Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Jak długo należy czekać na pojawienie się rich snippets

Rich snippets to temat nowy, który pojawił się w Google stosunkowo niedawno. Jest to dodatkowa informacja w postaci tekstu lub grafiki pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Funkcjonalność ta pozwala na wyświetlenie np. ceny produktu, ilości ocen jakie dany wpis na blogu otrzymał od Użytkowników itp. Informacje te pojawiają się w dodatkowej linii w SERPach, pomiędzy tytułem wyniku, a jego opisem. Aby wskazać Google, co ma się znajdować w tej dodatkowej linii, musimy w odpowiedni sposób […]

Czy sprawdzanie ilości zaindeksowanych stron w Google operatorem site jest dokładne

Zapytanie site:nazwa_domeny, wpisane w wyszukiwarkę Google, ma na celu oszacowanie ilości zaindeksowanych stron w wyszukiwarce Google. Nigdzie nie znajdziemy informacji mówiącej o tym, że jest to dokładna ilość zaindeksowanych stron. Oficjalnie Google przyznaje, że ten parametr ma jedynie „nakreślić stopień indeksacji strony”, bez podawania jej dokładnej wartości. Czy słusznie? Uważam, że tak. Umówmy się, że dla właściciela strony ważniejszą kwestią powinien być np. ruch z witryny, które z jej stron generują go najwięcej […]

Wyświetlanie się strony w Google pod frazę nieznajdującą się na stronie

Czy w ogóle jest to możliwe? Czy strona może pojawiać się w wynikach wyszukiwania pod frazę, która nie znajduje się nigdzie na stronie? Tak – dzieje się tak w sytuacji, gdy ktoś linkuje do strony anchorem, który nie znajduje się na stronie. Jednak dla Google jest to znak, że strona ma jakiś związek z linkiem i dlatego pojawi się ona w SERPach dla słowa, które znajdować się będzie we wspomnianym anchorze. Skoro bowiem ktoś umieścił do strony link z takim właśnie […]

Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki

O tym, czy witryna, czy wręcz jej poszczególna strona znalazła się w indeksie, decydują linki. Link prowadzący do strony/witryny to sygnał dla Google, swoistego rodzaju „głos wyborczy”, który mówi, że dana strona/witryna jest „super” i powinna znaleźć się w indeksie. Nie zawsze jednak tak się dzieje, że do strony musi prowadzić link, aby znalazła się ona w indeksie. Czasami pojawiają się w  SERPach strony, do których nie prowadzą żadne odnośniki. Jak to w ogóle jest […]

Stanowisko Google odnośnie SWLi – jakość górą?

Przy okazji ważnej zmiany w algorytmie Google, jaką był Mayday pisałem w jednym ze swoich postów, nawiązując do wypowiedzi Matta, że kolejną większą, zapowiadaną, zmianą z pewnością będzie coś, co będzie związane z tzw. SWLami (systemami wymiany linków). Matt wypowiadał się dosyć tajemniczo na ten temat, mogłem tylko domniemywać, co miał na myśli. I stało się. Dzisiaj na polskim blogu Google ukazał się artykuł na temat kolejnej zmiany w algorytmie, o której w Internecie […]

Wpływ ilości podkatalogów w adresie url na pozycję w Google

Poruszana w temacie postu kwestia dotyczy prostej sprawy – czy z punktu widzenia SEO lepiej jest posiadać adres domena/słowo_kluczowe czy domena/katalog/katalog/katalog/słowo_kluczowe? Czy ilość poziomów w obrębie adresu internetowego ma wpływ na pozycję strony w Google? Odpowiadając na tak postawione pytanie należy zauważyć, że praktycznie nie ma tutaj różnicy. Aby to lepiej zrozumień, należy popatrzyć się na to przez pryzmat PageRanku. Zazwyczaj strona główna witryny to miejsce, które posiada „najwięcej” PageRank’a. Związane jest to z faktem, […]

Jak Google postrzega automatycznie generowaną treść

Świetny temat, ciekawy byłem, w jaki sposób Matt odniesie się do treści tworzonych w sposób automatyczny (są osoby, które potrafią z jednego artykułu na 1500 znaków zrobić, za pomocą mieszarek, nawet i 100 różnych artykułów. To sprawia, że (niestety) osoby poszukujące poprzez Google w sieci wartościowych informacji nierzadko mają problem z „odsianiem ziarna od plew”. Mamy też strony, które bazują na zwyczajnej kradzieży kontentu z innych witryn … Jak Google […]

Dlaczego Google udziela porad w zakresie SEO

Po chwilowej przerwie czas wrócić do aktualności, jakie serwuje nam kilka/kilkanaście razy w miesiącu Matt Cutts. Najnowsze pytanie związane jest z udzielaniem porad przez pracowników Google w zakresie optymalizacji stron internetowych. Przecież – zgodnie z tokiem rozumowania  użytkownika „borislav123” Google powinno skupić się tylko na sprzedawaniu reklam – strony źle zoptymalizowane tylko wspomagają rynek płatnej reklamy (linki sponsorowane), po co więc je poprawiać? Według Matta takie podejście ma sens, ale … […]

Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google

Nie od dzisiaj wiemy, że Google nie „lubi” płatnych linków (umieszczonych, w zamian za opłatę,  na stronie odnośnikach), których celem jest przeniesienie mocy na docelowe witryny, a mówiąc z punktu widzenia Google mających wpływ na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie). Od dawna obserwujemy „walkę” podobną do tej, którą toczą producenci broni ofensywnej i defensywnej – np. jak jedna strona wynajdzie pocisk do skutecznego unieszkodliwiania czołgów, to zaraz druga odpowiada nowym systemem obronnym. […]

Global Translator a filtr w Google

Jakiś czas temu „modne” stało się „upiększanie” blogów czy katalogów tym dodatkiem. W wyniku jego zaimplementowania wzrasta site, a co za tym idzie … i nadzieja właścicieli serwisów na uzyskanie wyższych pozycji w Google. Osobiście nie używam tej funkcjonalności z prostego powodu – strona tłumaczona automatem nigdy (na stan obecny) nie wygeneruje logicznego tekstu. Niedawno na jednym blogu poświęconemu zagadnieniom SEO znalazłem ciekawy artykuł, którego autor dowodził na swoim przykładzie, że Global […]

Czy „pad” strony może mieć wpływ na jej ranking w SERPach

Odpowiedź jest krótka – TAK. Kwestia poruszona w pytaniu zadanym Mattowi dotyczyła sytuacji, podczas której ma miejsce awaria serwera. Zanalizujmy to „oczami robota”. Następuje pad strony. Robot wchodzi po jakimś np. linku na stronę główną i … widzi, że nic tam nie ma. Jeżeli wcześniej strona istniała w indeksie, to przy padzie trwającym dzień/dwa nic nie powinno się stać i nasza witryna pozostanie w indeksie (oczywiście osoby wchodząc na nią zobaczą […]

Czy robots.txt można wpłynąć na optymalizację zachowań Goglebota

Kwestia poruszona tutaj dotyczyła sytuacji, w której np. w celu zablokowanie indeksacji części serwisu, wyłączamy ją z Google, aby po kilku dniach wrócić do status quo (moim zdaniem to trochę bez sensu, no ale zobaczmy co Matt na to). Hm…. Już raz było podobne pytanie i odpowiedź, jak i teraz brzmiała: NIEEEEEEEEEEEEEEEE !!!! 🙂 Plik robots.txt nie służy do czasowego wyłączanie dostępu do strony/sekcji/witryny w obrębie danego serwisu. Wprowadzenie takiej opcji spowodowałoby „dziwne zachowania” (można […]