Blog

Ilość zmian w algorytmie Google w 2009. Czy treść nadal jest ważna?

Świetne pytanie zadano niedawno Mattowi. Dotyczyło ono, obok pytań o ilość zmian w algorytmie w 2009, także bardzo ważnej kwestii: „Czy treść nadal odgrywa dla Google bardzo ważną rolę (w oryginale: Is content still the king)”? Odpowiadając na pytanie Matt przytacza zasadę, którą kieruje się w pracy swojego działu – aby dokonywać zmiany w algorytmie przynajmniej … jeden raz dziennie. W praktyce wygląda to tak, […]

Mayday – zmiana algorytmu Goole wpływająca na ruch pochodzący z „długiego ogona”

Mayday to zmiana algorytmu Google, która po 2 czerwca br. uderzyła w wyniki wyszukiwań związane z tzw. długim ogonem. Odczuwają ją zwłaszcza sklepy internetowe, dla których traffic pochodzący z long tail stanowił bardzo często podstawowe źródło ruchu na stronie. W niektórych przypadkach ruch spadł bowiem nawet o … 90%! Ponieważ temat przewija się na wielu forach i spędza sen z powiek webmasterom zapytano o Mayday samego Matta – w skrócie pytanie brzmiało […]

Dlaczego nie widzę mojego opisu strony wpisanego w tag description?

Przez dosyć długi okres czasu tag description służył nam tylko i wyłącznie do określania, jaki tekst powinien pojawić się w wynikach wyszukiwania jako opis naszej strony. Idea była taka, aby było to krótkie streszczenie jej zawartości, lub/oraz zachęceniem internautów do odwiedzenia serwisu. Od dłuższego już czasu bardzo często pojawia się nie to, co wpiszemy w tagu, ale „coś innego”. To „coś” spędza sen z powiek wielu webmasterom, ponieważ nie uważają […]

W jaki sposób tworzyć właściwe tytuły stron (Title)

Atrybut Title strony pełni taką samą rolę jak tytuł książki – mówi nam, o czym jest dana strona. Krótko i zwięźle. Tak, jak tytuł książki nie może być za długi, tak i tytuł strony musi odzwierciedlać jej zawartość. Przy jego tworzeniu należy pamiętać o kilku zasadach: 1) Długość tytułu strony nie powinna przekraczać 65 znaków 2) Każda strona w serwisie powinna mieć osobny tytuł […]

Przyszłość katalogów stron oraz programów partnerskich po 2 czerwca 2010

Update algorytmu Google, o którym mówi się teraz wszędzie i dużo, dotknął nie tylko sklepy internetowe, jak pisałem niedawno, ale także i katalogi stron. Katalogów w sieci są tysiące, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że znaleźć wśród nich te dobre, to syzyfowa praca, ponieważ takich byłoby zaledwie kilka/naście, nie spotkałem się jeszcze z opinią, że kilkadziesiąt (no chyba, że ktoś miał na myśli swoje). W typowym katalogu znajduje się wpis opisujący daną stronę internetową i aby było […]

Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych – czyli jak zostać polubianym przez Google

Ostatnia zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, zwana jako Mayday dosyć mocno, jak widać po komentarzach w sieci, uderzyła przede wszystkim w branże e-commerce, czyli w sklepy internetowe. Do tej pory pozyskiwały one spory ruch z tzw. długiego ogona, dzięki czemu bardzo często już sama dobra optymalizacja stron poszczególnych produktów wystarczała, aby pozyskiwać spore grono potencjalnych Klientów. Niestety, mało jest jeszcze w sieci sklepów z bardzo […]

Czy zgodzić się na umieszczenie na stronie linku do strony firmy SEO

Kontrowersyjne pytanie, pytanie, na które nie znalazłem w Sieci odpowiedzi.  Zastanówmy się zatem, kto odniesie więcej korzyści, a kto bardziej … zaryzykuje. Zobaczmy. Firma SEO Umieszczenie linku kierującego do strony firmy zajmującej się pozycjonowaniem pomaga bez dwóch zdań tej drugiej. W pozycjonowaniu strony liczy się ilość oraz jakość linków do niej prowadzących. Jeżeli firma SEO ma np. 50 klientów i średnio każdy z nich ma witrynę liczącą 100 stron, jak […]

Kiedy Google informuje użytkowników o zmianach w algorytmie

Niektóre osoby może pamiętają, jakie poruszenie wywołała kilka miesięcy temu informacja o wprowadzeniu przez Google nowej wersji algorytmu, tzw. Coffeine. Wiele osób, na różnych forach udowadniało, że jest to coś, co właśnie wchodzi, że widzą różnice w wynikach wyszukiwań dla różnych Data Centre itp. Rzeczywistość jednak okazała się inna. Google konsekwentnie realizuje politykę informacyjną w zakresie zmian w algorytmie, która brzmi –  najpierw wprowadzamy zmiany a później […]

Mayday – nowy update algorytmu Google a jakość prezentowanych wyników

Od 2 czerwca br. nie milkną głosy, według których zmiana algorytmu Google nazwana „Mayday” (swoją drogą budzi skojarzenia…) nie do końca spełniła oczekiwania twórców. Śledząc opinie np. na polskim forum pomocy Google powiedziałbym, że wręcz nie spełniła. O co tak naprawdę tutaj chodzi? Ze względu na coraz większą ilość śmieci pojawiających się w indeksie Google podjęto decyzję o wprowadzeniu zmiany w algorytmie, która miała na celu zwiększenie jakości w prezentowanych wynikach organicznych. Warto zauważyć, że zmiana jest […]

Wskazówki Google dotyczące wyglądu i treści strony

Na stronie Google, ze wskazówkami dla Webmasterów, można znaleźć przydatne informacje dotyczące warunków, jakie należy spełnić, aby nasza witryna była widoczna w Sieci. Poniżej ich charakterystyka z moimi komentarzami, oryginalne brzmienie znajdziesz pod w/w linkiem: Przede wszystkim jednak pamiętajmy, aby stronę tworzyć w pierwszej kolejności dla ludzi, a dopiero potem dla robotów. To naprawdę się opłaca.

Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków) ze strony w wynikach wyszukiwania

Nowy, ciekawy post na WebMasterHelp dotyczy pytania związanego z pojawianiem się tzw. „okruszków chleba” (breadcrumbs) ze strony w wynikach wyszukiwania, a pytanie zadane Mattowi dokładnie brzmi: „Czy mogę uzyskać jakieś sugestie, odnośnie kodu, linkowania, urli itp., co można zrobić, aby moja strona, z czytelnym układem „okruszków” pojawiała się z nimi w wynikach wyszukiwania?” (Na wstępie małe wyjaśnienie: „okruszki chleba” to system nawigacji na stronie internetowej, np. w takiej postaci: Home […]

Jaka powinna być gęstość słów kluczowych na stronie

Wiele osób „pasjonuje się” poszukiwaniem optymalnego wskaźnika zagęszczenia słów kluczowych na stronie. Najczęściej pojawia się wartość 7%, która ma być tę optymalną. Jak jest naprawdę? Matt jasno mówi, że przy tworzeniu strony należy kierować się jej użytecznością dla Klienta. Udzielając kiedyś wywiadu powiedział: „Your customer is not an algorytm!”, co oznacza, że nie będzie on patrzył się na to, ile razy użyjesz na stronie np. słowa „kredyt […]