Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Zanim zarzucimy coś Google zastanówmy się, co możemy stracić – case Axel Springer z Niemiec

Niech lektura tego wpisu sprawi, że zanim zaczniemy się awanturować na Google, to warto trochę ruszyć głową. Życie pokazuje, że: Co mam konkretnie na myśli? Nie tak dawno temu okazała się informacja, że przez 3 tygodnie w Google nie były prezentowane rozszerzone wyniki wyszukiwania w odniesieniu do treści z serwisów Welt.de, Computerbild.de, Autobild.de i Sportbild.de. Linki do artykułów z tych serwisów na listingu w wyszukiwarce Google prezentowane były wyłącznie w formie podlinkowego tytułu. Powód? Spór między […]

Pingwin 3.0 uderzył 18 października 2014 – jaki wpływ wywarł na SERPy? Pierwsze obserwacje

O Pingwinie 3.0 pisałem niedawno. – w końcu z pewnym poślizgiem w stosunku do podejrzewanego terminu wdrożenia 18 października 2014 został ostatecznie wdrożony przez Google. Nie ma oficjalnego stanowiska Google odnośnie tej kwestii, jednak zaobserwowane ruchy w SERPach, a zwłaszcza mocne pójście w górę stron BEZ ręcznych filtrów, za to z kiepskim kiedyś profilem linków (który został w ostatnich miesiącach wyczyszczony, bez żadnego do tej pory wpływu na pozycje), pozwala przypuszczać, że Google w końcu wdrożył ten update w życie. […]

Panda 4.1 – nowy update Google. Warto zwracać uwagę?

Kilka dni temu Pierre Far, poinformował na Google+ o wdrożeniu nowego, a właściwie to już kolejnego, updatu skierowanego na strony o niskiej jakości treści – Pandy. Zgodnie z podaną informacją update ten dotknie od 3 do 5 procent wyników wyszukiwania, w zależności od rynku (znając świat, to Polska będzie z pewnością bliżej tych 5%) Earlier this week, we started a slow rollout of an improved Panda algorithm, and we expect to have […]

Sentione – narzędzie do monitoringu marki w Internecie

Od pewnego czasu używam SentiOne – narzędzie do monitoringu marki w Internecie. Jest to narzędzie konkurencyjne w stosunku do Brand24, o którym pisałem jakiś wczas temu.  Poniżej moje uwagi i spostrzeżenia, którymi chcę się z Wami podzielić, ponieważ uważam, że warto zwracać uwagę na to, co o nas piszą w Sieci. Podobnie jak to robiłem w przeszłości (dla Brand24 czy SEO Odkurzacza) nie skupiam się we wpisie na printscreen’ach, a na funkcjonalnościach, jakie oferuje omawiane Narzędzie, pod kątem jego praktycznego […]

Pigeon (Gołąb) – czy nowy update Google zakołysze polskimi SERPami?

24 lipca Google wdrożyło nowy update algorytmu, o wdzięcznej nazwie Pigeon (z ang. gołąb). Skąd taka nazwa? Jak czytamy na Searchengineland this is a local search update and pigeons tend to fly back home. „jest to update, który wpływa na wyniki lokalne – (stąd nazwa, ponieważ jak wiemy) gołębie mają zwyczaj wracać do swojego domu” Poza tym samo Google nie zdecydowało się nadać nazwy, więc SEL […]

Czy można zwiększyć znacznie na stronie ruch z Google bez linkowania? Oczywiście, że tak :)

Do napisania tego wpisu skłoniły mnie coraz większe frustracje ze strony właścicieli stron, których strony lądują w filtrach, co mnie nie dziwi – linki z seokatalogów, precli, „szeptanki” to coś, co dzisiaj nie ma racji bytu… Wielu z nich pyta się, dlaczego tak się dzieje, dodając, że przecież bez linków się nie da ! Czy aby na pewno się nie da? Popatrzmy na poniższy wykres. Przedstawia on ilość wejść na stronę (sklep internetowy) z wyników wyszukiwania w ujęciu dziennym. […]

Dlaczego w Search Console nie widzę linków przychodzących

Często spotykam się z tego typu pytaniem. Powodów jest kilka, od tych najbardziej prozaicznych, jak to, że domena jest nowa, więc Google nie posiada o niej jeszcze żadnych informacji, po drugą skrajność, gdzie mamy do czynienie z błędem algorytmu. Pośrodku zaś jest kilka dodatkowych przyczyn 🙂 Jest ich co najmniej kilka: Domena jest młoda ten przypadek jest jasny i nie wymaga dłuższego komentarza – skoro domena została […]

Zdjęcie z naszego profilu Google+ zniknie z SERPów

Jak poinformował John Müller na swoim profilu na Google+ już niedługo nie zobaczymy naszego zdjęcia w wynikach wyszukiwania – zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej. Dodatkowo zniknie informacja o tym, jak bardzo popularna jest dana osoba (w ilu kręgach internatów się znajduje) We’ve been doing lots of work to clean up the visual design of our search results, in particular creating a better mobile experience […]

Jak usunąć z Google informację o naszej osobie? – jest już odpowiednia strona

13 maja 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że każdy z nas ma prawo być „zapomniany w Sieci”. W związku z postanowieniem Google uruchomiło odpowiednią stronę, na której możemy zażądać usunięcia z Google linków dotyczących naszej osoby  (pamiętajmy, że to dotyczy tylko Google, a nie usunięcia treści z Internetu) Każdy, kto jest tym zainteresowany musi wypełnić formularz i … czekać na jego rozpatrzenie. Google obiecuje, że każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie, ale wymagać […]

Czyżby Google w końcu udało się „utrudnić życie” pozycjonerom?

Kilka dni temu Google wprowadziło kolejną wersję Pandy – nazwaną Panda 4.0. Update jest ukierunkowany na wyszukiwanie stron o niskiej jakości (np. brak oryginalnej treści). Wiele osób myli Pandę z Pingwinem – ten drugi ma za zadanie wychwycić strony linkowane słabymi linkami. Należy jednak zaznaczyć, że zaróno Panda, jak i Pingwin, prowadzą do tego samego – strona notuje drastyczne spadki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania […]

Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy – dowód

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www. Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www) Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, […]

Kiedy linki stracą na ważności w ustalaniu rankingu strony w Google

Bardzo ciekawy wpis pojawił się na kanale GoogleWebmasterhelp, będący odpowiedzią na pytanie:”Czy linki przychodzące stracą na ważności jako element wpływający na kształtowanie rankingu stron w wynikach wyszukiwania Google?” Nie ulega wątpliwości, że Google w latach 90’tych swoim podejściem do SERPów zmieniło na zawsze rynek wyszukiwarek, oparty wówczas na stricte katalogowaniu danych, kładąc duży nacisk na linki jako element kształtujący wyników wyszukiwania. Przez lata działało to dosyć dobrze – do czasu, gdy Google […]