Blog

Jak wpłynąć na jakość wyników wyszukiwania Google

Na wielu blogach SEO, a zwłaszcza na forum PiO, można znaleźć wiele narzekań na jakość SERPów po ostatnich działaniach Google. Osobiście tego nie doświadczyłem, ale mignęło mi kilka przykładów, gdzie dla zapytania A zwracane są wyniki nie powiązane do końca z A. Jeżeli trafiłeś na taki przykład, to zamiast narzekać i „bić pianę” odwiedź ten wątek na Forum Google i wklejając pełny url SERPów miej wpływ na SERPy – inaczej niż przez nic nie wnoszącą krytykę […]

Nowe powiadomienia od Google o przychodzących linkach

Sporo jest ostatnio w Sieci dyskusji o ostatnich powiadomieniach, które Google powysyłało do webmasterów. Właśnie ukazał się na Webmaster Central Blog wpis na ten temat autorstwa samego Matta Cuttsa, który powinien zostać obowiązkowo przeczytany przez każdą osobę, a zwłaszcza firmę, zajmującą się SEO. Możliwa jest sytuacja, w której Google „uderza” tylko na linki prowadzące do strony z jakiegoś zaplecza/sieci linków – skasowaniu ulega moc tylko tych linków, domena nie ponosi […]

Pismo odręczne nowym sposobem na wprowadzanie zapytań do Google

Przez długi czas zapytania do Google wprowadzane były ręcznie. Dopiero po długim czasie Google wdrożyło wyszukiwanie głosem na urządzeniach mobilnych. Teraz firma zrobiła kolejny krok w kierunku ułatwienia nam życia w zakresie procesu wyszukiwania udostępniając możliwość wpisywania zapytań do wyszukiwarki … za pomocą pisma odręcznego. Działa to na urządzeniach mobilnych z systemem iOS5 lub Android 2.3 – dla smartfonów – lub iOS5 oraz Android 4.0 – w przypadku […]

Dlaczego powinniśmy dodać domenę do Narzędzi Google dla Webmasterów

Ostatnie zawirowania w wynikach wyszukiwania coraz bardziej zwiększają świadomość webmasterów – w tym także osoby, które zlecają pozycjonowanie swoich serwisów firmom SEO – w zakresie optymalizacji stron pod katem wyszukiwarki Google. Coraz więcej osób zaczyna się interesować SEO, coraz więcej wie np., jaka jest różnica między filtrem a banem. Widzę to na podstawie rozmów i emaili z webmasterami, którzy maja problemy ze swoimi stronami. Nadal jednak […]

Stan indeksowania – nowa opcja w Narzedziach Google dla Webmasterów

Osoby, które rzadko zaglądają do Narzędzi Google dla Webmasterów zaciekawi z pewnością informacja, że Google dodało kolejną informację dla webmasterów, nazwaną „stan indeksowania. Dane, które się tam znajdują, będą przydatne z pewnością dla osób, które na bieżąco śledzą stan swojej witryny. Mamy dwie zakładki: Podstawowe oraz Zaawansowane. W Podstawowe widzimy, ile stron jest w indeksie. Jak klikniemy zaś w Zaawansowane – widok się rozszerza […]

Jak szybko Google rozpatruje prośby o ponowne rozpatrzenie

Jeszcze do niedawna było to kilka dni. Sam pomagałem w czerwcu wyjść jednej stronie z filtra, a drugiej z bana – odpowiedzi przychodziły po kilku dniach. W wątkach na Forum Pomocy Google dla Webmasterów czasami zdarzało się przeczytać, że ktoś czeka kilka tygodni i … nic. Takie sytuacje się zdarzały – ale dzisiaj zobaczyłem coś „nowego’.    Kilka dni tego zgłosiłem jedną stronę do ponownego rozpatrzenia (podejrzenie braku […]

Unia Europejska ma Google na celowniku

Przeglądając dzisiaj swoje serwisy natknąłem się na takiego tweeta     „Google może zmieniać swoje wyniki wyszukiwania w sposób, który uniemożliwia użytkownikom dostęp do najlepszych serwisów” Czy to oznacza, że … coś się święci i nad firmą, która niepodzielnie rządzi w Europie zwłaszcza, zbierają się ciemne chmury? Pamiętamy, jak UE ścigała Microsoft za narzucanie korzystania ze swojej przeglądarki internetowej – no i wiemy, jak to się skończyło. Unia nie jest szybka, ale, […]

Brand24 – monitoring marki w Internecie. Czy warto używać? Moja recenzja

Od pewnego czasu korzystam z systemu dostępnego pod adresem Brand24.pl, który przeszukuje Sieć pod kątem pojawiających się o nas informacji informując o nowych wzmiankach, jakie znajduje o nas na blogach, forach, portalach czy mediach społecznościowych. Miesiące testów i obserwacji pozwoliło mi się lepiej z nim „zaprzyjaźnić”.  Informacja dla tych, co używają Alertów Google (jak i ja robię) – wyników jest znacznie więcej 🙂 Chciałbym dzisiaj podzielić się z Wami moimi doświadczeniami w zakresie […]

Google rozesłało wczoraj porcję komunikatów o nienaturalnych linkach

Matt Cutts poinformował wczoraj na swoim profilu na Google+, że firma rozesłała w ramach akcji wiadomości do wybranych stron internetowych, informując ich właścicieli o nienaturalnych linkach prowadzących do ich witryn. Yesterday, we took another step towards more transparency and began sending messages when we distrust some individual links to a site. To, na co warto zwrócić szczególną uwagę, to to, że Matt przyznaje, że informacje mogli dostać m.in. właściciele  „niewinnych stron” (innocent […]

Firefox 14 – od teraz wyszukiwanie po https – jeszcze więcej not provided

No i stało się. Pojawiła się nowa wersja najpopularniejszej przeglądarki w Polsce – od teraz mamy Firefoxa 14 , który ma ustawione wyszukiwanie w Google po https.  Oznacza to, że na dniach należy obserwować dalszy wzrost „słowa kluczowego”  w statystykach Google Analytics. Niedawno przytaczałem dane z mojego bloga – na przestrzeni kwietnia i lipca (licząc okres 1-17) nastąpił znaczący wzrost udziału not provided – z 46,86% w kwietniu do obecnego poziomu 53,91%. Wskaźnik […]

Strony z linkami do naszej witryny można wyeksportować z Narzędzi z datą ich odkrycia przez Google

Nie zwróciłem do tej pory na to uwagi, ale musi to być w miarę świeże. Otóż w Narzędziach Google dla Webmasterów można teraz wyeksportować strony, na których znajdują się linki prowadzące do naszej witryny – wraz z datami odkrycia tego linku (oczywiście przykładowe).     Możemy wybrać rodzaj eksportu – CSV lub (oczywiście) Dokumenty Google.     Polecam drugie rozwiązanie – jest bardziej czytelne. Może dlatego, że używam OpenOffice’a […]

Uważaj umieszczając na stronie darmowe widżety – możesz dostać filtr

Wczoraj opisywałem zjawisko związane z ukrywaniem linków w infografikach. Pojawił się m.in. komentarz Maćka trudno uwierzyć, że większość infografik w sieci stanowią takie „manipulacje SEO”. Chyba, że googlowi nie podoba się fakt, że autor w ogóle śmie sugerować komuś umieszczenie odnośnika do swojego serwisu W swojej wypowiedzi Matt nawiązywał też do widżetów, jakie często możemy sobie bezpłatnie pobrać i wstawić na naszą stronę w zamian za link do strony autora. This is […]