Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Nadal są firmy SEO, które pozycjonują strony Klientów … stronami innych Klientów

Krótki wpis, który ma uczulić klientów firm SEO – a raczej „firm SEO” – na to, aby pod żadnym pozorem nie zgadzać się na zamieszczanie u siebie jakichkolwiek linków wychodzących. Właśnie wyciągam z filtra domenę, która była pozycjonowana nie tylko jakimiś śmieciowymi stronkami, ale … także witrynami innych klientów ! Bardzo dobrze widać to przy analizie kolejnych domen wyciągniętych z Narzędzi dla Webmasterów.  Trzeba mieć odwagę, albo być nie powiem kim, aby […]

Jak poprawnie załączyć link do pliku w Dokumentach Google przy wniosku o ponowne rozpatrzenie

Bardzo ważna informacja, zasygnalizowana dzisiaj przez Kaspara Szymańskiego, skierowana do osób, które muszą tak bardzo „posprzątać po sobie/firmie SEO”, że zachodzi konieczność udokumentowania starań w osobnym dokumencie – limit pola wniosku o ponowne rozpatrzenie strony ma dosyć ograniczony limit znaków 🙂 Jeżeli wysyłając podanie o ponowne rozpatrzenie witryny, przesyłasz link do dokumentacji w Dokumentach Google, upewnij się, że wybrałaś/wybrałeś właściwe ustawienia udostępnienia pliku: Każdy użytkownik mający link. Najczęściej wspomniane […]

Czy warto płacić za usuwanie linków z katalogów stron?

Czasy, w których obecnie żyjemy, to większa aktywność – i skuteczność Google – w usuwaniu/filtrowaniu z indeksu stron, które znalazły się na wysokich pozycjach z tytułu kupowania linków pozycjonujących. Tak, jak kiedyś wszyscy chętnie dodawali się do katalogów, aby korzystać z benefitów z tym związanych (linki->wysokie pozycje), tak teraz właściciele stron, którzy otrzymali od Google komunikat o wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do strony (co automatycznie oznacza nałożenie ręcznego filtra na stronę) starają się […]

Tablica.pl wychodzi z filtra. A pisałem, że chodzi o linki dofollow z widżetów?

Opisywałem jakiś czas temu, jak to tablica.pl poszła na wojnę z Google. Serwis dostała filtr za nienaturalne linki, ale utrzymywał, że Nieuczciwe praktyki Google’a związane z wyszukiwarką to dziś największe wyzwanie dla całego rynku internetowego. Każdy sądzi, że internet to synonim wolnego rynku, ale 90 proc. ruchu kontroluje tu jedna firma. Bez przejrzystych zasad. W swoim artykule wskazałem przyczynę nałożenia filtra Otóż we własnym serwisie możemy umieścić widżet reklamujący […]

Digg został zbanowany przez Google. Przez … pomyłkę

Na informację na ten temat trafiłem już kilka dni temu, jednak z różnych powodów nie odniosłem się do niej – ot, kolejny serwis zostaje ukarany przez Google. W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej osób według moich obserwacji szuka sposób na wyjście z filtra/bana – można powiedzieć, że „sprawa Digg” to nic takiego. Okazało się jednak, że … jest jedno ALE. Jak napisał Barry za całą sprawą „stało Google”, które […]

Dostałeś niedawno dwie sprzeczne infomacje o filtrze od Google? To był bug.

Na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się ostatnio wątek, w którym autor pytał, dlaczego dostał w krótkim okresie czasu od Google dwie informacje Poszedł wniosek o ponowne rozpatrzenie i otrzymaliśmy odpowiedź: Nie znaleziono ręcznych działań dotyczących spamu z datą 7/3/2013 Niestety parę dni potem otrzymaliśmy dwie wiadomości 10/3/2013 o nienaturalnych linkach O wątku pisałem już wcześniej z innej okazji – chodziło o nienaturalne linkowanie z widżetów. Rzeczywiście, można […]

Filtr od Google może być nałożony jedynie na część serwisu

Bardzo ciekawy wątek z angielskiego Forum Google, warty zwrócenia nań uwagi z jednego powodu – otóż wynika z niego, że upada kolejny mit związany z filtrami. Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy ukaraniu jej filtrem strona nie musi spaść na wszystkie frazy oraz jednocześnie spadek nie musi wynieść -20/30 czy 50 pozycji. Google potrafi obniżyć pozycję strony dla wybranych fraz, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich pozycji […]

Filtr od Google za widżety z anchorami tekstowymi dofollow

Już kilka razy wspominałem na blogu, przy różnych okazjach, aby uważać na widżety – a dokładniej mówiąc na sposób linkowania do strony poprzez tego typu elementy. Na początku lutego na Forum Pomocy Google dla Webmasterów otrzymaliśmy dowód na to, że należy bardzo uważać decydując się na taką promocję swojej strony. Rzecz dotyczyłą Money.pl –  dużego portalu finansowego, który umożliwia webmasterom, prowadzącym finansowe strony, pobranie widżetów, za pomocą […]

Moja strona została zhakowana – co robić?

Każda witryna jest narażona na jej zhakowanie. Nie zawsze prowadzi to do sytuacji, w której nie można na nią trafić z wyszukiwarki, zhakowanie nie oznacza automatycznie obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalnie przygotowanemu poradnikowi przez Google, w jednym miejscu znajdziemy szczegółowe kompendium wiedzy z zakresu radzenia sobie w wychodzeniu z tak niemiłej sytuacji, jaką jest zhakowanie strony. Często strona wyświetla się przez długi czas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.Jest jednak jedno „ale” […]

Matt Cutts zapowiada duży update Pingwina. A już16 lub 18 marca update Pandy

Podczas ostatnich prac nad stronami, które wpadły w filtry z powodu nienaturalnych linków przychodzących zauważyłem dwie prawidłowości: Google lepiej wychwytuje strony kupujące linki/posiadające nienaturalny profil linków – jakby „po cichu” nad czymś pracowało. Z drugiej strony jednak nadal wiele osób uważa, że Google … nic nie robi – jak np. w tym wątku na polskim Forum Google. Fajnie, że Google idzie w odpowiednim kierunku, ale założę się, że Ty i wielu programistów […]

Strony, które miały linki z SAPE, ukarane

SAPE to system sprzedaży linków, o którym – jak pisze Barry – do tej pory nie było głośno. Także i dla mnie ta nazwa do dzisiaj była obca. Ale teraz to się zmieniło – po tym, jak strony, które korzystały z linków tam umieszczonych, zostały ukarane przez Google i zaliczyły spadki w SERPach. Użycie linków z systemu jest wskazywane na forach BHS jako bezpośrednio przyczyna spadków pozycjonowanych za jej pomocą stron. Można o tym przeczytać […]

Jakie komunikaty wysyła Google stronom, które łamią Wskazówki dla Webmasterów

Google sukcesywnie wysyła komunikaty do webmasterów. Są to zarówno komunikaty mające na celu zwrócić uwagę na to, że coś złego dzieje się ze stroną – np. o wykryciu dużej ilości nowych błędów 404 – czy nawet o … nieaktualnej wersji WordPressa. Chociaż w ostatnim przypadku to nie działa idealnie – informację o tym dostają bowiem webmasterzy, których strony są postawione na … Joomli. 🙂 Cieszy jednak fakt, że zakres komunikatów się poszerza. W połączeniu z szybkim […]