Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Katalogi stron zaczynają tracić na znaczeniu po ostatnich zmianach w Google?

Kilka dni temu pisałem o tym, jaki procent usuniętych nienaturalnych linków jest „wskazany” do tego, aby móc myśleć, po ostatnich zmianach w Google, o zdjęciu filtra za nienaturalne linkowanie. Jak widać, na zagranicznych forach pojawiają się już wątki, z których jasno wynika, że ludzie … zaczynają aktywnie usuwać nienaturalne linki prowadzące do ich stron. O czym mało kto wie – ta sytuacja wprowadziła pojęcie „częściowego zdjęcia filtra”. Tak – […]

Jaki procent nienaturalnych linków należy usunąć, aby wyjść z filtra? 50-85% jest OK.

Temat wpisu wziął się z wątku na Google Webmaster Help. Webmaster, którego strona otrzymało powiadomienie w Narzędziach o wykryciu nienaturalnych linków usunął ich … 85% i zadał pytanie, czy tyle wystarczy :). Pozostałe są na kontach zawieszonych lub też nie ma możliwości skontaktowania się z właścicielami stron, na których się te linki znajdują. We’ve tried our best and have managed to have more than 85% of them removed, however the […]

Czy Google może „częściowo” uchylić filtr za nienaturalne linki przychodzące? Może.

Do tej pory myślałem, że filtr jest wartością zero/jedynkową – albo jest, albo … go nie ma. Byłem w błędzie, ponieważ, jak właśnie przeczytałem, możliwe jest od teraz „częściowe zniesienie filtra”. Zobaczmy na przykładzie – osoba po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie (po tym, jak usunęła część nienaturalnych linków prowadzących do jej strony) otrzymała taki oto komunikat od Google: Thank you for your request. After re-evaluating your site’s backlinks we are […]

Jak strona WPMU.org „wyszła z Pingwina”. Case study

Od kiedy Google wprowadziło kolejną już w tym roku poprawkę do swojego algorytmu – tym razem ukierunkowaną „na strony” korzystające z nienaturalnego profilu linków przychodzących – o wdzięcznej nazwie Pingwin jakoś nie słyszałem, aby ktoś u nas wspomniał o przykładzie strony, która, po nałożeniu na nią filtra, „sama z niego wyszła”. Znalazłem na SearchEngineLand przykład takiej strony  – WPMU.org – która jest serwisem poświęconym WordPressowi. Zobaczmy na poniższy wykres, co się […]

Czy Wirtualna Polska oraz Gruper.pl ma powód, aby się obawiać filtra od Google?

W dobie karania przez Google stron za kupowanie linków pozycjonujących dziwi mnie zgoda znanego serwisu na publikację swoich danych w reklamie giełdy linków Prolink, jaka została wysłana do Klientów jednego z polskich hostingów. Jak zauważył Grzesiek na Google+ w treści emaila reklamowego znalazło się takie oto stwierdzenie „ProLink oferuje skuteczne narzędzie w obszarze SEO, efektywnie wzmacniajac pozycje w wyszukiwarkach. Pierwsze efekty mieliśmy już po 3ch tygodniach współpracy” […]

Strona, do której linkujemy, staje sie spamerską. Czy można dostać za to automatycznie filtr czy bana?

Wielu właścicieli stron z reguły kilka razy popatrzy się na daną stronę, zanim, na prośbę jej webmastera czy właściciela, zamieści do niej linka. Takie podejście charakterystyczne jest dla tych osób, które mają przyswojone już pewne podstawy SEO i wiedzą, że kierowanie linków do strony łamiącej Wytyczne Google dla Webmasterów może się dla niej źle skończyć. OK – co jednak w sytuacji, gdy dobra strona, np. w wyniku zaniedbania jej […]

Google banuje firmę SEO za kupowanie linków dla swojego Klienta

Nie wiem, czy jest to pojedynczy przypadek, czy jest to „pokaz siły” – a może zapowiedź czegoś „większego” – faktem jest, że agencja iAquire, która kupowała linki dla swojego klienta – firmy Dun & Bradstreet Credibility Corporation – została zbanowana przez Google – co zauważył i opisał u siebie Barry Schwarz. Google na razie nie ustosunkowało się do tej sytuacji, natomiast sama agencja przyznała, że została usunięta z indeksu. Nie słyszałem na razie o tym, aby […]

Czy Google jest w stanie wiedzieć, kto kupuje punkty w SWLach

Po ostatniej ręcznej interwencji SQT znowu sporo poruszenia. I, jak do tej pory bez zmian – nie mniej stwierdzeń, że Google skąd ma niby wiedzieć, że ktoś kupuje linki? To odnośnie wypowiedzi Kaspara, który wczoraj, informując o tym, że na dniach będą widoczne efekty nałożenia na wybrane strony z różnych branż ręcznych filtrów za złamanie Wytycznych Google dla Webmasterów pytanie: A co jeżeli to konkurencja linkuje z SWLi?odpowiedź: Po dokładnej analizie wszystkich sygnałów nie mamy wątpliwości, że to nie jest […]

Atrybut title grafiki może byc przyczyną nałożenia filtra przez Google

Jak wiemy, aby zwiększyć widoczność strony pod dane frazy, w przypadku znajdującej się na niej grafice warto w parametrach ALT zawrzeć opisy zdjęć, zawierające w sobie frazy, na których nam zależy. W połączeniu z innymi elementami, które Google bierze pod uwagę przy ustalaniu rankingu stron, zwiększa to szanse na zajęcie dobrej pozycji w wyszukiwarkach. No właśnie – parametr ALT. Mniej ważny, niż kiedyś (spamowanie w nim, jak i w keywords, musiało doprowadzić […]

Po ostatniej akcji Kaspara robi się w branży SEO bardzo gorąco…

Ledwo jeden dzień upłynął od tego, jak Kaspar ogłosił kolejną odsłonę walki z nienaturalnymi profilami backlinków, a już po wypowiedziach w wątku, który założyłem na PiO widać, że robi się gorąco. Po prostu boki zrywać. Ja rozumiem filtrować na jakieś frazy, ale na nazwę firmy (Bank Millenium)… Przecież to głupota. Może jeszcze zafiltrować na adres www? Śledząc wypowiedzi widzę, że SQT znowu celnie uderzył…. Już dawno zauważyłem, że poziom trafności należy mierzyć […]

Co zrobić po ostatnich zmianach w Google jak pozycjonowało się stronę „czym popadnie” – sugestia SQT

Do napisania tego wpisu, będącego nawiązaniem do dzisiejszej zapowiedzi kolejnej większej, ręcznej interwencji, która ma być u nas widoczna po kilku dniach skłoniło mnie bardzo ciekawe pytanie zadano Kasparowi na Google+ w wątku, w którym zapowiedział on w/w zmianę. Chodziło o prosta rzecz – jest sobie domena linkowana w różny sposób. Dostaje ona filtra – za nienaturalny profil linków przychodzących. No i co dalej? Okey, a co mam zrobić jak mój profil linków opiera się […]

Kolejna akcja Google wymierzona w witryny pozyskujące spamerskie linki

„Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegających zaleceń Google dla webmasterów [http://goo.gl/AFhjr]. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google” Taki fragment zawiera wpis Kaspara na Google+, który może być kolejnym „trzęsieniem ziemi” w polskich SERPach. Pozwalam sobie wkleić poniżej całą wypowiedź Kaspara w tym zakresie, dostępną […]