Blog

Wykryliśmy znaczny wzrost liczby URL-i, do których nie udało się dotrzeć

Przyznam, że jestem pod wrażeniem Narzędzi – po raz kolejny w ostatnim czasie. W nowy z czwartku na piątek miałem „mały” problem z blogiem, aktualizacja jednej wtyczki (co wyszło podczas poprawiania stanu rzeczy) sprawiła, że przestały wyświetlać się wpisy – jedynie strona główna oraz strony kategorii i tagów były na chodzie. Dzisiaj – sobota rano, czyli około doby od zaistniałem sytuacji – dostałem komunikat w Narzędziach Google dla Webmasterów. W pierwszej […]

Chcesz wiedzieć, z jakich fraz masz wejścia na stronę? Zapomnij o Google Analytics – jest lepszy sposób

  Od kiedy Google wprowadziło not provided do statystyk fraz, z których mają miejsce wejścia z wyników organicznych na nasze strony, coraz częściej w Google Analytics zaczęło się pojawiać „pusto brzmiące”(not provided). Im bardziej ktoś był związany z produktami Google – częściej przebywał na Google+, sprawdzał pocztę w Gmailu itp. – tym mniej właściciel witryny wiedział o tym, po wpisaniu jakich słów w wyszukiwarce użytkownik trafiał na jego stronę. W przypadku […]

Jak w WordPressie usunąć z adresu url „tag” oraz „category” – wtyczki WP No Category Base oraz WP No Tags Base

Nie od dzisiaj jest wiadomym, że im adres url jest bardziej zgodny z tym, co prezentuje strona, tym z jednej strony bardziej rzuca się w oczy w wynikach wyszukiwania, zwracając „na siebie” uwagę internatów poszukujących w Internecie odpowiedzi na stawiane przez siebie pytania. Aby osiągnąć ten efekt, i usunąć z adresu url „tags” oraz „category”, wystarczy zainstalować sobie dwie wtyczki: WP No Category Base – odpowiada za usunięcie nazwy „category” czy „kategoria” z adresu url […]

Od dzisiaj blog ma nową skórkę :)

Długo to trwało – Ci, co pamiętają, z pewnością pamiętają, że mówiłem o tym chyba w marcu. „Niestety”, jestem dosyć up… osobą pod kątem szczegółów i dlatego się to wszystko przeciągnęło. Poza tym pojawiły się nowe pomysły, które też to wszystko odwlekły. Stare poupadały ….. działo się. Włączanie nowej skórki długo trwało i pewnie trwałoby jeszcze dłużej gdyby nie mój dobry znajomy, Damian, autor skórki, który „zmusił mnie do tego”. Dlatego […]

Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Dzisiaj Narzędzia wzbogaciły się o kolejną zakładkę, widoczną w grupie Optymalizacja – dane strukturalne.     Możemy tutaj sprawdzić, jak Google postrzega nasze strony pod kątem występujących na nich danych strukturalnych – rich snippets. W przedstawionym powyżej widoku strony widzimy rodzaj danych, jakie znajdują się na konkretnej witrynie. Więcej rzeczy znajdziemy na stronie, która ma więcej ich wdrożonych niż ja 🙂     Klikając w wybrany […]

IAI pozwało Google. Czy coś z tego wyniknie? Moja opinia w tej sprawie

News wczorajszego dnia to niewątpliwie informacje ze strony firmy IAI IAI odnosi pierwszy sądowy sukces w sprawie przeciwko Google Poland, którą możemy przeczytać w stosownym oświadczeniu na stronie firmowej spółki. Przypomnijmy – witryny ponad 1500 sklepów, które obsługuje IAI (jak i jej własna strona internetowa) przez 3 dni na początku stycznia br. było oflagowanych przez Google informacją o tzw. phishingu     Osoba, po wpisaniu odpowiedniego zapytania […]

Hangout z Johnem Muellerem – 30-07-2012 – not provided, linki w Narzędziach

Dzisiaj miałem możliwość uczestniczenia w Hangout’cie z pracownikiem Google, Johnem Muellerem. Na tego typu spotkaniu webmasterzy zadają pytania poświęcone problemom z widocznością ich stron w Google, ale nie tylko – poruszane są tematy związane z szeroko rozumianą tematyką widoczności strony w SERPach. Z ciekawszych kwestii, jakie były dzisiaj poruszane, zapisałem sobie poniższe (boldem pytanie/kwestia, normalną czcionką – odpowiedź) Posiadając stronę na http:// i https:// – która jest „lepsza”, z której najlepiej zrobić […]

Czy można dostać filtr za używanie multikodów do katalogów

Bardzo ciekawy wątek pojawił się wczoraj na Forum Pomocy Google. Właściciel zastanawiał się, za co jego witryna mogła dostać filtr, podejrzewał konkurencję. Dostałem już kilkanaście ostrzeżeń w webmaster tools o nietematycznych linkach. Co mam robić? Ruch mi spada:( Ktoś spamuje mnie na frazy związane z porno. Analiza BL wykazała coś innego. Jak napisał Moher Na moje oko to powiadomienia o nienaturalnych linkach otrzymałeś za nienaturalny profil linków oparty wyłącznie […]

Jak zabezpieczyć (zablokować) swoją stronę przed linkami z systemów wymiany linków (SWL)/giełd linków

Od czasu mojego wywiadu z Kasparem w lutym br, w którym padła odpowiedź na pytanie odnośnie możliwości wpłynięcia przez konkurencję na pozycję naszej strony w Google, emocje nadal nie ustają w zakresie tego, czy jest możliwe, aby zmasowany „atak” ze strony konkurencji mógł zachwiać pozycją danej strony w Google. Przypomnę pytanie i odpowiedź 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu […]

Jak trwale usunąć stronę z Narzędzi Google dla Webmasterów?

Po dodaniu strony do Narzędzi Google dla Webmasterów i jej weryfikacji otrzymujemy dostęp do wielu ciekawych funkcji i danych, które ułatwiają nam zarządzanie widocznością strony w Google – wiemy, skąd w Sieci (z jakim witryn) prowadzą do nas linki, czy są jakieś problemy z indeksowaniem, możemy wpływać na linki witryny itp. A także – o czym nadal wiele osób nie wie – dostaniemy powiadomienie o (odpukać) ręcznym filtrze, jaki nałoży na witrynę SQT. […]

Zachęcanie do linkowania w zamian za ekstra funkcje jest sprzeczne ze Wskazówkami

Dokładnie chodziło o oferowanie użytkownikom lepszych funkcji (np. dostep do najbardziej aktualnych zestawień produktów/usług) w zamian za umieszczenie linku zwrotnego do strony. Podstawowe funkcjonalności serwisu są oferowane za darmo, ale jak chcesz uzyskać coś więcej – nie ma problemu, ale w zamian za link. Na pytanie, czy jest to zgodne z polityką Google, odpowiedział JohnMu, który stwierdził krótko, że wymaganie linku w zamian za jakąkolwiek interakcję na stronie jest niezgodne z Wskazówkami Google dla Webmasterów. „strongly recommend not making […]