Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy warto kupować wypozycjonowane w Google serwisy

Chyba ostatnie zawirowania w SERPach powodują powstanie nowej „branży” – odsprzedawania „wypozycjonowanych domen”. Wczoraj dostałem taką oto ofertę: Witam Serdecznie Mam do sprzedania domenę XXXXX Strona ma wysokie miejsca w Google Fraza – 9 miejsce Fraza – 3 miejsce Fraza – 17 miejsce Witryna doskonale nadaje się zarówno do tego żeby umieścić na niej swoją ofertę, jak również na przekierowanie 301. Cena wynosi […]

Pierwszy krok ku prostszym adresom w profilach Google+

To, na co wszyscy, aktywnie (lub sporadycznie) korzystający z Google+ czekali, zaczyna nabierać realnych kształtów – Google prowadza przyjazne adresy do profili Google+. Od razu śpieszę z wyjaśnieniem, że na razie tylko dla wybranych profili – ale, jak można się domyślać – już za jakiś czas będziemy mogli uprościć nasze przydługawe adresy i na kształt tych z Facebooka dopasować je do naszych nazwisk, nazw firm czy instytucji. Informacją na ten temat podzieliła […]

Już niedługo SERPy zostaną oczyszczone po Pingwinie?

Obecny poziom wyników wyszukiwania przyprawia niektórych o ból głowy. Duża ilość wyników z jednej domeny, pojawiający się dla topowych pozycji spam z różnego rodzaju śmieciowych zaplecz sprawia, że w branży SEO wrze i na Google sypią się gromy. O ile wiadomym jest to, że nad pierwszą przypadłością Google pracuje (i to już od dłuższego czasu), o tyle co do drugiej kwestii na razie mamy więcej domysłów i przypuszczeń niż konkretów. Dopiero od kilku dni […]

Nadchodzi duży update Pingwina

Od czasu wprowadzenia update’u algorytmu Google, o wdzięcznej nazwie Pingwin, nie milkną narzekania ze strony firm SEO i osób związanych z branżą pozycjonerską. Spora doza emocji, bardzo wyraźnie widoczna na forach i blogach branżowych każdej osobie postronnej mówi jedną rzecz – Google ze swoim Pingwinem wykonało kawał roboty w zakresie zmniejszenia wpływu firm SEO na SERPy. Wiele osób się z tym zapewne nie zgodzi, ale ja wiem jedno – im więcej […]

Hangout z Johnem Muellerem – 13-08-2012 – kiedy uważać na serwer, co robić ze spamerami na forum

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, na którym poruszono wiele wątków, z których kilka chciałbym przybliżyć. Dlaczego niekiedy wysoko, obok siebie, są strony z tą samą treścią? Taka sytuacja zależy od okoliczności, ale np. może mieć miejsce sytuacja, gdzie mamy stronę producenta, który nie sprzedaje swoich produktów – i stronę dystrybutora. Obniżenie strony dystrybutora w rankingu byłoby nie fair w stronę osób, które szukają nie informacji produktach, ale miejsca, gdzie można je nabyć. […]

Jak sprawdzić ile stron z Twojego serwisu zgłoszono do usunięcia jako łamiące prawo

Na stronie Google Transparency Report można sprawdzić ilość żądań usunięcia treści z wyszukiwarki – zarówno ze strony osób/firm, które uznały, że są łamane ich prawa – jak i rządów. W kontekście zapowiedzenia wdrożenia od następnego tygodnia nowego czynnika rankującego, czyli ilości pozytywnie rozpatrzonych zgłoszeń o usunięcie stron z obrębu danej witryny z indeksu Google za złamanie prawa (np. kradzież treści) warto bliżej zapoznać się z serwisem. Wchodząc na stronę Copyright […]

Nowy czynnik rankujący w Google – ilość ważnych zgłoszeń o usunięcie strony z Google

Coraz więcej osób skarży się, że z ich strony są kradzione treści. Webmasterzy narzekają, że osoby, którym nie chce się pracować nad swoją stroną, „pożyczają” sobie treści, których opracowywanie zajmuje ich autorom w wielu przypadkach dużo czasu. Próby zmuszenia osób, które wykorzystują na swoich witrynach efekt pracy innych, do usunięcia skopiowanych treści rzadko przynoszą pozytywny efekt. Niekiedy jest problem ze znakiem towarowym, który wykorzystywany jest na wielu witrynach bez zgody […]

Hangout z Johnem Muellerem – 10-08-2012 – nienaturalne linki i nie tylko

W dniu dzisiejszym miał miejsce kolejny hangout z Johnem Muellerem, podczas którego poruszane były tematy, z którymi „borykają się” właściciele stron internetowych, a które wpływają na pozycje ich stron w Google. Poniżej krótkie resume tematów, na które moim zdaniem warto zwrócić uwagę. Czy zmiana serwera może wpłynąć na spadek ruchu na stronie? Teoretycznie nie (jak wszystko zostało przeprowadzone poprawnie, jak nie ma np. żadnych problemów z nowym serwerem). W praktyce może miec […]

Linki nadal ważniejsze dla Google od mediów społecznościowych

Coraz częściej obserwujemy wypowiedzi w Internecie, które wieszczą coraz szybszy „upadek linków” na rzecz mediów społecznościowych. Że media społecznościowe (jak nie już) to niedługo będą odgrywać coraz większą rolę w kształtowaniu przez Google wyników wyszukiwania. Jak to wygląda naprawdę? Poproszony o stanowisko w tej sprawie Matt odpowiedział, że możliwym jest fakt, że za 10 lat to się zmieni i media społecznościowe będą miały większy wpływ na algorytm Google. Ale jeszcze ten czas […]

Chcesz wiedzieć, z jakich fraz masz wejścia na stronę? Zapomnij o Google Analytics – jest lepszy sposób

  Od kiedy Google wprowadziło not provided do statystyk fraz, z których mają miejsce wejścia z wyników organicznych na nasze strony, coraz częściej w Google Analytics zaczęło się pojawiać „pusto brzmiące”(not provided). Im bardziej ktoś był związany z produktami Google – częściej przebywał na Google+, sprawdzał pocztę w Gmailu itp. – tym mniej właściciel witryny wiedział o tym, po wpisaniu jakich słów w wyszukiwarce użytkownik trafiał na jego stronę. W przypadku […]

Od dzisiaj blog ma nową skórkę :)

Długo to trwało – Ci, co pamiętają, z pewnością pamiętają, że mówiłem o tym chyba w marcu. „Niestety”, jestem dosyć up… osobą pod kątem szczegółów i dlatego się to wszystko przeciągnęło. Poza tym pojawiły się nowe pomysły, które też to wszystko odwlekły. Stare poupadały ….. działo się. Włączanie nowej skórki długo trwało i pewnie trwałoby jeszcze dłużej gdyby nie mój dobry znajomy, Damian, autor skórki, który „zmusił mnie do tego”. Dlatego […]

IAI pozwało Google. Czy coś z tego wyniknie? Moja opinia w tej sprawie

News wczorajszego dnia to niewątpliwie informacje ze strony firmy IAI IAI odnosi pierwszy sądowy sukces w sprawie przeciwko Google Poland, którą możemy przeczytać w stosownym oświadczeniu na stronie firmowej spółki. Przypomnijmy – witryny ponad 1500 sklepów, które obsługuje IAI (jak i jej własna strona internetowa) przez 3 dni na początku stycznia br. było oflagowanych przez Google informacją o tzw. phishingu     Osoba, po wpisaniu odpowiedniego zapytania […]