Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Kiedy po ustawieniu przekierowania 301 w Google rankować będzie nowy adres url ?

Przekierowanie 301 to jedna z najczęstszych przyczyn spadku widoczności stron w Google. Podczas migracji z jednego systemu na drugi (np. z Joomla na WordPress) czy przy zmianie struktury strony rzeczą naturalną jest, że zmienia się struktura serwisu. Jeżeli nie wskażemy gdzie znajduje się teraz „nowy stary adres”, wówczas strona, zamiast przenieść na niego użytkownika (czyli i Googlebota) pokaże mu błąd 404. Niesie to za sobą poważne konsekwencje dla ruchu z wyszukiwarki w postaci […]

Google wdraża dużą zmianę w algorytmie – May 2020 Core Update

4 maja wieczorem gary Illnes poinformował na swoim profilu na Twiterze o wdrożeniu dużej zmiany w algorytmie Google Later today, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the May 2020 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before. Please see this blog post for more about that:https://t.co/e5ZQUAlt0G — Google SearchLiaison […]

Gwarancja pozycjonowania w oparciu o ilość wyświetleń w Search Console

Każdy z nas lubi promocje. Liczymy na to, że dostaniemy taniej coś, co normalnie kosztuje drożej (w praktyce bywa różnie, bo często firmy najpierw podnoszą ceny, aby potem je obniżyć, ale to już jest temat na inny wpis). Podobnie jest z gwarancjami – mają duży wpływ na naszą decyzję zakupową. Zakładając, że coś za sobą niosą… Prawie 3 lata temu opisałem ofertę na pozycjonowanie z gwarancją rozmowy z konsultantem; dzisiaj chciałbym zwrócić […]

Od września 2020 roku mobile first indexing działa dla wszystkich witryn

Po prawie trzech latach od wdrożenia mobile first indexing (czyli wykorzystywaniu do kształtowaniu SERPów stron w wersji mobilnej) Googlebot will now use the mobile version of your site for indexing and ranking, to better help our (primarily mobile) users find what they’re looking for Google zapowiedziało zakończenie wdrażania rozwiązania – od września 2020 wszystkie strony będą poddane tej procedurze. we’ll be switching to mobile-first […]

Aktualizacja algorytmu BERT już jest. Jak wpłynie na polskie SERPy?

Google przyzwyczaiło nas już na przestrzeni ostatnich lat, że pozostawia coraz mniej swobody webmasterom pod kątem łatwego wpływania na widoczność ich serwisów w Google, przykładając coraz większą uwagę do jakości strony. Właśnie miał miejsce kolejny krok w tym zakresie – 9 grudnia Google ogłosiło światowe wdrożenie tzw. BERTa Czym jest BERT BERT to technologia oparta na sieci neuronowej, której celem jest przetwarzanie naturalnego języka (NLP – […]

Google to połaczenie „milionów małych algorytmów”, których celem jest właściwa ocena reputacji witryny

Pracując przy stronie nie nastawiaj się na szybkie efekty. Pamiętaj, aby ciągle poprawiać jakość witryny – pod kątem treści, kwestii technicznyc, UX itp.; plus miej na uwadze to, że na pewne kwestie nie masz wpływu – i zaakceptuj to, zamiast z tym walczyć. Podczas jednego ze swoich spotkań z webmasterami Garry Illnes z Google powiedział coś, co wyjaśnia, dlaczego podczas niektórych updatów witryna może spaść mimo, że nie naruszyliśmy żadnych […]

Witryna została oznaczona w Search Console jako europejska publikacja prasowa

Procedura odznaczenia domeny jako publikacji prasowej jest prosta. Warto zwrócić uwagę użytkownikom Windows 10 na fakt, że w przeglądarce Edge nie widać pierwszego pola z checkboxem, przez co można odnieść wrażenie, że nie ma możliwości w prostu sposób zmiany oznaczenia domeny; mam nadzieję, że Google to niedługo poprawi. Tydzień temu w Google zaczęło przez Search Console przesyłać nowe powiadomienie: Ponieważ stosowne powiadomienie otrzymała jedna z witryn, które mam w swojej Search Console, […]

Większa kontrola nad snippetami – nowe metatagi i atrybuty od Google

Rozwijasz swoją stronę, a masz mały ruch z wyników wyszukiwania? Może dlatego, że Google serwuje w SERPach nie te fragmenty, które Twoim zdaniem są ważne i wpływają na CTR? Od teraz masz większy wpływ na to, co wyszukiwarka pokaże internautom. Jak było kiedyś Jeszcze parę lat temu to my decydowaliśmy w 100% o tym, jaką zajawkę, pochodzącą z metatagu „description”, Google pokaże w wynikach wyszukiwania. Później, ze względu na wszechobecny spam, polegający na upychaniu w description słów […]

September 2019 Core Update

Kolejny core update w 2019 wprowadza zmiany w serwisach, m.in. medycznych, które zostały niesłusznie ukarane przy okazji czerwcowej zmiany w algorytmie. Niektóre serwisy, które zaliczyły duże wzrosty, tym razem je tracą. Jeszcze inne straciły wzrost małe odreagowanie z sierpnia po dużym spadku w marcu, nierzadko spadając jeszcze bardziej. Oj, Google zdrowo we wrześniu „miesza” w SERPach – najpierw dodało nowe atrybuty (sponsored oraz ugc) do linków, kilka […]

Google zmienia zasady gry przy wyświetlaniu w SERPach ocen – stracą blogi i portale

Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze – jestem przekonany, że gwiazdki musiały zniknąć dlatego, aby Google mogło więcej zarabiać na reklamach; z reklam przecież nie znikną, a dzięki temu będą one jeszcze bardziej rzucać się w oczy, przez co ich CTR się zwiększy. A może jest tak, że podobnie, jak w przypadku zmiany związanej z wprowadzeniem  znaczników „sponsored” i „ugc„, Google nie radzi sobie z interpretowaniem zachowań internautów? Gwiazdki w wynikach wyszukiwania […]

rel=”sponsored”, rel=”ugc” czy … rel=”nofollow”: – Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących

Jeżeli na chwilę obecną używamy na swojej stronie nofollow zgodnie „ze starą szkołą” – czyli aby oznaczać reklamy lub wskazywać Googlebotowi strony, do których nie chcemy linkować dofollow (ze względu na ich wątpliwość jakość) – to nie musimy nic zmieniać na swojej witrynie w kodzie (ale biorąc pod uwagę zachodzące zmiany, warto jednak znaleźć chwilę czasu i poprawić wewnętrzne linki. Już od wielu lat atrybut nofollow jest stosowany w celu wskazania wyszukiwarce, że dany […]

Google ma duży problem z interpretowaniem przekierowań 301 przy zmianie domeny

Od kilku miesięcy Google sobie kompletnie nie radzi w kwestiach indeksacji. W mediach społecznościowych czytamy kolejne informacje odnośnie niedziałających funkcjonalności w obrębie Search Console – problemy z tagami kanonicznymi, wskazywanie innych nieistniejących problemów w obrębie stron, zgłaszanych przez internautów (potwierdzanych potem przez pracowników Google) – mam już żal Johna, który musi stawiać czoła temu problemowi. Od kilku miesięcy jedna domena ma duży problem z widocznością po zmianie adresu z domeny […]