Blog

„Kupiłem zbanowaną domenę, o czym nie wiedziałem”. Czy da się ją pozycjonować?

Kupując domenę nie zawsze sprawdzamy, co się z nią kiedyś działo, np. jaki serwis na niej był postawiony. Bywa, że „polujemy” na jakiś adres i nagle widzimy, że … jest wolny! Szybko logujemy się u swojego providera na koncie, rezerwujemy domenę, opłacamy, stawiamy serwis i … po pewnym czasie ze zdziwieniem widzimy, że niby wszystko jest w porządku, ale strona „za nic” nie chce się pojawić w SERPach.  Po sprawdzeniu dokładnym, z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzamy, że na domenę […]

Czy firma pozycjonująca powinna umieszczać na stronach Klientów link do swojej witryny

Dobre pytanie – na pewno każda firma będzie miała swoje własne zdanie na ten temat i nie uda się osiągnąć konsensusu. Otóż zdania są tutaj podzielone. Są firmy, które traktują tego typu praktyki jako swoisty „podpis”. Tak  jak np. agencje tworzące strony internetowe umieszczają na stronach link w stylu „Tworzenie stron internetowych”, tak i pozycjonerzy w kod witryny wplatają link w stylu „Pozycjonowanie”. Czy tego typu działania są korzystne i bezpieczne […]

Jak firmy SEO traktują swoich Klientów

Do napisania tego postu skłoniły mnie praktyki, jakie stosują niektóre firmy „SEO” wobec swoich Klientów. Warto zapoznać się z nimi, aby przy wyborze firmy, która będzie pozycjonować Twoją stronę, wybrać jak najbardziej wiarygodnego partnera.  Na co należy zwrócić uwagę? Poniżej lista kilku kwestii, które powinieneś wziąć pod uwagę: 1. Linki w stopce prowadzące do … innych Klientów! Nadal jest to zjawisko, które występuję, na mniejszą […]

Za co można otrzymać filtr na stronę

Pytanie proste, jednak rzadko zwraca na nie uwagę osoba pozycjonująca stronę w sieci, zwłaszcza jeszcze, jeżeli jest to osoba, która dopiero „poznaje” Google i zasady, jakie rządzą w świecie tej popularnej wyszukiwarki. Na samym początku należy podkreślić jedną kwestię – pozycjonowanie to sztuczna ingerencja w wyniki wyszukiwania, wyniki, które powinny powstawać w sposób naturalny, bez czyjejkolwiek ingerencji. Skoro zatem podejmowane są działania, mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, automatycznie […]

Częste błędy w strukturze sklepów internetowych

W pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo ważne jest, aby skrypt, na którym jest postawiony sklep, był seofriendly.  Nie zawsze tak jest i często można oglądać ładne witryny, które jednak z punktu widzenia wyszukiwarki, a dokładniej mówiąc robotów, już takie nie są. Powody? 1. Bardzo często zapomina się o stosowaniu nagłówków (H1 – H6). Tymczasem właściwy ich podział jest jednym z kluczowych czynników decydujących o dobrych pozycjach strony w SERPach. […]

Czy przekierowanie 301 przekazuje cała moc

Dosyć często zdarza się, że mając już postawiony i istniejący nawet kilka lat  serwis w pewnym momencie stwierdzamy, że … nie podoba się nam obecny adres internetowy – albo właśnie zwolniła się domena, na którą czekaliśmy kilka lat – i podejmujemy działania związane z przeniesieniem zawartości strony pod nowy adres. Oczywiście, jedną z niezbędnych czynności, jaką należy wykonać przy tym procesie, jest ustawienie przekierowania 301 ze starej […]

Kiedy zacząć pozycjonowanie strony internetowej

Pytanie stawia sobie każdy przed publikacją strony internetowej.  Mamy tutaj trzy możliwości: przed umieszczeniem strony na serwerze, w trakcie prac wdrożeniowych oraz na samym końcu, kiedy mamy już wszystko zapięte na ostatni guzik. Którą możliwość wybrać, jakie są plusy i minusy każdej z nich? PRZED W przypadku tej odpowiedzi sprawa jest bardzo prosta. Aby promować stronę, musi ona istnieć. Nie można promować czegoś, co nie istnieje. Tak samo, jak nie da się […]

Czy warto tworzyć wartościowe strony internetowe

Pytanie może wyda się części osób dziwne, jednak chciałbym od razu zaznaczyć, że temat pojawia się na blogu dotyczącym pozycjonowania i w „normalnej” rzeczywistości tak postawione nie wywołałoby większego zainteresowania. Jednak w temacie SEO już bardziej… Są dwie drogi pozycjonowania stron internetowych – spamowanie wyszukiwarki poprzez tworzenie wielu stron o niskiej, wręcz marnej, jakości, na których będą znajdować się odnośniki do pozycjonowanej strony (lub zaplecza) lub stawianie wartościowych […]

Czy ban na domenę jest równoznaczny z banem na subdomenę

Wybierając domenę nie zawsze podchodzimy do tematu strategicznie. Bardzo często (jeszcze) w celu zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych wybieramy tzw. domeny regionalne, które z racji swojej ceny są bardzo tanim rozwiązaniem. Z wyborem domeny regionalnej jest jednak związane pewne niebezpieczeństwo. Jakiś czas temu na Forum Google dla Webmasterów pojawił się wątek, w którym autor pytał, co się dzieje z jego firmową domeną, która zniknęła z wyników wyszukiwania (strona była postawiona […]

Dlaczego warto odwiedzać Forum Pomocy Google dla Webmasterów

W Sieci znajdziesz wiele miejsc, w których można porozmawiać na tematy związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Warto zwrócić szczególną uwagę na jedno z nich – Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Jest to miejsce szczególne, ponieważ w przeciwieństwie do  innych for z branży każdy, kto potrzebujemy pomocy związanej z widocznością swojej strony w Google, może tutaj zadać nawet najprostsze pytanie i nie zostanie „zrugany” za brak wiedzy czy „zawracanie głowy” przez „doświadczonych” […]