Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Przekierowanie 301 – warto uważać

Za pomocą przekierowania 301 wskazujemy robotom właściwą lokalizację artykułu, który po zmianach struktury naszego serwisu znajduje się obecnie w innym katalogu. Możemy wskazać także cały katalog, który został przeniesiony w inne miejsce, albo też … domenę. Taka sytuacja występuje często w sytuacji, gdy posiadamy dwa adresy internetowe, jednak nie chcemy, aby drugi pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Np. zajmujemy się dystrybucją opakowań jednorazowych – nasza firma nazywa […]

Jak zwiększyć widoczność w Google strony składającej się jedynie z grafiki

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google „preferuje” tekst od grafiki – że strony bogate w treść „wygrywają” ze stronami składającymi się tylko z grafiki. . No dobrze – co jednak mają począć właściciele stron, które składają się tylko z grafiki? Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ w dalszym ciągu Google nie „potrafi właściwie zrozumieć i interpretować” samych obrazów – a dokładniej mówiąc rzeczy czy miejsc, które przedstawiają. Powoli to się zmienia, m.in za sprawą usługi Google […]

Czy historia kupionej domeny może wpłynąć na jej reputację w Google

Dosyć często kupujemy sobie domenę, na którą … długo czekaliśmy. Np. nasza firma nazywa się ABCDE i nagle widzimy, że … jest wolna domena abcde.pl !!!! Co robimy? Kupujemy! Obmyślamy następnie zawartość strony, zlecamy jej napisanie, grafik tworzy layout, programista koduje, wydajemy tysiące złotych, publikujemy w końcu stronę w Sieci, optymalizujemy i pozycjonujemy. Niestety, mijają tygodnie, miesiące, a strony jak nie było w indeksie, tak nie ma. Jeżeli […]

Czy warto zdobywać linki tematyczne

Bardzo warto 🙂 Algorytm Google oparty jest (w skrócie) na linkach. Im więcej linków prowadzi do naszej strony oraz im są one lepsze (w SEO ilość nie zawsze „przebija” jakość), tym otrzymuje ona większe wsparcie, co przekłada się na wyższą pozycję w SERPach. Jakość linków zależy od kilku czynników: wielu domeny, na której się znajdują, wieku samego linku, miejscu na stronie, gdzie się znajdują (im wyżej w kodzie, tym lepiej) i inne. Wśród nich […]

Dlaczego na Forum Google warto skracać adresy stron

Krótki post, który pomoże uniknąć pewnych „kłopotów” podczas szukania pomocy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Szukając porady na temat np. przyczyny spadku pozycji naszej strony w SERPach, czy też jej optymalizacji, powinniśmy, zgodnie z regulaminem, podawać każdorazowo adres strony, której to dotyczy. Jest to jak najbardziej zrozumiałe – w końcu bez tej informacji nie jest się w stanie postawić odpowiedniej diagnozy dla witryny. Jest tylko jedno ale … Forum, z racji swojej […]

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Prowadząc działania promujące stronę internetową w Google warto wiedzieć, pod jakie zapytania wyświetla się ona w wyszukiwarce. Jeżeli posiadamy dodatkowo informację o pozycjach, na których jest ona widoczna, to możemy analizować zmianę widoczności strony pod dane zapytanie. Informacja ta przydaje się, aby uzyskać pewność, że działania związane z pozycjonowaniem idą w dobrym kierunku. Jak to jednak zrobić? Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Jest kilka sposobów na to, aby sprawdzić […]

Udostępnianie stron robotom – robots.txt oraz meta tag

Publikując witrynę w Sieci domyślnie udostępniamy wszystkie jej podstrony robotom. Aby to zmienić, należy posłużyć się plikiem robots.txt lub odpowiednim meta tagiem. Przed pobraniem strony witryny robot sprawdza, czy w głównym katalogu domeny witrynie znajduje się plik robots.txt i jeżeli go nie ma sprawa jest jasna – stawiamy stronę „do dyspozycji pająków” (umieszczenie pliku w podrzędnym katalogu sprawi, że nie zostanie od odczytany). Pełna indeksacja nastąpi też w dwóch innych […]

Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe

W dobie globalizacji coraz częściej mamy do czynienia ze stronami, na których teksty są w kilku językach. Sprzedając produkty np. na rynki wschodnie, obok języka polskiego tą samą treść mamy w języku rosyjskim ukraińskim czy litewskim – odpowiednio dla użytkowników rosyjsko-, ukrainsko- czy litewskojęzycznych. Wyobraźmy sobie jednak taką sytuację: url oraz meta tagi strony są w jednym języku (np. włoski), zaś np. nagłówek H1 – w innym (angielski). Jak Google będzie traktował (i ustawiał w indeksie) […]

Jak walczyć o wysokie pozycje w Google jedynie za pomocą white hat SEO

Najnowszy film na kanale WebmasterHelp pojawia się w momencie, kiedy coraz większa ilość dyskusji na polskim Forum Google dotyczy możliwości osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce przy zastosowaniu jedynie technik white hat SEO (czyli działań zmierzających do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce zgodnych z Wytycznymi Google dla Webmasterów) – czy się da, czy warto, czy jest sens itp. Pytanie zadane w tej materii Mattowi brzmi: „W jaki sposób strona, […]

Czy wyniki wyszukiwania w Google są takie same w każdej przeglądarce

Ostatnio Matt „zaskakuje nas” ciekawymi tematami. Po ostatnim klipie na temat używania nofollow w linkowaniu wewnętrznym najnowszy dotyczy prezentowania wyników w Google w przeglądarkach, a dokładniej sytuacji, kiedy SERPy różnią się w zależności od tego, w jakiej przeglądarce są wyświetlane (Chrome, Opera, Firefox2, Firefox3 itp). Według Matta ZWYKLE różnica nie występuje. Ale nie zawsze. Jakich sytuacji to dotyczy? Matt podaje nam trzy przykładowe czynniki, które mogą „wypaczyć” jednorodność SERPów: […]

Czy powinniśmy używać nofollow w linkowaniu wewnętrznym

Temat rzeka. Zmiana sposobu postrzegania linków z atrybutem nofollow sprawiła, że teraz bardziej patrzymy się na to, ile mamy na stronie linków nofollow,z  prostej przyczyny – kiedyś taki link nie zabierał nam PageRanku, obecnie już tak. Często linki takie spotykane są także na naszych stronach w obrębie linków wewnętrznych. Czy słusznie? W opinii Matta zdecydowanie lepiej jest poświęcać swój czas na tworzeniu nowej treści na stronie, dzięki […]

Zmiana hostingu i jej wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce

Hosting z reguły wybieramy bardzo rzadko. Jeżeli już zrobimy rozeznanie wśród znajomych czy na forum, albo damy się „zwieść” reklamie i wybrać hosting za 1000 zł w skali roku, podczas gdy w zupełności wystarczy nam znacznie mniejsza kwota, to już trzymamy się providera przez długi czas. I musi zaistnieć szczególna okoliczność, aby go zmienić. Niekiedy jednak zachodzi konieczność zmiany providera – z reguły z powodów technicznych (np. rozwój strony wymaga przejście […]