Blog

Hangout z Johnem Muellerem – 30-07-2013

Najważniejsze, moim zdaniem,  kwestie, poruszone na hangoucie Linkowanie z artykułów prasowych Od tego zaczął się hangout , sporo czasu poświęcono na linki zawarte w artykułach prasowych. Stanowisko Google jest tutaj jasne – linki takie powinny mieć atrybut nofollow, ponieważ artykuły są tworzone przez właścicieli stron, którzy następnie płacą za umieszczenie ich na wybranych stronach. Możliwe jest zastosowanie anchoru dofollow związanego z nazwą domeny – jednak jak […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim – Kas zdradza, co będzie robił zawodowo :)

Jak wszyscy związani z polską branżą SEO już zapewne wiedzą od początku wakacji mamy zmianę na stanowisku „polskiego Guglarza” – po 7 latach pracy w Google Kaspar Szymański przechodzi „na swoje”. Zobacz, co teraz robi Guglarz i … co będzie robił zawodowo już niedługo :). (Sebastian) Kaspar, Twoja decyzja o zakończeniu współpracy z Google dla wielu osób była zaskoczeniem. Przyznaj się – specjalnie zostawiłeś to “na wakacje”? […]

Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta

Najnowszy filmik z Mattem w pewnym stopniu nawiązuje do sytuacji, o której pisałem niedawno – otrzymywania powiadomienia od Google o nienaturalnych linkach bez jednoczesnego pokazania ich webmasterowi. Moje zdanie w tej kwestii znacie – o ile rozumiem, że dodanie domeny do Narzędzi po raz pierwszy wymaga czasu, aby system pobrał i usystematyzował przypisane do niej dane, o tyle jest rzeczą nie na miejscu wysyłanie powiadomienia o nienaturalnych linkach przy jednoczesnym zmuszeniu właściciela strony do tego, aby czekał […]

Nie widać linków przychodzących w Narzędziach dla Webmasterów. Bug?

Może przyjść kiedyś ten moment, kiedy zauważysz spadek strony. Jeżeli nie masz ustawionego powiadomienia o nowych komunikatach na emaila, wchodzisz do Narzędzi dla Webmasterów i … widzisz adnotację o filtrze za nienaturalne linki przychodzące. Już wiesz, że czeka Ciebie sporo analizy i pracy związanej z wychodzeniem z filtra, ponieważ SQT nie puści strony z niego 'za ładne oczy”. Brak strony w Narzędziach to także inne niedogodności – m.in. nie dostaniesz informacji od Google […]

Jak dobrze napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie dla strony, która dostała filtr od Google za nienaturalne linki

Jeżeli szukasz większej ilości informacji na temat nienaturalnych linków zobacz moje wpisy o disavow tool oraz prośby o ponowne rozpatrzenie strony. Wiele tematów i przypadków, z jakimi miałem do czynienia na etapie pisania próśb/używania narzędzia disavow opisałem wcześniej w innych wpisach. M.in. sporo miejsca poświęciłem formułowaniu poprawnej struktury takiego pliku, unikaniu błędów przy jego tworzeniu itp. Tematyka związana z filtrami i banami od Google poruszana jest w osobnej kategorii. W związku […]

Sunrise System zmienia właściciela ! Branżą SEO zaczynają interesować się inwestorzy. Ryzykowne?

Jak przeczytałem właśnie na wirtualnemedia.pl grupa Bauer kupiła firme Sunrise System z Poznania – a dokładniej nabyła 100% udziałów w firmie. Na chwilę obecną brak jest szczegółów transakcji – dyrektor PR w Grupie Bauer nie chce ich podawać. Przypomnę, że Grupa bauer to właściciel m.in. RMF FM oraz portalu Interia.pl – czyli nie mówimy o „jakiejś małej transakcji”… Informacja o przejęciu Sunrise System wzbudziła bardzo szybko liczne komentarze wśród branży SEO, […]

Depozycjonowanie konkurencji SWLem – sprawa jest w prokuraturze, są podejrzani

Krótki wpis, który nawiązuje do bardzo gorącej ostatnio kwestii, jaką jest depozyjonowanie konkurencji – jest to, przypomnę, czyn nieuczciwej konkurencji. Wpis warty zwrócenia nań uwagi, ponieważ udowadnia, że wbrew twierdzeniom co niektórych, że nie można namierzyć osoby, która depozycjonuje, jest to jak najbardziej możliwe. Jakiś czas temu jedna firma zauważyła, że ktoś ich depozycjonuje swlem. Sprawa została zgłoszona do prokuratury. O ile pamiętam miało to miejsce w grudniu […]

Dlaczego warto wyciągać domenę z filtra, zwłaszcza starą

W związku z nasilonymi ostatnio akcjami Google, związanymi z nakładaniem na strony filtrów za nienaturalne linki przychodzące, coraz częściej odpowiadam osobom, które się ze mną kontaktują, na takie oto pytanie: „Czy warto walczyć o domenę i starać się ją wyciągać z filtra/bana, czy nie lepiej zaczynać od nowa?” W każdym przypadku odpowiadam, że warto. Postanowiłem jako dowód wkleić do wpisu dwie grafiki pokazujące, że z filtra warto wychodzić – nawet, jak wymaga to poświęcenia dużej ilości […]

Nie widzisz linków przychodzących na domenie z Narzędzi dla Webmasterów? Sprawdź …. subdomeny

Dostałeś (odpukać) powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach. Wchodzisz w Narzędzia, ściągasz listę linkujących do serwisu domen i rozpoczynasz żmudną analizę. No i jest zonk – sytuacja, w której nie widzisz linków, mimo, że Google „uparcie” twierdzi, że są, ba – często bardzo dużo. Co może być przyczyną, na co rzadko zwracamy uwagę? Jako przykład weźmy serwis czeol.pl. Ot, odtwarzanie plików mp3 online. Niby wszystko OK, ale chwila …. gdzie są linki? Aby […]

Od sierpnia nie zablokujesz swojej domeny w e-weblinku !

Jak właśnie przeczytałem na Google+ od sierpnia znika możliwość blokowania domeny w tym popularnym u nas rotacyjnym systemie wymiany linków. Jak poinformował jego twórca, Tomasz Wieliczko od nowego miesiąca nie będzie można blokować domen w eweblinku Pytanie jakie mi się nasuwa brzmi: „Jak Google będzie odnosiło się do próśb o ponowne rozpatrzenie w sytuacji, jak konkurencja zaśmieci komuś profil linków?” Jest to ważne pytanie, ponieważ twórca systemu […]

Prośba o ponowne rozpatrzenie strony i plik disavow – dwie ważne kwestie

Ostatnio rozmawiałem z Johnem; zadałem mu m.in. dwa pytania, na które uzyskałem odpowiedzi, z którymi chcę się z Wami podzielić. Większość z osób zajmujących się SEO na co dzień zapewne je zna, ale dla osoby początkującej będą one bardzo ważne – więc to głównie do nich kieruję wpis. Czy można wysyłać kolejną prośbę o ponowne rozpatrzenie, w sytuacji, gdy nie mamy odpowiedzi na wcześniej wysłany wniosek? Zdarzają się sytuacje, w których klikamy „Wyślij”, a następnie … przypominamy sobie, […]

Nowe powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach

Analizując obecnie kilka stron zauważyłem, że „po cichu” Google zmieniło treść powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków. Stara wersja powiadomienia Nowa wersja powiadomienia Różnica? informacja o tym, że problematyczne linki nie muszą kierować tylko do strony głównej (przypomnę, że można dostać taki komunikat za linki do jednej podstrony…) wskazówka, gdzie mamy szukać nienaturalnych odnośników (dobry pomysł -mamy  coraz więcej danych w Narzędziach) podkreślenie, że do rozwiązania problemu wystarczy analiza linków […]