Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Czyżby nadchodził „dużymi krokami” update Pingwina?

Pisałem ostatnio o nowym komunikacie, który pojawił się w Narzędziach dla kilku domen, z którymi ostatnio mam do czynienia. Zaobserwowałem go na pewnej ilości domen – przypomnę jego treść Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego […]

Wstawianie pod logotypem nagłówka H1, z jednoczesnym odsunięciem go w stylach

Dzisiaj na polskim Forum Google pojawił się wątek, w którym autor pytał Pytanie jest takie, czy coś takiego co robi allegro i ebay, niby-h1, jest dozwolone w google? Tzn. według mnie napis znajdujący się w znacznikach span jest ukryty. Stąd moja wątpliwość. <h1 class=”logo”> <a title=”Allegro.pl – aukcje internetowe, bezpieczne zakupy” href=”http://allegro.pl/”> <span>Allegro.pl – aukcje internetowe, bezpieczne zakupy</span> […]

Czy narzędzie do zrzekania się linków od Google (disavow tool) działa?

Ostatnio spotkałem się kilka razy z opiniami, że narzędzie do zrzekania się linków … nie działa. Według osób, które je zastosowały, wgranie pliku nie pomogło w powrocie strony na pozycje „sprzed pewnego okresu czasu”. Moim zdaniem popełniane są dwa podstawowe błędy przy formułowaniu takich sądów: Nie bez znaczenia w utrzymywaniu, że narzędzie nie działa, jest moim zdaniem także fakt, że usuwają go najczęściej osoby, które stosowały do promocji swojej strony SWLe, precle, […]

Komunikat od Google – nienaturalne linki kierujące i … brak widocznych linków w Narzędziach

Analizując dzisiaj jedną stronę  zauważyłem taki oto komunikat Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego w tym konkretnym przypadku podejmiemy precyzyjne działania i ograniczymy zaufanie do nienaturalnych linków. Jeśli uda Ci się usunąć […]

Ręczny filtr może być przedłużony „po pewnym czasie”. Kara za recydywę też istnieje

Jak może niektórzy wiedzą Barry zdecydował się jakiś czas temu opatrzyć linki  (te, które zostały kupione) atrybutem nofollow (widocznie poziom ruchu nie był taki, jakiego sobie oczekiwał) na swoim blogu. Następnie napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie. Po pewnym czasie ze zdziwieniem dostał informację, że na stronę … nie został nałożony ręczny filtr! Jednak jednocześnie zauważył wzrost PR – typowy objaw wyjścia strony z filtra za sprzedaż/kupowanie […]

Disavow tool – warto w pliku umieszczać domeny nawet po usunięciu z nich linków do naszej strony

Od momentu otrzymania od Google komunikatu o wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do naszej strony – co automatycznie oznacza nałożenie na nią tzw. ręcznego filtra – webmaster ma przed sobą trudne zadanie: musi „posprzątać” (po sobie/firmie SEO) złe linki, jeżeli chce, aby strona została „wyleczona”. Google usunięcie tylu odnośników, ile jest to tylko możliwe, zaś w przypadku problemów (niemożność skontaktowania się z właścicielem domeny, na której znajduje się kierujący do naszej strony […]

Powiadomienia od Google trzeba czytać ze zrozumieniem

Ostatnio widzę pewną niespójność, jeżeli chodzi o komunikaty wysyłane przez SQT w Narzędziach Google dla Webmasterów. O ile potrafię sobie je sobie logicznie wytłumaczyć, „siedząc od rana do wieczora w Google”, to jednak moim zdaniem zwykli webmasterzy mogą czasem mylnie zinterpretować pewne informacje. Przykład? Zobaczmy na poniższą sytuację – strona wpadła w filtr (z rok temu). Po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie, mające na celu upewnienie się, że witryna tkwi w nim […]

Masz Click Shopa w Home.pl? Zobacz, czy nie masz ukrytych nazw kategorii

Dzisiaj, analizując jeden sklep postawiony na Click Shopie, ze zdziwieniem zauważyłem, że nazwy kategorii są ukryte w CSS. Myślałem, że Klient sobie sam coś pozmieniał, okazało się jednak, że nie, skórka była wdrażana przez agencje poleconą przez Home.pl. Wykonałem zatem telefon do firmy, aby zapytać o przyczynę „zabawy w chowanego z Google”. Myślałem, że znalazłem błąd, ale okazało się, że to nie jest błąd – ze zdziwieniem dowiedziałem się, że przy okazji ostatniej aktualizacji oprogramowania zdecydowano […]

Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie

Parę dni temu udowodniłem, że obawianie się wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie do Google jest błędem, który może dużo nas kosztować. Chciałbym podkreślić jeszcze jedną, ważną rzecz z tym związaną o którym nie wszyscy wiedzą – a co wczoraj potwierdził mi podczas hangoutu John Mueller. Jeżeli strona dostała filtr, to kara taka została nałożona na pewien okres czasu – i to jest fakt znany od dawna. Tak samo jak i to, że filtry Google […]

Blogerzy powinni uważać na Rankseller – pachnie mi to sprzedawaniem linków SEO

Przed chwilą na Antywebie przeczytałem artykuł „Rankseller debiutuje w Polsce. Wielka szansa dla blogerów czy tylko ambitne obietnice?„. Wpis mnie zaciekawił, że postanowiłem wejść na stronę serwisu, ponieważ zajawka na Antywebie przypominała mi reklamę systemu do pozyskiwania linków w treści. I … nie myliłem się. Już na starcie strona serwisu prezentuje korzyści, z których najważniejszą jest Najlepsze linki dla autorytetu Twojej domeny i pozycji w Google. Wyraźnie też wskazana jest grupa docelowa (dół grafiki) Strona […]

Jak powinna wyglądać poprawna nazwa pliku wgrywanego do disavow tool?

Nie bez powodu publikuję ten wpis, ponieważ sam zasugerowałem się tak bardzo pierwszymi informacjami na temat narzędzia do zrzekania się linków, że umknęła mi jedna, ale to bardzo ważna kwestia, o której chyba do tej pory nie napisałem – nazwa pliku NIE MUSI brzmieć „disavow”. Możemy wpisać w nazwie cokolwiek chcemy. Popatrzmy na zapis w Pomocy Google Pobierzesz plik zawierający listę wszystkich stron z linkami do Twojej witryny. Utwórz na jego podstawie plik tekstowy (o rozszerzeniu .txt) z linkami, […]

Warto prosić o ponowne rozpatrzenie strony. Skończmy wreszcie z „wietrzeniem spisku”

Często spotykam się z opiniami, zgodnie z którymi jeżeli napisze się do Google prośbę o ponowne rozpatrzenie, to niejako ryzykuje się „wyłożeniem się na patelni” SQT. Od dawna „zwalczam” takie podejście. Denerwuje mnie to, tym bardziej, że taki mit podtrzymują osoby, dla których SEO to tylko linki, w dodatku – te najgorsze (spam). Denerwuje mnie to też z innego powodu – osoby, których strony wpadają w filtry, po przeczytaniu takich bzdur w Sieci, wstrzymują […]