Blog

Google wprowadza tagi author oraz me

Niedawno Google wprowadziło dwa nowe tagi „autorskie”: author oraz me. Cel – wskazanie wyszukiwarce, kto jest autorem treści publikowanych np. na blogach. Jak je włąściwie używać? Posłużę się przykładem swojego bloga. Tag author Jeżeli chcemy, aby Google „potraktowało mnie” w taki sposób tzn. aby w wynikach wyszukiwania wyświetliło się zdjęcie z naszego profilu Google jako autora wpisu, musimy wdrożyć na swoim blogu dwie […]

Google +1 w Narzędziach dla Webmasterów

Parę dni temu mamy przycisk Google +1 w SERPach, a dzisiaj, dzięki komentarzowi na blogu od użytkownika Pietruszka :), krótki wpis o dodatkowych opcjach w Narzędziach Google dla Webmasterów. Jak widać, pojawiło się nowe menu – „Statystyki +1”. Google +1: Wpływ na wyszukiwanie Jak czytamy we fragmencie  Pomocy na ten temat Strona Wpływ na wyszukiwanie w +1 pozwala dokładnie sprawdzić, jak +1 wpływa na pozycję Twojej witryny w wynikach […]

Prolink – czy warto? Czy użytkownicy giełdy linków muszą się obawiać filtru od Google?

Czym grozi sprzedawanie linków dofollow, to wiemy. Jest niezgodne z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Jeżeli sprzedajemy miejsce na naszej stronie, to powinniśmy sprzedawać ruch, a nie przekazywać „odpłatnie” część mocy swojej strony – bez atrybutu rel=”nofollow” ani rusz. Czy zatem warto? Od niedawna działa w Polsce giełda wymiany linków o wdzięcznej nazwie Prolink, mocno reklamowana na Dotpay.pl – baner reklamowy widać zaraz po zalogowaniu się do systemu. Jakoś nie zwracałem […]

Czy do banerów reklamowych należy dodawać atrybut nofollow

Jak wiemy, w przypadku zakupu linków, aby być w zgodzie z Wytycznymi Google dla Webmasteró, należy je „zaopatrzyć” w atrybut nofollow. Co w przypadku grafiki? Otóż w przypadku zakupu takich linków od dużych firm specjalizujących się w sprzedaży banerów reklamowych są one w praktycznie każdym przypadku blokowane przed robotami – m.in. po to, aby roboty nie zliczały chociażby takich danych jak ilości klików – taka blokada dokonywana jest najczęściej poprzez plik […]

Prawie jak Harry Potter

Zainspirowany wpisem Barry’ego Schwarza, który postanowił sprawdzić, kto według Google jest podobny do niego – zobaczcie, do kogo jest podobny 🙂 –  postanowiłem i ja zobaczyć, co ukaże się moim oczom po wgraniu swojego zdjęcia. Oto wyniki Jak widać  zdjęcia nie są tak ładne, jak u Barry’ego – widocznie nie jestem aż tak przystojny 🙂 – ale warto zwrócić uwagę na to, że po kliknięciu w „Report images” można zgłosić dane zdjęcie, jeżeli „czujemy […]

Przycisk Google +1 debiutuje w wynikach wyszukiwania

Na swoim oficjalnym blogu Google poinformowało o rozpoczęciu procesu wyświetlania w SERPach wyniki, pokazujące ile osób „plusjedynkuje” stronę. Na początku zostaną tym „obdzielone” duże strony – czym potwierdzono spostrzeżenia zaobserwowane parę dni temu, które przedstawiłem w tym poście. Od czasu wprowadzenia przycisku +1 pojawiło się już trochę spekulacji na temat wpływu tego elementu na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. Zgodnie z informacją udzieloną przez Kari Wilson, […]

Google zaczyna pokazywać w SERPach ilości Google +1

Nie zaobserwowałem tego u nas, ale na SearchEngineWatch to zauważono – Google zaczyna pokazywać w wynikach ile osób kliknęło w przycisk Google+1 w danym wyniku wyszukiwania. Jeżeli jesteśmy zalogowani, zobaczymy, kto z naszych znajomych to zrobił. Jeżeli jesteśmy wylogowani – widzimy tylko liczbę. Jak dla mnie ciekawą opcją jest pokazywanie „preferencji lokalnych” Dane na razie widoczne są tylko (zaobserwowano je) dla dużych witryn, jak Mapy Google czy Facebook. Ciekawy jestem, […]

Tworząc stronę myślmy o ludziach, nie robotach

Niby jest to jasne, ale patrząc się na wątki na naszym Forum Google, śledząc inne blogi widać, że w dalszym ciągu na pierwszym planie jest nie to, aby zrobić super stronę dla człowieka, ale to, aby … Google ją polubił. Czyli robimy optymalizację – title, nagłówki, alty w obrazkach. Roboty się cieszą, ludzie … chyba też? Niedawno pisałem o tym, jak Panda zmieni świat SEO. A teraz oglądam […]

Czy całe wpisy na stronie głównej bloga to duplicate content

Często zdarza się, że właściciel bloga na stronie głównej posiada (z reguły) 10 ostatnich wpisów. Czy taka sytuacja to duplicate content? Oczywiście, lepszym rozwiązaniem jest umieszczanie, jak to np. jest na moim blogu, jedynie części wpisu – np. określonej ilości znaków czy pierwszego akapitu. Google jednak „nie każe” blogów, które „nie stosują się do tego”. Powód? Takie zjawisko jest dosyć popularne. Blogerzy robią tak, aby zaindeksować w szybki sposób […]

Jak Panda zmieni pozycjonowanie i branżę SEO

Jeszcze do niedawna – a w Polsce nadal (Pandy, przynajmniej oficjalnie u nas nie ma) aby być wysoko w Google należało, obok linków, posiadać dobrą stronę – zoptymalizowaną pod SEO, z unikalną i dobrą treścią. Teraz (niedługo) to nie wystarczy. Panda potrafi zepchnąć takie strony niżej w wynikach i dać inne na ich miejsce. Dlaczego? Tak, jak kiedyś upychało się słowa kluczowe w treści strony, potem je ukrywało itp. – a wszystko […]

Kodeks etyczny SEO

Do napisania tego postu skłonił mnie artykuł na blogu zgreda. W artykule tym autor bezlitośnie punktuje dużą firmę pozycjonerską, która z jednej strony działa zgodnie z tzw. kodeksem etycznym SEO – a z drugiej tak na prawdę traktuje to tylko jako slogan reklamowy… Coraz więcej firm zajmuje się w Polsce optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Niestety, nie w każdym przypadku działania są prowadzone w sposób etyczny – zgodnie chociażby z podejściem do Klienta. W dalszym ciągu […]

Link Juice Keeper – kontrola nad niedziałającymi stronami w WordPressie

Dzisiaj, przed kolejną dawką postów, które mam nadzieję jutro i pojutrze opublikować, krótko o jednej wtyczce do WordPressa, która pozwala na zachowanie pewnej kontroli nad przepływem PageRanku w obrębie bloga postawionego na WordPressie. Link Juice Keeper to fajna, prosta wtyczka, pozwalająca nam na utrzymanie porządku z niedziałającymi stronami. W przypadku wykrycia takiej strony jest od razu ustanawiane przekierowanie 301 na stronę główną. Jeżeli ktoś chce mieć proste rozwiązanie w tym zakresie, […]