lubiane przez Google, to jednak w dalszym ciągu wielu webmasterów nie chce „przyjąć tego do wiadomości”. Widać to po wątkach z Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź znajdziemy w materiałach pomocy Google, które jednocześnie wskazują sposób stworzenia na bazie PP wartościowej domeny. Warto […]