Blog

Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google

Nie od dzisiaj wiemy, że Google nie „lubi” płatnych linków (umieszczonych, w zamian za opłatę,  na stronie odnośnikach), których celem jest przeniesienie mocy na docelowe witryny, a mówiąc z punktu widzenia Google mających wpływ na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie). Od dawna obserwujemy „walkę” podobną do tej, którą toczą producenci broni ofensywnej i defensywnej – np. jak jedna strona wynajdzie pocisk do skutecznego unieszkodliwiania czołgów, to zaraz druga odpowiada nowym systemem obronnym. […]

Global Translator a filtr w Google

Jakiś czas temu „modne” stało się „upiększanie” blogów czy katalogów tym dodatkiem. W wyniku jego zaimplementowania wzrasta site, a co za tym idzie … i nadzieja właścicieli serwisów na uzyskanie wyższych pozycji w Google. Osobiście nie używam tej funkcjonalności z prostego powodu – strona tłumaczona automatem nigdy (na stan obecny) nie wygeneruje logicznego tekstu. Niedawno na jednym blogu poświęconemu zagadnieniom SEO znalazłem ciekawy artykuł, którego autor dowodził na swoim przykładzie, że Global […]

Czy „pad” strony może mieć wpływ na jej ranking w SERPach

Odpowiedź jest krótka – TAK. Kwestia poruszona w pytaniu zadanym Mattowi dotyczyła sytuacji, podczas której ma miejsce awaria serwera. Zanalizujmy to „oczami robota”. Następuje pad strony. Robot wchodzi po jakimś np. linku na stronę główną i … widzi, że nic tam nie ma. Jeżeli wcześniej strona istniała w indeksie, to przy padzie trwającym dzień/dwa nic nie powinno się stać i nasza witryna pozostanie w indeksie (oczywiście osoby wchodząc na nią zobaczą […]

Czy robots.txt można wpłynąć na optymalizację zachowań Goglebota

Kwestia poruszona tutaj dotyczyła sytuacji, w której np. w celu zablokowanie indeksacji części serwisu, wyłączamy ją z Google, aby po kilku dniach wrócić do status quo (moim zdaniem to trochę bez sensu, no ale zobaczmy co Matt na to). Hm…. Już raz było podobne pytanie i odpowiedź, jak i teraz brzmiała: NIEEEEEEEEEEEEEEEE !!!! 🙂 Plik robots.txt nie służy do czasowego wyłączanie dostępu do strony/sekcji/witryny w obrębie danego serwisu. Wprowadzenie takiej opcji spowodowałoby „dziwne zachowania” (można […]

Negative keyword meta tag

Zaznaczam na wstępie, że „coś takiego” … nie występuje 🙂 Czasami po wpisaniu określonego wyniku wyszukiwania otrzymujemy wyniki z nim nie związane. Przykład z pytania, jakie postawiono Mattowi: po wpisaniu „girls in bathroms” (dziewczyny w łazience) otrzymujemy wynik w postaci strony o … odnawianiu pokoju dziewczęcego. Użytkownik, który zadał to pytanie zasugerował wprowadzenie wymienionego w tytule tagu, aby można było uniemożliwić prezentowanie strony dla określonych wyrażeń (można się domyśleć, że pewnie […]

PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami

Dla niektórych osób istnieje związek pomiędzy updatem PageRank a tym, czy dana strona poprawnie wyświetla się w każdej przeglądarce. Oraz, że Google daje „większe fory” stronom, które spełniają te wytyczne – czy strona „niekompatybilna” powoduje, że Goglebot inaczej ją postrzega. Jak jest w rzeczywistości? Niedawno oficjalnie wypowiedział się na ten temat Matt i mocno i zdecydowanie zaprzeczył takim teoriom. Powód jest prosty – PageRank bazuje na tym, jak […]

Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości – powody różnic pozycji

Powodów takie stanu rzeczy jest kilka. 1) Możemy mieć włączoną personalizację, poprzez zalogowanie się do Google. Zobaczmy w prawym górnym rogu przeglądarki i, jeżeli widzimy jako trzeci link od lewej nasz email, kliknijmy w wyloguj, a następnie zobaczmy wyniki wyszukiwania dla np. naszej strony i … nie zdziwmy się, jak spadnie ona z pierwszego miejsca :). Po prostu tak często ją odwiedzamy, że Google „podciągnęło ją specjalnie dla nas”, […]

Indeksowanie przez Google stron zablokowanych w robots.txt

O tym, że plik robots.txt służy do blokowania dostępu do wybranych części naszego serwisu robotom, wiemy już od dawna i ten fakt nie podlega wątpliwości. Niekiedy jednak można zauważyć w indeksie także i te strony, które .. jakiś czas temu zablokowaliśmy przed wizytą crawlerów. Dlaczego zatem są one widoczne? Okazuje się, że nie wszyscy wiedzą, że jest – na pewno w przypadku Google – jeden „myk”, dzięki któremu opisana powyżej sytuacja może mieć […]

Moja strona spadła w wynikach wyszukiwania – pierwszy post o etyce w świecie SEO

„Moja strona spadła w wynikach wyszukiwania” Jest to pytanie, które ostatnio bardzo często pojawia się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Osoby, które je zadają nierzadko współpracują już z firmą czy agencją zajmującą się reklamą w Sieci, która powinna wiedzieć o a tymczasem … w wielu przypadkach można się zastanawiać, w jaki sposób Klient dokonał wyboru … Na przykład, dlaczego strony Klientów nie są w pełni zoptymalizowane pod wyszukiwarkę? Dlaczego brakuje takich […]

Przyszłość pozycjonowania w Polsce

Po ostatnim „większym” updacie Google, jakim był Mayday (mniejsze są praktycznie codziennie) pojawia się pytanie, w którą stronę zmierza rynek i branża SEO w Polsce. Czasy, podczas których wystarczyło dodać stronę do kilkudziesięciu/set katalogów, aby cieszyć się z wysokiej pozycji, powoli, a właściwie … szybko odchodzą w niepamięć. Kiedyś popularne (bo skuteczne) było ukrywanie tekstu, upychanie słów kluczowych w tagu keywords. Następnie nastała era SWLi, a od niedawna swoje […]

Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku – co jest lepsze

Wyjaśniając to na przykładzie – według Google lepszy z punktu widzenia wyszukiwarki jest adres sklep.pl/sportywodne/windsurfing/deski/dla-dzieci/ czy może sklep.pl/sportywodne-windsurfing-deski-dla-dzieci ? Według Matta nie ma to wielkiego znaczenia, jak ustawimy sobie strukturę strony i czy słowo kluczowe będzie ujęte w adresie strony, czy też w nazwie pliku (to, że warto, aby tam było, jest obecnie ważne). Warto jednak zwrócić uwagę na to, co powiedział on w 79 sekundzie 🙂 – rozbudowanie nazwy pliku o wiele […]

Czym są sitelinks (linki witryny)

Z pewnością zauważyliśmy, że przeglądając wyniki wyszukiwania niekiedy strony, znajdujące się na pierwszej pozycji, są wyróżnione za pomocą dodatkowych linków, znajdujących się bezpośrednio pod linkiem do witryny. Są to tzw. linki witryny (sitelinks) to wyrażenie przez Google „uznania dla stron”, które są bardziej użyteczne dla użytkowników w kategorii wyszukiwanej frazy. Jeśli witryna jest w liderem w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, wtedy Google „dołoży” do niej dodatkowe linki, ułatwiające użytkownikowi wyszukiwarki […]