Blog

Google wdraża nowy update algorytmu – dotknie on około 1% stron

Jak poinformowało nas wczoraj Google na Webmaster Central Blog’u wdrożony został właśnie nowy update algorytmu wyszukiwarki, którego celem jest jeszcze lepsze prezentowanie wyników wyszukiwania. we’re launching an algorithmic change that looks at the layout of a webpage and the amount of content you see on the page once you click on a result. Tym razem związane jest to z sygnałami, jakie docierały do Google od użytkowników, […]

Kiedy Google weźmie „na celownik” nadużywanie przekierowań 301?

Od dłuższego czasu tak się zastanawiam, dlaczego Google „nie zrobi” czegoś z przekierowaniami 301. Jak wiadomo sposobem na wyjście strony z filtra czy bana jest zrobienie stosownego przekierowania. Jest to prostsze i łatwiejsze, a także tańsze, niż siedzenie i dłubanie w stronie, w poszukiwaniu błędów, za które podpadliśmy Google. Nie bez znaczenia jest też fakt, że spora część „firm SEO” nie potrafi takich błędów znaleźć… To, że jest to dobre na krótką metę, często nie liczy się. […]

Trochę statystyk z mojego bloga z 2011 roku

Jako że bardzo lubię statystyki, pomyślałem sobie, że … może i kogoś zainteresuje z moich czytelników, skąd np. było najwięcej wejść na bloga czy dzięki jakim frazom ludzie głównie trafiali do mnie poprzez Google. Wybrałem kilka kategorii z Google Analytics, które przedstawiam poniżej. Z różnych powodów 🙂 Skąd są wejścia – województwa Potwierdza się, że Polska dzieli się na Polskę A i B. Tzw. „Ściana Wschodnia” charakteryzuje się najniższymi wartościami w tej dziedzinie. Oczywiście […]

Czy Google może ukarać za nienaturalne linki prowadzące do naszej strony?

Od dawna jest wiadomym – stanowisko Google – że za linki prowadzące do naszej strony nie można zostać ukaranym nałożeniem na nią filtra/bana. Od około roku jednak niektórzy webmasterzy dostają jednak emaile tej postaci We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines. Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could […]

Co przyniesie branży SEO 2012 rok?

Taka refleksja z końcem roku się mi nasunęła, że chyba 2012 rok będzie jeszcze bardziej brzemienny w skutki niż 2011, który dla wielu webmasterów oraz osób zajmujących się – bardziej lub mniej zawodowo – SEO odcisnął duże piętno. Ewidentnie widać, że z 2011 kończy się era „kombinowania”. Słowa Matta Cutts’a, który zapowiedział (chyba z końcem 2010 roku) powrót „swoich ludzi” do większego dbania o jakość wyników w SERPach […]

Fraza w domenie – jak bardzo pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji w Google?

Jakiś czas temu czytałem ciekawy wątek na Google Webmaster Help. Dotyczył on wpływu frazy w nazwie domeny a dokładnie jej wpływu na późniejsze pozycje strony w SERPach. Domena – stocktips.com, fraza: stock tips. Nowy właściciel „żalił się”, że mimo wykonania pewnej pracy domena nie zajmuje dobrych pozycji w SERPach. Odpowiedzi udzielił sam JohnMu, obalając mit, że fraza w domenie zapewnia automatycznie wysokie pozycje w Google: 1) Buying […]

Tag kanoniczny (rel=”canonical”) – Google a Bing – różnice w interpretacji i stosowaniu

Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy  na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny. Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. […]

Nadużywasz text-indent? Masz problem – filtr od Google

Kolejna odsłona walki Google z upychaniem/chowaniem treści na stronie. Niepozorny element schowany w stylach widocznie podpadł Google, ponieważ co chwilę pojawiają się wątki na Forum Google, gdzie właściciele (lub firmy pozycjonujące strony Klientów – mam wrażenie, że w większości przypadków…) pytają się o przyczynę filtra nałożonego na witrynę. Jak widać np. na tym wątku za filtr odpowiada taki zapis ul#nav a{text-indent:-9999px; } Powodów jest więcej, m.in. były upchane […]

Czy Google blokuje domeny regionalne w SERPach?

Sporo się na ten temat mówi ostatnio, wątków na Forum Google czy PiO jest co niemiara. Większość osób uważa, że Google „przyczepiło się” do regionalek, ponieważ jest na nich sporo spamu, więc niejako „przy okazji” dobre serwisy dostały rykoszetem. Nieliczni nadal uważają, wbrew większości, że to, że regionalki lecą w SERPach spowodowane jest tym, że są one tanie i przez to Google ma je na „celowniku” – ze względu na dużą ilość spamu, jaki stoi na takich […]

Monika Gierada-Sołtysek

Certyfikowany administrator bezpieczeństwa informacji, auditor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001, od 2008 roku związana zawodowo z tematem ochrony danych osobowych. Właścicielka firmy Dane-osobowe.info – świadczącej usługi doradcze w zakresie ochrony danych osobowych dla przedsiębiorstw każdej skali: kompleksowa dokumentacja, polityki prywatności, procedury konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym informacjom a także outsourcing funkcji administratora bezpieczeństwa informacji.