Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Dlaczego należy napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie po użyciu narzędzia do usuwania linków

Zgodnie z informacjami, jakie mamy od Google (wszystkie wpisy na temat narzędzia znajdziecie klikając w odpowiedni tag pod wpisem) Google zaleca po użyciu narzędzia do usuwania linków (disavow tool) napisanie prośby o ponowne rozpatrzenie, z krótką adnotacją, że wgrano plik z wykluczeniami do systemu. Jednocześnie coraz więcej osób już wie, że narzędzie jest automatyczne – zawartość pliku nie jest czytana przez ludzi (możliwość komentarzy, jakie możemy tam zamieszczać jest tylko udogodnieniem […]

Polskie SEO jednym z najbardziej spamerskich na świecie – mamy „pudło”

Na blogu Cezzy’ego ukazał się wywiad z byłym pracownikiem SQT – Andre Weyher. Byłem ciekawy, czy znajdę w nim coś nowego, odkrywczego. Niestety – może z racji uczestniczenia w HO z Johnem i ciągłemu bycia na bieżąco z tym, co dzieje się w polskiej i zagranicznej branży SEO – nie znalazłem tam nic „nowego”. Po jego lekturze nasunęło mi się w pierwszej chwili nawet skojarzenie, że wywiad wygląda trochę na „PR’owy”. 🙂 Jednak jak sprawdziłem, […]

Darmowa wymiana linkami

Dzisiaj dostałem bardzo ciekawego emaila. Drogi webmasterze, Wpadałam na Twoją stronę blog.seo-profi.pl gdy przeczesywałam internet i chciałabym zaproponować Ci wymianę linkami. Oferuję darmową, uczciwą i dającą wymierne korzyści metodę w zamian za link zwrotny. Na http://www.plseo.org/ znajdziesz wszystko, począwszy od przewodników dla początkujących do bardziej skomplikowanych tematów, które również pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie. Wszystko to dostępne jest całkowicie za darmo. Czekam na Twoją odpowiedź i opinię. Naprawdę liczę, że wymienimy […]

Złe użycie narzędzia do usuwania linków = brak efektów

Tytuł wydaje się może trochę .. przesadny, tak to określę. Jednak chodzi w nim o to, że usuwając linki za pomocą wspomnianego narzędzia musimy Google wskazać poprawnie linki do usunięcia. Jak pokazuje poniższy przykład – oraz informacje, jakie widuję ostatnio w Sieci – webmasterzy mają problem z poprawnym zakwalifikowaniem linków do usunięcia. Na Forum Google webmaster zarzucił, że po użyciu narzędzia nie zauważył żadnych zmian, zatem … narzędzie nie działa. Wkrótce […]

Tablica.pl – Allegro idzie na wojnę z Google. Czy słusznie?

Kilka dni temu ukazał się w Wyborczej artykuł pod tytułem „Allegro wypowiada wojnę Google„. Jak powiedział na jego łamach szef grupy Allegro Hein Pretorius Nieuczciwe praktyki Google’a związane z wyszukiwarką to dziś największe wyzwanie dla całego rynku internetowego. Każdy sądzi, że internet to synonim wolnego rynku, ale 90 proc. ruchu kontroluje tu jedna firma. Bez przejrzystych zasad. Moim zdaniem Pan trochę się zagalopował. Po pierwsze – […]

Czy przekierowanie 301 ze zbanowanej domeny może zbanować dwuletnią domenę?

Wprowadzając narzędzie do usuwania linków Google wyszło naprzeciw tym webmasterom, którzy mają problem z usunięciem linków z niektórych stron – na których znalazły się one za ich większą/mniejszą (bez) wiedzą. Którzy mówili, że nie mają jak wyjść z filtra, ponieważ nie potrafią (często po sobie) posprzątać…. I bardzo dobrze się stało, że Google im to umożliwiło. Niech osoby mają możliwość poprawienia swoich działań SEO 🙂 Liczę też, że dzięki temu narzędziu Google pozyska pewne […]

Kto nie powinien używać narzędzia do usuwania linków według Matta

Tym razem po zapoznaniu się z filmikiem … nie zgodzę się w pełni z odpowiedzią Matta. Przy okazji wytrącę argument z ręki tym, którzy piszą w komentarzach, że „ślepo” wierzę we wszystko, co Google poda na swoich stronach 🙂 Pytanie, na jakie odpowiadał Matt, brzmiało: „Jeżeli nie kupowałem linków, nie uczestniczyłem w żadnych systemach ich wymiany, nie pozyskiwałem spamerskich linków, to czy powinienem tracić czas na analizę profilu swoich linków przychodzących?” Odpowiedź można streścić krótkim […]

Znalazłem małą/dużą niedoróbkę w narzędziu do usuwania linków

Mówiąc wprost okazało się, że udzielając komuś dostępu ograniczonego do witryny automatycznie pozwalamy takiej osobie wpłynąć na nasze linki przychodzące. Zgłosiłem to od razu do Google, zaznaczając, że stwarza to ryzyko powstawania nadużyć. Bardzo szybko Kaspar potwierdził ten fakt na Google+. Sposób przedstawienia sugeruje moim zdaniem, że sprawa została już przekazana do działu inżynierów odpowiedzialnych za narzędzie. Btw, it seems that with restricted permission access to our brand newdisavow links tool is […]

Pierwsze wrażenia i komentarze po wdrożeniu przez Google narzędzia do usuwania linków

Po wprowadzeniu wczoraj wieczorem (polskiego czasu) przez Google narzędzia do usuwania linków – a dokładniej mówiąc usuwania wpływu złych linków na stronę, o czym pisałem obszernie przy relacjonowaniu na żywo newsów z konferencji PubCon oraz przedstawiając odpowiedzi Google na możliwe pytania i odpowiedzi z tym związane – czas zastanowić się nad możliwymi scenariuszami dalszych wydarzeń. Oraz nad samą ideą tego narzędzia. Coraz częściej słyszę głosy, że to narzędzie przyniesie więcej szkody niż […]

Linki zrzeczenia się – narzędzie do usuwania linków z Google

No i stało się – po kilku miesiącach oczekiwania, wbrew temu, co mówiono w branży, Google wprowadza w narzędziach dla Webmasterów narzędzie do usuwania wpływu linków przychodzących na stronę. Dzięki Barry’emu Schwarz’owi, który na swoim blogu przeprowadził relację on-line w formie streszczania najważniejszych informacji macie możliwość dowiedzieć się o tym praktycznie od razu. Sposób przekazania informacji był starannie wyreżyserowany. Matt rozpoczął od przedstawienia pokrótce działań, jakie w ostatnich latach Google […]

Coś komuś nie wyszedł test na moim blogu, że linki przychodzące szkodzą

Jak pamiętacie we wrześniu dostałem informacje, że ktoś usiłował wpłynąć na moją stronę firmową, która na frazę audyt SEO znajdowała się w Google na 7 miejscu TOP10 – opisałem to na blogu. Przypomnę krótko treść emaila, jaki otrzymałem wtedy Sprawdzales haslo „aufyt SEO” ? I gdzie jestes teraz, a gdzie byles niedawno hihi? I co linki przychodzace nieszkodza? Zalatw szybciej u Guglopedryli narzędzie do usuwania niechcianych linków, bo i tobie się przyda:)I […]

Hańba Ci Pingwinie, albowiem – czyli o emalingu Linkolo.pl

Na Forum Google znalazłem dzisiaj rano ciekawy wątek, który postanowiłem Wam przybliżyć i, jak zwykle, rozszerzyć o swoje własne uwagi i przemyślenia. Autor wątku wkleił tam treść emaila, który administracja PiO rozsyła do swoich użytkowników, w którym są oni zachęcani do skorzystania z usług tzw. giełdy sprzedaży linków w treści. Już kiedyś poruszyłem temat wpisów reklamowych na blogach, mocno wtedy podkreślając, że szanowany blog nie powinien iść na łatwiznę i publikować za pieniądze … „naciąganych”rzeczy. Trochę […]