Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Hangout z Johnem Muellerem – 07-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. można było dowiedzieć się, że Googlebot nie może „położyć serwera”. Taki problem pojawił się w jednym z wątków ostatnio na Forum, gdzie webmaster uzyskał informację, że to Googlebot był powodem problemów z serwerem. Według Johna taka sytuacja bardziej związana może być z błędami w konfiguracji (strony/serwera). Powiadomienie o nienaturalnych […]

Prywatne listy precli już nie tak skuteczne, jak kiedyś

Prywatne listy precli były do niedawna dobrym sposobem na pozyskanie linków. Bardziej zadbane niż ich publiczne (które przeżyły przed paroma latami swój „złoty wiek”) oferowały większą jakość, a co za tym idzie lepszą jakość linków dla pozycjonowanych stron. Od kwietnia tego roku, po wprowadzeniu Pingwina, już tak nie jest. Google coraz lepiej je wychwytuje – i przy okazji banowania często filtruje domeny z nich linkowane. Obserwując zachodzące w branży […]

Hangout z Johnem Muellerem – 03-09-2012 – m.in. czy przekierowanie 301 ze złej domeny zaszkodzić może naszej stronie

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał znowu różne kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Zadano Johnowi m.in. następujące pytania: Czy zmiana anchoru linka na stronie powoduje, że staje się on nowy dla Google – czy też zostaje starym (pod kątem mocy)? Jak strona zostanie odwiedzona po zmianie linku na nowo przez Googlebota to w takiej sytuacji zobaczy on nowy anchor – i będzie […]

Google nie zwalnia tempa w walce z nienaturalnymi linkami

O tym, że Google po wprowadzeniu Pingwina lepiej wychwytuje nienaturalne linki, nie trzeba chyba pisać. W tym kontekście warto zapoznać się z najnowszymi informacjami w tym zakresie, które kilka dni temu ukazały się w Sieci. W wywiadzie, jaki Eric Enge przeprowadził z Mattem Cuttsem pada kilka stwierdzeń i informacji, które rzucają więcej światła na obecne działania Google, jak i pokazują to, co SEO czeka w przyszłości. Moją uwagę zwraca wypowiedź […]

Hangout z Johnem Muellerem – 31-08-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał znowu różne kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Zadano Johnowi m.in. następujące pytania: Jeżeli używany sitemapy, tagu kanonicznego, przekierowania – który czynnik weźmie Google pod uwagę w przypadku konfliktu? Google stara się poustawiać informacje w nich zawarte bazując na tym, co może być korzystne dla użytkownika. Ale nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli […]

Dlaczego płaczemy nad jakością wyników wyszukiwania Google?

Od kwietnia, kiedy został wprowadzony Pingwin, spotykam się nieustannie na forach i blogach branżowych z komentarzami, jakie to Google jest złe, jak to nie potrafi zadbać o jakość swoich wyników wyszukiwania. Wskazywane są różne zapytania, dla których Google generuje SERPy zawierające (rzeczywiście, nie powiem, że tak nie jest) strony, które nie powinny się tam znaleźć. Stawiam pytanie: „No i co z tego?” To, co rzuca się w oczy, to fakt, że najwięcej lamentu słychać ze strony osób, które stosowały/nadal […]

Hangout z Johnem Muellerem – 27-08-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał m.in. takie kwestie, jak: Ile znaków indeksuje Google z Title? Google próbuje zaindeksować jak najwięcej. Należy tylko pamiętać, że aby pełne Title było widoczne w SERPach liczy się jego szerokość, a nie liczba znaków (była już o tym mowa, pisał o tym Cezzy – szerokość Title musi się zmieścić w 512px). Natomiast jeżeli chodzi […]

Chcesz zablokować domenę w Statlinku? Nie ma sprawy – zapłać 250 zł

Po wprowadzeniu Pingwina w życie, pod koniec kwietnia br., coraz więcej osób zaczyna przykładać wagę do jakości linków prowadzących do ich serwisów. Jednocześnie wytworzyła się drobna nisza na rynku SEO, która „odpowiada” za próby obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania konkurencyjnych serwisów, poprzez linkowanie ich nienaturalnymi linkami. Dlatego 29 lipca napisałem artykuł odnośnie wskazówek co do tego, jak zablokować możliwość linkowania swoich stron przez systemy wymiany czy giełd linków, […]

Tania książka z zakresu SEM/SEO na koniec wakacji

Jeżeli ktoś myśli o zakupie jakiejś książki z zakresu e-marketingu, a jeszcze tego nie zrobił (z różnych przyczyn, mniej lub bardziej od niego niezależnych) to jest okazja, aby to zrobić – przy okazji płacąc mniej – w końcu promocje zawsze cieszą się popularnością :). Od dzisiaj do 2 września można dokonać zakupów książek w księgarni Helion, z której usług od czasu do czasu korzystam. Zaoszczędzić można 20% od ceny detalicznej. Nie wszystkie książki […]

Szukając informacji w Internecie w 94% klikamy w SERPy, jedynie w 6% – w płatne linki

Takie wyniki przyniosło badanie, które zostało przeprowadzone przez GroupM UK and Nielsen w czerwcu 2011 na 28 milionach obywateli Wielkiej Brytanii, którzy  wygenerowali 1,4 miliarda wyszukiwań. Aby było ciekawiej, badanie dotyczyło przeglądarek Google oraz Bing. TOP3 zgarnia, jak wiadomo, największy ruch. Do tej pory jednak nikt nie rozróżniał w swoich badaniach np. tego, czy szukamy w Sieci informacji brandowej, czy niebrandowej. Badacze tym razem w końcu rozbili TOP3 […]

Hangout z Johnem Muellerem – 24-08-2012 – jakie narzędzia SEO używać, …

Dzisiaj odbył się kolejny Hangout z Johnem Muellerem, na którym poruszano kwestie związane ze zwiększaniem widoczności stron w Google. Przypomnę, że pytania można zgłaszać przez specjalną stronę (wersja angielska) – lub w komentarzach do wpisów z podsumowaniami HO – która po tłumaczeniu „wrzucam” na listę i przy pojawieniu się na nie odpowiedzi publikuje później w podsumowaniu HO. Zachęcam  – Google – wbrew temu, co czytam od czasu do czasu – staje się bardziej przewidywalne. Optymalizacja, a zwłaszcza […]