Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Czy text-indent stanowi naruszenie Wytycznych Google?

Ponieważ obserwuję od pewnego czasu sporo pytań z zakresu wpływu text-indent na widoczność strony w Google postanowiłem zadać to pytanie na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Osobiście miałem wrażenie, nazwijmy to, przypuszczenie (nie poparte testami), że Google jest nam w stanie „wybaczyć” stosowanie tego elementu w sytuacji, gdy dotyczy to menu. Ale już inne kwestie mogą „podpadać pod paragraf”. Okazało się jednak, że … nie do końca. Jak można przeczytać na blogu Googlerki […]

O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google

Dzisiaj zastanawiałem się, jak bardzo spadł ruch w porównywarkach cenowych po nałożeniu na nie filtru od Google. Postanowiłem sprawdzić w Alexa, jak on wygląda teraz – i jak było przed wprowadzeniem filtra, porównując wartości dla „głównych bohaterów”: porównywarek cenowych Ceneo, Nokauta, Skąpca oraz serwisu aukcyjnego Świstaka. Oto, co się okazało     Jak widać, daje się wyraźnie zauważyć spadek ruchu od końca stycznia o kilkadziesiąt procent – sporo. […]

Spadek strony w Google to często nie jest filtr – tylko brak optymalizacji strony

Dzisiaj krótki wpis, ale myślę, że bardzo ważny. Od pewnego czasu widzę nadużywanie pojęcia filtr – oraz ban. Każdy spadek strony kojarzony jest z tymi dwiema sytuacjami. O ile jednak jestem w stanie zrozumieć właścicieli stron, którzy po lekturze różnych wątków na forach czy blogów poświęconych zagadnieniom związanym z SEO mają prawo mieć w głowach zamęt, i pod filtr podciągać każdy, nawet o jedną pozycję spadek strony, o tyle już nie potrafię „wybaczyć” […]

Koniec filtra nałożonego przez Google na Ceneo?

Wszystko chyba wskazuje na to, że niedawno skończyła się kara, jaką Google nałożyło na znane porównywarki sklepowe. Przynajmniej jeżeli chodzi o  Ceneo – nie zaobserwowałem podobnego zjawiska np. na Nokaucie czy Skąpcu. Pod Chromem widzę Ceneo w połowie TOP20 pod frazę „Ceneo”, w przypadku Safari pod koniec TOP20 – ale za to dodatkowo pojawiają się jeszcze podstrony tematyczne. Te strony tematyczne są chyba dowodem na to, że „trudny czas” dla Ceneo się powoli kończy. […]

Nokaut.pl otrzymał filtr za kupno linków w Prolink.pl. Dowód?

Po przedwczorajszym (ale ten czas leci) filtrze, jaki spotkał m.in. Ceneo czy Nokaut, wiele osób próbuje upatrywać w zaistniałej sytuacji próby „oczyszczenia sobie przez Google” rynku przed wejściem na niego ich własnego systemu. Tymczasem dzisiaj na zaprzyjaźnionym blogu ukazał się ciekawy wpis, w którym autor przedstawia ewidentny dowód na to, że Nokaut kupował linki na giełdzie linków Prolink.pl Zachęcam do lektury wpisu. Ciekawy jestem, co teraz powiedzą zwolennicy „spiskowych teorii” …

Quo vadis, SWLe – czeka nas koniec serwisów sprzedających linki?

Po przedwczorajszym zamieszaniu, związanym z zafiltrowaniem popularnych serwisów, takich jak Ceneo czy Nokaut, które ujrzało światło dopiero wczoraj czas zastanowić sie, już na spokojnie, nad konsekwencjami tego kroku ze strony w Google. Sonda, którą umieściłem we wczorajszym wpisie w chwili pisania obecnego pokazuje, że większość osób, które oddały w niej głos, uważa interwencję Google za „pokaz siły”, który nie wprowadzi w dłuższym okresie czasu żadnych znaczących zmian. Zapytałem zatem na profilu […]

Duży w Google (nie) może więcej? Czyżby w końcu Google zaczęło równo traktować małe firmy i takie serwisy jak Ceneo, Skąpiec czy Nokaut?

Raptem cztery dni temu pisałem o słynnej już wypowiedzi Kaspara Szymańskiego, znanego w Polsce jako Guglarz, który powiedział Zespół Google Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków. Minęły trzy dni i … na próżno szukać w Google stron […]

Czy czeka nas koniec SWLi oraz serwisów sprzedających linki, takich jak Prolink, SeoPilot czy Linkolo?

Koniec roku 2011 to zawirowania w SERPach związane z „wypadnięciem z nich” sporej części domen regionalnych. Jak pisałem dzisiaj, wiele osób obserwuje obecnie powrót do indeksu domen, które były zafiltrowane. Sytuacja ta na tyle wydała mi się dziwna, że postanowiłem napisać dzisiaj rano cytowany post, umieszczając w nim też ankietę, dzięki któej osoby czytający artykuł mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami w zakresie „powrotu domen do indeksu”. Zaznaczyłem […]

Koniec filtrów na domenach regionalnych?

Ciekawa dyskusja pojawiła się dzisiaj na PiO, dotycząca … powrotów domen regionalnych, które w związku z nowym updatem algorytmu znajdowały się w filtrze od grudnia 2011 roku. Czytając wątek ma się wrażenie, że … to, co Google wtedy zrobiło nie zadziałało chyba zbyt dobrze i wyszukiwarka postanowiła „poprawić” błąd. Tym bardziej, że według osób, które wypowiadają się w przedmiotowym wątku Nie tylko firmowe wracają, mi zaplecze na wróciło, a i bym zapomniał, zero, totalne […]

Nadużywasz text-indent? Masz problem – filtr od Google

Kolejna odsłona walki Google z upychaniem/chowaniem treści na stronie. Niepozorny element schowany w stylach widocznie podpadł Google, ponieważ co chwilę pojawiają się wątki na Forum Google, gdzie właściciele (lub firmy pozycjonujące strony Klientów – mam wrażenie, że w większości przypadków…) pytają się o przyczynę filtra nałożonego na witrynę. Jak widać np. na tym wątku za filtr odpowiada taki zapis ul#nav a{text-indent:-9999px; } Powodów jest więcej, m.in. były upchane […]

Czy do banerów reklamowych należy dodawać atrybut nofollow

Jak wiemy, w przypadku zakupu linków, aby być w zgodzie z Wytycznymi Google dla Webmasteró, należy je „zaopatrzyć” w atrybut nofollow. Co w przypadku grafiki? Otóż w przypadku zakupu takich linków od dużych firm specjalizujących się w sprzedaży banerów reklamowych są one w praktycznie każdym przypadku blokowane przed robotami – m.in. po to, aby roboty nie zliczały chociażby takich danych jak ilości klików – taka blokada dokonywana jest najczęściej poprzez plik […]

Google będzie nagradzać za zgłaszanie spam raportów?

Do napisania artykułu skłonił mnie wpis na Search Engine Roundtable o bardzo intrygującym temacie „Bing rozważa nagradzanie (osób) za zgłoszenie spamu (w wynikach wyszukiwania)”. Przyznam, że patrząc się na naszą polską rzeczywistość gdyby Google rzuciło taki temat to już widzę, jak wiele różnego rodzaju „firm” – ale pewnie i dużych agencji –  zatrudniłoby zaraz dodatkowe osoby, których jedynym zadaniem byłoby wyszukiwanie i zgłaszanie stron (niekoniecznie stricte) zapleczowych konkurencji. […]