Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Chcesz podlinkować stronę UEFA? Musisz mieć zgodę na piśmie

Jakiś czas temu słyszałem, że nie można będzie wrzucać na Facebooka zdjęć wykonanych na stadionach podczas EURO2012 (wczoraj chciałem to zweryfikować, ale Google coś nie „mogło” pokazać mi odpowiednich wyników – może to była kaczka dziennikarska?). Co chwilę słyszymy o tym, że np. trzeba (niby) zdemontować „niedozwolone” reklamy tam, gdzie będą odbywały się transmisje ze meczy piłkarskich – ponieważ ich właściciele nie mają do tego prawa. Dzisiaj widzę w zajawce artykułu w Gazecie, […]

Jak usunąć z indeksu stronę, która kradnie treść (tekst, zdjęcia) z witryny

Bardzo ciekawy wątek pojawił się dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Otóż jedna firma zgłosiła do usunięcia stronę konkurencji ze względów prawnych, zgodnie z sugestią Google w tym zakresie, która mówi, że Jeśli uważasz, że w świetle obowiązującego prawa strona indeksowana przez Google powinna zostać usunięta, użyj jednego z naszych formularzy usuwania treści ze względów prawnych, aby zgłosić prośbę o sprawdzenie strony. W przypadku treści, które według […]

Jak wyłączyć grafikę dla dorosłych z SafeSearch

Wprawdzie Google potrafi sobie z tym poradzić – analizując treści na stronie, linki itp – to  jednak zaleca webmasterom używanie odpowiednich metatagów do oznaczania stron z treściami dla dorosłych. Aby wykluczyć pojawienie się zdjęć dla dorosłych w wynikach wyszukiwania należy użyć jednego z poniższych tagów <meta name=”rating” content=”adult” /> <meta name=”rating” content=”RTA-5042-1996-1400-1577-RTA” /> Oczywiście może się zdarzyć (algorytm, jak człowiek, myli […]

Czy szybko spadający kurs Facebooka to początek końca jego „banki spekulacyjnej”?

Krótki wpis, nie do końca związany z SEO, ale moim zdaniem odnoszący się do kwestii, na którą zwrócić warto uwagę – notowania akcji facebooka W pierwszym dniu notowań nie było ciekawie O godzinie 12:37 czasu nowojorskiego cena akcji osiągnęła poziom 33,90 dol. (spadek o 11,3 proc. względem otwarcia). Warto zwrócić uwagę jeszcze na jedną rzecz. Jak podaje forsal.pl Bloomberg powołując się anonimowe źródło informuje, że Morgan […]

Google usuwa darmowe katalogi stron z indeksu?

Nie publikowałem ten informacji wcześniej, ponieważ wydawała mi się trochę zbyt naciągana. Otóż na wątku WebmasterWorld kilka dni temu pojawiła się informacja, że Google usunęło … 50% darmowych katalogów stron z indeksu 🙂 Pojawianie się nowych i znikanie starych serwisów tego typu jest czymś normalnym i wynika z różnych kwestii – często natury finansowej (trzeba opłacić domenę, a nic się nie zarobiło od roku) czy webmasterskiej – […]

Knowledge Graph – pierwszy krok Google w stronę wyszukiwania semantycznego

Wprowadzając w USA tzw. Knowledge Graph Google robi pierwszy „praktyczny” krok w stronę tzw. wyszukiwania semantycznego. O co chodzi? Jak wyglądają SERPy, doskonale wiemy. Wpisujemy pytanie, Google wyświetla nam wyniki – klikamy w wynik wyszukiwania – i mamy odpowiedź: w postaci dokumentu, grafiki, wideo. Do tej pory było prosto – teraz Google wykonuje kolejny krok naprzód w rozwoju swojej wyszukiwarki. To, co wprowadzono właśnie w USA to prezentowanie […]

Czy taki wpis w komentarzu na blogu SEO Waszym zdaniem jest faux pas?

Wczoraj spotkałem się z dziwną sytuacją. Komentując uwagę jednego użytkownika do reklamy SearchMarketingWeek w postaci wpisu na znanym polskim blogu SEO zakwestionowano mi taki oto komentarz jako Jak dla mnie reklama imprezy też jest taka sobie. Znając Kaspara już widzę, jak będzie odpowiadał każdemu na pytania związane z danymi stronami. Od takich rzeczy jest Forum Google. A co do wskazówek, co zrobić pp Pingwinie to chyba wszyscy wiedzą […]

Jak zdobyć TOP1 w Google?

W końcu !!! W końcu udało się komuś zrobić fajny filmik z …. Mattem Cutts’em w roli głównej. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki powinien być keyword density na stronie oraz co jeszcze zrobić, aby być „numero uno” w SERPach na daną frazę – musisz go koniecznie obejrzeć 🙂 (podpowiem, że trzeba mieć …. wykupione Adwordsy) To tak, aby odreagować Pingwina i dzisiejszą „imieninową” akcję Kaspara 🙂 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b7W0o65tTIQ[/youtube]

Co zrobić po ostatnich zmianach w Google jak pozycjonowało się stronę „czym popadnie” – sugestia SQT

Do napisania tego wpisu, będącego nawiązaniem do dzisiejszej zapowiedzi kolejnej większej, ręcznej interwencji, która ma być u nas widoczna po kilku dniach skłoniło mnie bardzo ciekawe pytanie zadano Kasparowi na Google+ w wątku, w którym zapowiedział on w/w zmianę. Chodziło o prosta rzecz – jest sobie domena linkowana w różny sposób. Dostaje ona filtra – za nienaturalny profil linków przychodzących. No i co dalej? Okey, a co mam zrobić jak mój profil linków opiera się […]

Kolejna akcja Google wymierzona w witryny pozyskujące spamerskie linki

„Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegających zaleceń Google dla webmasterów [http://goo.gl/AFhjr]. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google” Taki fragment zawiera wpis Kaspara na Google+, który może być kolejnym „trzęsieniem ziemi” w polskich SERPach. Pozwalam sobie wkleić poniżej całą wypowiedź Kaspara w tym zakresie, dostępną […]

Pierwszy samochód Auto-Driving car Google „otrzymał blachy”

Pod koniec marca pisałem o pierwszym kierowcy (spoza zespołu Google), który miał okazje przejechać się samochodem Google. Czas szybko leci – w Nevadzie pojazd otrzymał właśnie „blachy” – czerwoną tablicę, ze znakiem nieskończoności. Jak kiedyś dojdzie do sytuacji, że pojazdy tego typu będą dostępne publicznie, kolor czerwony zmieni się na … zielony. „The unique red plate will be easily recognized by the public and law […]

Jak Google traktuje niestandardowe czcionki tworzone przez Cufon, SIFR czy FLIR

Od czasu do czasu temat się pojawia. Nie wszyscy tworzą strony bazując tylko np. na HTMLu. Niektórzy webmasterzy używają innych rozwiązań, np. Cufona – co na to Google? Jeżeli chodzi o sIFR, to stanowisko Google jest oficjalnie takie, że „we are OK with” – czyli z punktu widzenia optymalizacji strony nie ma problemów z jego używaniem. Przy Cufonie od czasu do czasu pojawiają się wątpliwości co do jego stosowania, jednak jeżeli używamy go „zgodnie ze sztuką” nie uważam, aby mogło się […]