Blog

Nie podpisuj umowy na pozycjonowanie w rozliczeniu za pozycje w sytuacji, gdy już na nich jesteś

Zdarzają się sytuacje, gdzie firma SEO podpisuje umowę na status quo – strona Klienta jest już na ustalonych pozycjach, nie pozostaje nic innego niż … przez 24 miesiące wystawiać faktury za nic. Oczywiście kwota jest niska, aby z jednej strony Klient miał „spokój ducha”, że coś robi ze stroną, a z drugiej – aby przesadnie nie interesował się tym, co się dzieje z jego stroną.  Mało osób wie, […]

Czy warto używać narzędzi rodzaju Link Detox? Zdaniem Johna NIE

Analizowanie linków przychodzących samym narzędziem, bez empirycznego sprawdzenia miejsca jego zamieszczania, może służyć jedynie za POGLĄDOWĄ analizę, która w żadnym wypadku nie może być substytutem ręcznej analizy backlinków. A wgranie pliku z wynikami automatycznej analizy do disavow toola to najgorsze, co można zrobić – uczulałbym tutaj właścicieli stron, aby przy zlecaniu analizy linków upewnić się, że specjalista SEO nie będzie bazował przy ocenie jakości linków na samych narzędziach […]

Witryna została oznaczona w Search Console jako europejska publikacja prasowa

Procedura odznaczenia domeny jako publikacji prasowej jest prosta. Warto zwrócić uwagę użytkownikom Windows 10 na fakt, że w przeglądarce Edge nie widać pierwszego pola z checkboxem, przez co można odnieść wrażenie, że nie ma możliwości w prostu sposób zmiany oznaczenia domeny; mam nadzieję, że Google to niedługo poprawi. Tydzień temu w Google zaczęło przez Search Console przesyłać nowe powiadomienie: Ponieważ stosowne powiadomienie otrzymała jedna z witryn, które mam w swojej Search Console, […]

Zmiana adresu w Nowej Search Console od Google

Po pewnym okresie zawieszenie, kiedy Google stopniowo przenosiło usługi ze starej Search Console do nowej i „zapomniało” o okresie przejściowym (usuwając opcję zmiany domeny ze starej nie udostępniło jej w nowej) od wczoraj osoby, które chcą z niej skorzystać, mają w końcu tę możliwość O zmianie zostaliśmy poinformowani przez profil Google na Twitterze Launching today 🚀 in Search Console: a new interface for „Change of Address”. Let us know when you’re moving […]

Większa kontrola nad snippetami – nowe metatagi i atrybuty od Google

Rozwijasz swoją stronę, a masz mały ruch z wyników wyszukiwania? Może dlatego, że Google serwuje w SERPach nie te fragmenty, które Twoim zdaniem są ważne i wpływają na CTR? Od teraz masz większy wpływ na to, co wyszukiwarka pokaże internautom. Jak było kiedyś Jeszcze parę lat temu to my decydowaliśmy w 100% o tym, jaką zajawkę, pochodzącą z metatagu „description”, Google pokaże w wynikach wyszukiwania. Później, ze względu na wszechobecny spam, polegający na upychaniu w description słów […]

September 2019 Core Update

Kolejny core update w 2019 wprowadza zmiany w serwisach, m.in. medycznych, które zostały niesłusznie ukarane przy okazji czerwcowej zmiany w algorytmie. Niektóre serwisy, które zaliczyły duże wzrosty, tym razem je tracą. Jeszcze inne straciły wzrost małe odreagowanie z sierpnia po dużym spadku w marcu, nierzadko spadając jeszcze bardziej. Oj, Google zdrowo we wrześniu „miesza” w SERPach – najpierw dodało nowe atrybuty (sponsored oraz ugc) do linków, kilka […]

Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen – stracą blogi i portale

Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze – jestem przekonany, że gwiazdki musiały zniknąć dlatego, aby Google mogło więcej zarabiać na reklamach; z reklam przecież nie znikną, a dzięki temu będą one jeszcze bardziej rzucać się w oczy, przez co ich CTR się zwiększy. A może jest tak, że podobnie, jak w przypadku zmiany związanej z wprowadzeniem  znaczników „sponsored” i „ugc„, Google nie radzi sobie z interpretowaniem zachowań internautów? Gwiazdki w wynikach wyszukiwania […]

rel=”sponsored”, rel=”ugc” czy … rel=”nofollow”: – Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących

Jeżeli na chwilę obecną używamy na swojej stronie nofollow zgodnie „ze starą szkołą” – czyli aby oznaczać reklamy lub wskazywać Googlebotowi strony, do których nie chcemy linkować dofollow (ze względu na ich wątpliwość jakość) – to nie musimy nic zmieniać na swojej witrynie w kodzie (ale biorąc pod uwagę zachodzące zmiany, warto jednak znaleźć chwilę czasu i poprawić wewnętrzne linki. Już od wielu lat atrybut nofollow jest stosowany w celu wskazania wyszukiwarce, że dany […]

Search Console -> Stan -> Wszystkie znane strony

W Search Console możemy m.in. analizować stopień indeksacji naszego serwisu, co jest bardzo przydatne na etapie np. migracji serwisu czy jego rozbudowy – które adresy url są zaindeksowane, a które nie, jakie wersje kanonicze robot wybrał itp. Należy jednak zwrócić uwagę na ustawienie Stanu w sekcji Indeks – inaczej można stracić dużo czasu na analizowanie „duchów” 🙂 Wszystkie znane strony Domyślną opcją Stanu jest „Wszystkie znane […]

Twoja witryna przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych

Sprawdzając dzisiaj jedną z domen zauważyłem w Search Console następujący komunikat: Twoja witryna przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Większość żądań indeksowania wysyłanych przez Google do Twojej witryny będzie pochodzić od robota indeksującego strony na komórki. Data przejścia: 23 sierpnia 2018 W komunikacie znajduje się odnośnik prowadzący do wpisu na blogu Google z grudnia 2016 poświęconego mobile-first indexingu, który polega na tym, że algorytm ustawia wyniki wyszukiwania nie jak kiedyś […]

Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny

Od kilku miesięcy Google sobie kompletnie nie radzi w kwestiach indeksacji. W mediach społecznościowych czytamy kolejne informacje odnośnie niedziałających funkcjonalności w obrębie Search Console – problemy z tagami kanonicznymi, wskazywanie innych nieistniejących problemów w obrębie stron, zgłaszanych przez internautów (potwierdzanych potem przez pracowników Google) – mam już żal Johna, który musi stawiać czoła temu problemowi. Od kilku miesięcy jedna domena ma duży problem z widocznością po zmianie adresu z domeny […]

Widoczność strony w Google nie jest już liniowo zależna od ilości dodawanego contentu

Spotykam się ze stwierdzeniami, że każdy kolejny core update ma na celu naprawienie tego, co zostało zepsute przy kolejnej zmianie algorytmu – niestety muszę przyznać, że jest to prawda i zastanawiam się, w którą stronę zmierza Google – bo coraz bardziej jego zachowanie przypomina mi NIE gospodarkę wolnorynkową, ALE jej przeciwieństwo – socjalistyczną, czyli ręcznie sterowaną. Jeszcze nie tak dawno temu przy rozwijaniu serwisów z treścią obowiązywał prosta zasada – im więcej […]