Blog

Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny

Stało się – Google zdecydowało się rozpocząć wdrażanie nowej Search Console w której – UWAGA ! – czas ten wydłużono aż do 16 miesięcy Informujemy, że dostępna jest nowa, udoskonalona wersja Search Console, która umożliwia łatwiejsze zarządzanie wyświetlaniem stron w wyszukiwarce Google. Nową wersję Search Console stworzyliśmy od podstaw, by udostępnić w niej narzędzia i statystyki, o które prosili właściciele witryn i specjaliści SEO. Teraz możesz sprawdzić, które […]

Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights

Szybkość wczytywania się strony to od pewnego czasu jeden z czynników rankingowych Google. Ale nie tylko tutaj o ranking chodzi – szybko działająca strona na duży wpływ na to, czy osoba odwiedzająca serwis będzie z niego zadowolona – co w przypadku strony firmowej przełoży się na pozyskanie Klienta, a strony hobbystycznej – wiernego czytelnika. Mimo, że szybkość ładowania strony nie jest jeszcze kluczowym elementem algorytmu to jednak Google zachęca do tego, aby strony były coraz […]

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przez uczestnictwo w programie afiliacyjnym? Sprawdź, czy nie masz nienaturalnych linków !

Analizując profil linków przychodzących dla jednego Klienta zauważyłem odnośniki z anchorami ustawionymi stricte pod SEO. Ponieważ strona miała czysty profil linków skontaktowałem się z właścicielem serwisu, prosząc, aby nie robił takich rzeczy, przypominając, że rozmawialiśmy o tym, że mam być informowany o próbach samodzielnego promowania serwisu, aby mieć pewność, że jest to robione zgodnie ze sztuką (linkowanie anchorami to szybka droga do spadku w naturalnych wynikach wyszukiwania). W odpowiedzi usłyszałem, […]

Jak sprawdzić firmę SEO i dlaczego należy patrzyć firmie pozycjonującej „na ręce”

Klienci firm pozycjonujących często wychodzę z założenia, że jak się płaci, to się wymaga. Jednak w biznesie nie można stawiać nierealnych celów i oczekiwać od firmy SEO, że zrobi za nas całą robotę – o braku cierpliwości i lenistwie klientów firm SEO pisałem tutaj. Aby osiągnąć sukces także właściciel powinien pracować przy stronie – jak tego nie rozumie lub nie chce zrozumieć to powinien zamknąć swój e-biznes; im szybciej to zrobi, […]

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony

Konkurencję można (i należy) analizować – ale bardziej pod kątem zobaczenia, czy nie robi czegoś, co możemy wykorzystać niż np. samego profilu linków. Jeżeli wykonujemy takie analizy to musimy pamiętać o tym, że przy braku wiedzy z zakresu SEO możemy sobie bardzo łatwo zaszkodzić – wystarczy, że popatrzymy się na linki i zaczniemy powielać schematy, które zaszkodzą nam tak, jak kiedyś zaszkodziły konkurencji (bo nie będziemy wiedzieli, że owe linki już od dawna […]

O braku cierpliwości, lenistwie i arogancji Klientów firm SEO

Promocja strony to długotrwały proces. Wymagający dużej dozy cierpliwości, konstruktywnego zaufania do drugiej strony oraz empatii. Bez tego cały proces budowania w Internecie wizerunku swojej firmy jako specjalisty można sobie darować i zamiast na e-biznesie poczytać dobrą książkę – z tego będzie tyle samo Klientów, a oszczędzi się czas oraz zdrowie. Uwaga – jeżeli nie wiesz, czy potrzebujesz do pomocy firmy SEO przeczytaj ten wpis). Jakiś czas na blogu […]

Artixen.net – czyli case o tym, jak nie prowadzić promocji marki LUB/I nie zlecać tego praktykantom

Dwa lata temu napisałem wpis o szerzeniu fałszywych opinii w Sieci – jak widać niektórzy nadal to robią. A potem się wszyscy dziwią, że większość opinii, jakie można znaleźć w Internecie, jest wartych funta przysłowiowych kłaków. Niedawno wpadł mi na blogu do spamu kolejny komentarz w stylu „firma godna polecenia” czyli innymi słowy komentarz, co to go niby piszą zadowoleni Klienci. Z reguły kasuję takie komentarze od razu, coraz mniej […]

W wypowiedziach pracowników Google coraz rzadziej znajdziemy ciekawe informacje

Mijają lata, a nadal wiele osób zamiast skupić się na pracy przy swoich stronach, czy też swoich Klientów, zbyt wiele uwagi poświęca temu, co się mówi i pisze w świecie SEO. Właścicielom stron przytoczę raz jeszcze tytuł wpisu sprzed ponad 2 lat – właścicielom stron sugeruję mniej czytać „celebrytów”, a bardziej pracować nad stronami 🙂 W lutym 2015 roku opublikowałem wpis, w którym zwróciłem uwagę na to, aby […]

Szpiegomat – monitoring cen w sklepie na tle konkurencji

Program przyda się tym, którzy e-commerce traktują poważnie, wiedząc, że celem prowadzenia sklepu internetowego nie są pozycje, a sprzedaż. Kiedyś to była rzadkość, jednak pozycje były najważniejsze i to dla nich firmy zlecały pozycjonowanie swoich sklepów – prowadząc dzisiaj rozmowy z ich właścicielami widzę na szczęście, że to się zmieniło. Opisane we wpisie przypadki oferowania produktu zbyt drogo lub zbyt tanio mówią zresztą same za siebie. Ostatnio coraz częściej […]

Pozycjonowanie strony MOŻE obejmować w szczególności poniższe prace

Brak rzetelnego realizowania umowy przez firmę SEO skończyć się może zatem dla niej tak, że nie tylko przegra, ale dodatkowo poniesie koszty procesu i biegłych. Dlatego zachęcam wszystkich tych, którzy mieli to „szczęście” trafić na „specjalistów”, do walczenia o swoje i nie tracenia rezonu na słowo „sąd”, jakim to słowem nierzetelne firmy często próbują wymusić na swoich ofiarach zapłatę wynagrodzenia za swoje „usługi”. Dzisiejszym wpisem chciałbym zwrócić uwagę na pewnego rodzaju zapisy w umowach […]

Najlepiej to podpisać umowę z Klientem na długi czas i mieć święty spokój

Sugeruję nie podpisywać żadnych umów z karami umownymi – moim zdaniem lepiej zapłacić więcej i wymagać, mając umowę podpisaną z normalnym, miesięcznym okresem wypowiedzenia, niż skorzystać z okazji a potem przez 6/12 czy większą ilość miesięcy nie móc się uwolnić od kogoś. Ostatnio kilka osób napisało do mnie emaila z pytaniem co zrobić , gdy firma SEO nie odpowiada na pytania dotyczące tego, co jest robione w ramach podpisanej umowy. Niestety, ale w tej branży takie […]

Google zwraca uwagę na wpisy gościnne – zapowiedź większego updatu w algorytmie ?

Promocja serwisu staje się zajęciem coraz bardziej absorbującym – i czas i środki. No ale w końcu o to chodzi, aby markę mozolnie budować i potem „odcinać przysłowiowe kupony”, prawda ? 🙂 Gdy Google publikuje jakąś informację na swoim blogu, to prędzej czy później można powiązać to ze zmianami w wynikach wyszukiwania – czyli albo obserwowane są zmiany w wyszukiwarce, po czym po pewnym czasie Google publikuje lakoniczny komunikat. Druga sytuacja zaś jest taka, że ów komunikat jest […]