Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Jak dodać stronę do Google

Bardzo często na Forum Google dla Webmasterów pojawia się pytanie, w jaki sposób dodać swoją stronę do wyszukiwarki. Jest kilka sposobów na to. 1. Dodajemy stronę do wyszukiwarki pod adresem www.google.pl/addurl. 2.  Dodając naszą stronę do Narzędzi Google dla Webmasterów. 3.  Dodając linki do naszej strony w innych serwisach. 4. Jeżeli chodzi o bloga lub serwisu z kanałami RSS, można użyć tzw. pingowania – pod adresem http://blogsearch.google.com/ping) […]

Ukrywanie treści na stronie internetowej

W dobie coraz większej dbałości o jakość, dziwi fakt, że jeszcze tak wiele firm pozycjonuje siebie – lub swoich Klientów – poprzez ukrywanie na stronie treści. Napisałem dziwi, ponieważ wyszukiwarki są na to coraz bardziej uodpornione i łatwo można zostać ukaranym za takie praktyki, co w praktyce sprowadza się do zniknięcia strony z wyszukiwarki lub przesunięcia jej o kilkadziesiąt pozycji w dół w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP’ach). Powody takiego stanu rzeczy są dwa. […]

Czy Google informuje o rozpatrzeniu podania o przywrócenie strony do indeksu

Odpowiedź brzmi – to zależy. Jeżeli witryna, która została zfiltrowana/zbanowana prezentuje treść o bardzo niskiej zawartości merytorycznej, możemy nie otrzymać informacji o tym, że złamaliśmy wytyczne – i strona po prostu zniknie z wyszukiwarki. Oczywiście, będziemy mieli możliwość „poprawienia się” – jednak sami będziemy „zmuszeni” do zorientowania się, że coś jest nie tak… Z reguły jednak zawsze webmaster jest informowany, poprzez Narzędzia Google dla Webmasterów, że podanie zostało pozytywnie […]

Czy szybkość ładowania ma już wpływ na pozycje w SERPach

Rok temu Matt powiedział, że od 2010 roku Google będzie brało pod uwagę, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jej prędkość ładowania się. Jak wspomniał, należy promować dobre strony, tzn. strony, które są lekkie i szybko się ładują. Wielu polskich Webmasterów uważa, że już tak jest. Tymczasem, na podstawie informacji uzyskanych na SEMCampie, który odbył się 27 maja br. w Warszawie, na chwilę obecną jedynie 1% fraz, w dodatku […]

Czy firma pozycjonująca może straszyć Klientów

Wydawałoby się, że na tak postawione pytanie odpowiedź będzie: „ależ skąd, żyjemy w czasach gospodarki wolnorynkowej i taki numer na pewno by nie przeszedł”. Hm… Czy aby na pewno? Do dzisiaj pamiętam, jak w 2009 roku pewna znana mi osoba postanowiła zakończyć współpracę z jedną z lokalnych firm z branży. Pamiętam zaś ten fakt dobrze, ponieważ po wręczeniu wypowiedzenia firmie zadzwoniła do mnie z pytaniem, czy jest to możliwe, że już „nigdy więcej nie będzie wysoko w SERPach”? Co się okazało […]

Co zrobić, jak moja strona zniknęła z indeksu

Nie zawsze nasze działąnia związane z promocją strony przynoszą efekt pozytywny, w postaci wysokiej pozycji w SERPach. Niekiedy jest tak, że trochę się „przeholuje” i na stronę zostaje nałożony filtr. Co robić w takiej sytuacji? Otóż musimy skorzystać z tzw. rozpatrzenia, tzn. po zalogowaniu do Panelu Narzędzi dla Webmasterów wybieramy witrynę, której ma dotyczyć zgłoszenie i … działamy. Pamiętajmy tutaj o kilku zasadach, które bardzo przydają się w zaistniałem sytuacji, o o których nie zawsze wiemy/pamiętamy: […]

„Kupiłem zbanowaną domenę, o czym nie wiedziałem”. Czy da się ją pozycjonować?

Kupując domenę nie zawsze sprawdzamy, co się z nią kiedyś działo, np. jaki serwis na niej był postawiony. Bywa, że „polujemy” na jakiś adres i nagle widzimy, że … jest wolny! Szybko logujemy się u swojego providera na koncie, rezerwujemy domenę, opłacamy, stawiamy serwis i … po pewnym czasie ze zdziwieniem widzimy, że niby wszystko jest w porządku, ale strona „za nic” nie chce się pojawić w SERPach.  Po sprawdzeniu dokładnym, z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzamy, że na domenę […]

Czy przekierowanie 301 przekazuje cała moc

Dosyć często zdarza się, że mając już postawiony i istniejący nawet kilka lat  serwis w pewnym momencie stwierdzamy, że … nie podoba się nam obecny adres internetowy – albo właśnie zwolniła się domena, na którą czekaliśmy kilka lat – i podejmujemy działania związane z przeniesieniem zawartości strony pod nowy adres. Oczywiście, jedną z niezbędnych czynności, jaką należy wykonać przy tym procesie, jest ustawienie przekierowania 301 ze starej […]

Kiedy zacząć pozycjonowanie strony internetowej

Pytanie stawia sobie każdy przed publikacją strony internetowej.  Mamy tutaj trzy możliwości: przed umieszczeniem strony na serwerze, w trakcie prac wdrożeniowych oraz na samym końcu, kiedy mamy już wszystko zapięte na ostatni guzik. Którą możliwość wybrać, jakie są plusy i minusy każdej z nich? PRZED W przypadku tej odpowiedzi sprawa jest bardzo prosta. Aby promować stronę, musi ona istnieć. Nie można promować czegoś, co nie istnieje. Tak samo, jak nie da się […]

Czy ban na domenę jest równoznaczny z banem na subdomenę

Wybierając domenę nie zawsze podchodzimy do tematu strategicznie. Bardzo często (jeszcze) w celu zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych wybieramy tzw. domeny regionalne, które z racji swojej ceny są bardzo tanim rozwiązaniem. Z wyborem domeny regionalnej jest jednak związane pewne niebezpieczeństwo. Jakiś czas temu na Forum Google dla Webmasterów pojawił się wątek, w którym autor pytał, co się dzieje z jego firmową domeną, która zniknęła z wyników wyszukiwania (strona była postawiona […]

Dlaczego warto odwiedzać Forum Pomocy Google dla Webmasterów

W Sieci znajdziesz wiele miejsc, w których można porozmawiać na tematy związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Warto zwrócić szczególną uwagę na jedno z nich – Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Jest to miejsce szczególne, ponieważ w przeciwieństwie do  innych for z branży każdy, kto potrzebujemy pomocy związanej z widocznością swojej strony w Google, może tutaj zadać nawet najprostsze pytanie i nie zostanie „zrugany” za brak wiedzy czy „zawracanie głowy” przez „doświadczonych” […]