Blog

Zmiany na stanowisku „polskiego Guglarza”. Karolinę zastępuje Michał :)

Pewnie po usłyszeniu tej wiadomości, przed chwilą podanej na Forum Pomocy Google dla Webmasterów wszyscy zastanawiają się: „Co teraz”? Karolina Kruszyńska poinformowała właśnie że przestaje pełnić funkcję Guglarza – od teraz będzie nim Michał Wiciński. Po fantastycznych dwóch latach rozstaję się z polskim forum Google dla Webmasterów. Postanowiłam  podjąć nowe wyzwanie i kontynuwać moją przygodę z Google w nowym team’ie w Londynie. Chciałbym wszystkim serdecznie podziękować za ten czas, […]

Youtube na TOP1 w wielkim formacie – robi wrażenie…

Na koniec – albo, jak kto woli – na początek dnia – ciekawostka wyhaczona przez Cezarego Lecha i zaprezentowana na jego profilu na Google+  – na TOP1 mamy filmik Robi wrażenie, prawda? Sprawdziłem tę frazę i rzeczywiście – duży Youtube „bardzo bije po oczach”. Jako ciekawostkę warto dodać, że wynik taki otrzymamy dla zapytania bez polskich znaków. Na chwilę obecną dla polskich znaków jest po staremu.  Zapytanie „jak założyć […]

Ile razy trzeba napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie aby wyjść z ręcznego filtra?

Pytanie takie, a nie inne, postawiłem w tytule wpisu nie bez powodu – mam jedną stronę, która jest prawdziwą „perełką” – równo rok temu (bez paru dni) wysłałem dla niej pierwszą RRkę (prośbę o ponowne rozpatrzenie) … Prace przy stronie, związane z próbą wyciągnięcia jej z filtra – były podejmowane wcześniej osobiście przez właściciela serwisu filtra przez …. dwa lata. W końcu powiedział sobie,  że „ma dosyć”. Spytał się, czy chcę […]

Nazwa.pl korzysta z usług eksperta SEO w Google? Nie wierzę….

Idą Święta. Wcześniej mamy jednak Mikołaja – i może dlatego Michał Jangas zauważył dzisiaj coś ciekawego…. Zobaczcie zresztą sami – można odnieść wrażenie, że Nazwa.pl zatrudniła eksperta Google 🙂 Po zalogowaniu się do Panelu Klienta Nazwa.pl zobaczyłem w pewnym momencie taką oto informację Sprawę wyhaczył Michał Jangas, który słusznie zareagował, zaczepiając od razu na Twitterze Karolinę Kruszyńską @karo_krus W panelu klienta @nazwapl pojawiła się […]

Comperia.pl naraża strony uczestniczące w programie na filtr ze strony Google

Zmiana w regulaminie programu partnerskiego Comperia – ComperiaLead Zmiana regulaminu serwisu nie powinna nikogo dziwić – firma musi dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą na rynku, a co za tym idzie nie tyle powinna, co wręcz musi dostosowywać się do nowego środowiska, w którym ma działać. I nie ma w tym nic dziwnego – nie podlega to żadnej dyskusji. Jak i to, że można wpisywać sobie w regulaminie „co się chce”, ale pod jednym warunkiem – że zmiany nie szkodzą … Klientom […]

Weryfikując domenę w Narzędziach dla Webmasterów więcej się dowiemy

Zmian w Narzędziach dla Webmasterów ciąg dalszy. Po tym, jak nie tak dawno temu Google zaczęło przesyłać na emaila treści próśb o ponowne rozpatrzenie mamy kolejną zmianę – dodatkowe informacje widoczne w Narzędziach widoczne po pomyślnym dokonanym procesie weryfikacji własności domeny:   Można w końcu dodać jedną po drugim kilka domen lub też właścicieli, bez konieczności wracania na stronę główną – jak ktoś dodaje coś co chwilę do Narzędzi, […]

Wszystko wskazuje na to, że Google uderzyło w wydawców i klientów systemu Prolink

Wczoraj dostałem dwa powiadomienia o nienaturalnych linków – a dokładniej dostały je dwie strony, które analizuję. Jak zobaczyłem adres jednej z nich to pomyślałem sobie: „No, mówiłem im, aby przestać korzystać z Prolinka”. A potem zobaczyłem wpis Piotrka Cichosza na blogu, w którym napisał o fali powiadomień wysłanych przez Google dla stron za emitowanie nienaturalnych linków przychodzących. Element wspólny tej układanki był ten sam – Prolink. W przypadku takich podejrzeń […]

1 miejsce w Google, płatność jedynie za efekt – emailing dla naiwnych na usługi pozycjonowania

Myślałem, że czasy gwarancji pozycji już odeszły w niepamięć. Myślałem, że firmy SEO potrafią napisać emailing oferujący coś konkretnego swoim potencjalnym Klientom – a nie tylko łąpanie ich na nic nie znaczące frazesy. Myślałem, że w dobie Pingwina 3.0 nikt nie zaryzykuje reputacji swojej marki. Myliłem się. Przed chwilą aż przysiadłem, jak na skrzynkę wpłynął email o treści jak poniżej….. Szanowni Państwo! Państwa serwis internetowy blog.seo-profi.pl zwrócił moją uwagę tym, […]

Zanim zarzucimy coś Google zastanówmy się, co możemy stracić – case Axel Springer z Niemiec

Niech lektura tego wpisu sprawi, że zanim zaczniemy się awanturować na Google, to warto trochę ruszyć głową. Życie pokazuje, że: Co mam konkretnie na myśli? Nie tak dawno temu okazała się informacja, że przez 3 tygodnie w Google nie były prezentowane rozszerzone wyniki wyszukiwania w odniesieniu do treści z serwisów Welt.de, Computerbild.de, Autobild.de i Sportbild.de. Linki do artykułów z tych serwisów na listingu w wyszukiwarce Google prezentowane były wyłącznie w formie podlinkowego tytułu. Powód? Spór między […]

Certyfikat CEC in SEO – do egzaminu coraz bliżej, a nadal wszystkiego nie wiemy

Co do pomysłu na wydawanie certyfikatu SEO jedno jest pewne – nie ulega wątpliwości, że ludzie lubią dostawać certyfikaty. Często nie liczy się ich jakość, a ilość – często np. u dentystów widzą różne certyfikaty. Kiedyś zadałem sobie trud u jednego, aby przeczytać za co one zostały nadane. Polecam i Wam tę lekturę przy okazji najbliższej wizyty kontrolnej. Celem artykułu nie jest w żaden sposób dezawuowanie tego typu inicjatywy – mamy […]

Google po Pingwinie 3.0 zaktualizowało bazy danych linków ?

Na początku nie rzuciło się to tak bardzo w oczy, jednak analizując kolejną domenę zauważyłem, że coś mi tutaj nie pasuje… Potwierdzenie uzyskałem na stronie, która ponad rok temu była w filtrze za linki. Po dokładnej analizie – dla „świętego spokoju” użyłem także Majestica i Ahrefsa domena wyszła z filtra, ponieważ … złe linki, dodawane kolejny rok wcześniej, przestały być widoczne. W przypadku tej domeny można było mówić o typowej sytuacji, w której wysłanie pustego […]

Pingwin 3.0 uderzył 18 października 2014 – jaki wpływ wywarł na SERPy? Pierwsze obserwacje

O Pingwinie 3.0 pisałem niedawno. – w końcu z pewnym poślizgiem w stosunku do podejrzewanego terminu wdrożenia 18 października 2014 został ostatecznie wdrożony przez Google. Nie ma oficjalnego stanowiska Google odnośnie tej kwestii, jednak zaobserwowane ruchy w SERPach, a zwłaszcza mocne pójście w górę stron BEZ ręcznych filtrów, za to z kiepskim kiedyś profilem linków (który został w ostatnich miesiącach wyczyszczony, bez żadnego do tej pory wpływu na pozycje), pozwala przypuszczać, że Google w końcu wdrożył ten update w życie. […]