Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Nie widzę efektów pozycjonowania. Czy strona jest w filtrze?

Takie pytanie zadał mi ostatnio jeden z czytelników. Strona pozycjonowana jest na kilka fraz i faktycznie, pod te kilka fraz znajduje się ona daleko, daleko w SERPach – ale czy to oznacza, że ze stroną nie dzieje się nic pozytywnego? Zaznaczam, że nie ma żadnego powiadomienia w sekcji Działania ręczne w Narzędziach dla Webmasterów. Postanowiłem zatem sprawdzić, czy rzeczywiście sprawy mają się aż tak źle. Wszedłem na Google Analytics, aby zobaczyć, jak wygląda ruch na stronie. oraz na Narzędzia dla […]

Czy Gotlink i vSEO będą pobierał opłaty za blokowanie domen w systemie?

W związku z drugim podejściem przez e-Weblink do wprowadzenia opłaty za blokowanie niepożądanego linkowania swoich domen – pierwsze było w sierpniu br. – postanowiłem sprawdzić, jak wygląda sprawa w innych SWLach rotacyjnych – a dokładnie w vSEO oraz Gotlink’u: czy one tez planują wprowadzić taką opłatę? Wysłałem do administratorów systemów pytanie w tej sprawie, prosząc o zajęcie stanowiska, informując przy okazji, że pytam się o to jako autor bloga – z własnej, jak i czytelników, […]

Jak wyjść z filtra ręcznego pisząc „tylko” prośbę o ponowne rozpatrzenie

Ostatnio trafiła mi się domena, która otrzymała od Google powiadomienie o nienaturalnych linkach. Ktoś powie: „Co w tym dziwnego w dzisiejszych czasach?”. Otóż – rzecz była naprawdę dziwna. Właściciel bardzo zwracał uwagę na to, aby nie „podpaść Google”. Nie brał udziału w żadnych działaniach niezgodnych ze Wskazówkami. Skupiał się stricte na rozwoju strony, jej optymalizacji. Efekty? Bardzo dobre – wysoka pozycja pod interesujące go frazy, ruch z długiego ogona. Do czasu – […]

Czy depozycjonowanie naprawdę działa?

O depozycjonowaniu jest teraz głośno. Nie ma dnia, abym nie trafił na informację, że „konkurencja mnie depozycjonuje” „zrobiłem analizę linków i widzę, że ktoś stara się mi zaszkodzi Czy aby na pewno? Kiedy po raz pierwszy pracownik Google przyznał oficjalnie, że depozycjonowanie jest możliwe, rozpętała się burza. Ile się wtedy naczytałem komentarzy w stylu „a nie mówiłem”. Czytałem, czytałem i … uśmiechałem się pod nosem, z prostego powodu – moim zdaniem osoby tak piszące […]

Informację o podjęciu działań w stosunku do linków, nie samej strony, potraktujmy poważnie

O tym, że nie warto lekceważyć powiadomienia, jakie możemy otrzymać w Narzędziach wiemy od dawna. Potwierdził to wczoraj Kaspar Szymański na Google+ – radząc webmasterom, że takie powiadomienie należy „wziąć to sobie do serca”. Bo skończyć się może to za jakiś czas filtrem. A fellow industry man asked me for #advice regarding a spammy backlink warning he got through #Google #WebmasterTools. Since the manual action was applied to back links only, there was […]

Użycie narzędzia do zrzekania się linków może zaszkodzić? Case pokazuje, że tak

Bardzo ciekawy wpis Cyrusa Sheparda ukazał się właśnie na jego blogu. i dający dużo do myślenia – tym bardziej, że dotyczy bardzo często teraz używanego narzędzia – disavow tool. W skrócie – Cyrus postanowił w kwietniu zrobić test disavow toola. Test był prosty – wszystkie linki widoczne w Narzędziach dla Webmasterów Cyrus wrzucił do DT – na wykresie Disavowed All links. Przez dwa miesiące nic się […]

Nowy rodzaj powiadomień od Google o zdjęciu filtra

Dzisiaj „tradycyjnie” – czyli około 2.30 naszego czasu – na moją skrzynkę trafił email od Google – odpowiedź w sprawie prośby o ponowne rozpatrzenie strony. Taka wiadomość u każdej osoby, która wysyła RRs, powoduje przyspieszone bicie serca – „zdjęli filtr, czy też nie”? 🙂 Wszedłem zatem ze smartfona na pocztę, kliknąłem w wiadomość, zastanawiając się jaką wiadomość zobaczę – taką, od której miło zacznie się dzień, czy też […]

Czy linki z atrybutem nofollow mogą zaszkodzić pozycji strony w Google?

Odpowiedź Matta jest krótka – w przeważającej ilości przypadków linki z atrybutem nofollow nie szkodzą stronie. Z małym wyjątkiem  – „jeżeli umieszczamy komentarze na blogach „całego świata (czytaj: wielu) dążąc w ten sposób do wygenerowania ruchu na stronie”. Jeżeli opisana powyżej sytuacja będzie miała miejsce to pomimo faktu, że te linki mają atrybut nofollow, Google może podjąć działania ręczne w stosunku do takiej witryny. Zwłaszcza, jak tego typu […]

Jakie linki są nienaturalne według Google

Dyskusja na temat nienaturalnych linków, a ściślej tego, co Google uważa za nienaturalne linki, nie cichnie, ale przybiera jak widzę z miesiąca na miesiąc na sile. I tak się zastanawiam – dlaczego biorą w niej udział firmy czy osoby związane z SEO? Do napisania tego wpisu skłoniła mnie dyskusja z Forum Google, w której po raz kolejny zaczął przewijać się nienaturalnych linków – i tak się zastanawiam, czemu w ogóle służą takie dyskusje? Obserwując działania, jakie podejmuje […]

Rozdźwięk między powiadomieniem od Google a Narzędziami odnośnie stanu filtra

Ostatnimi czasy kilka razy miały miejsce sytuacje, w których webmasterzy zgłaszali, że np. dostają od Google powiadomienie o zdjęciu filtra ale w Narzędziach dla Webmasterów nadal jest widoczna stosowana informacja. Albo, że dostali powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach – ale w Narzędziach brak jest widocznej tego typu informacji. Taki stan rzeczy, jak zauważyłem, powodował – co jest rzeczą naturalną – wątpliwość, co do tego, co się ze stroną rzeczywiście dzieje – […]

Coraz trudniej jest wychodzić z filtrów ręcznych otrzymanych za nienaturalne linki – case study

Google przyzwyczaiło branżę SEO do tego, że w wakacje nie podejmowało żadnych większych działań – jak gdyby chcąc dać spędzić ten czas spokojnie, w innym miejscu niż przy komputerze. W tym roku to się jednak zmieniło. 3 lipiec to data, o której będzie się pamiętało lepiej niż wprowadzenie Pingwina. Od lat pomagam webmasterom w wychodzeniu ich stron z filtrów i mam wrażenie, że w ciągu ostatniego miesiąca, a właściwie 2 tygodni,  Google „coś […]

Prośba o ponowne rozpatrzenie nie może być zbyt enigmatyczna

Niniejszym wpisem chciałbym zwrócić uwagę na sposób pisania prośby o ponowne rozpatrzenie, który poruszył John podczas jednej z dyskusji na Forum Google: My general recommendation for reconsideration requests would be to make sure that you’re really submitting the right & relevant information there, so that it’s clear to those processing the request what steps you’ve taken to resolve this issue: linking to the doc you mentioned […]